AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
5.548

Skinn vs textilklädsel

Sida 2 av 2
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Hrrrm, fan jag skriver ju som en kratta! Jag är ju trög ju.
Skyller på en lång arbetsvecka...

"Hade skinn varit stryktåligare och bättre hade väl evolutionen sett till att kossorna hade tygpäls på sig och inte skinnpäls!"

?????? Vad menar jag....? :)

svintoleffe
Det ska vara skinn i bilen.

Hur i helsicke kan ni gnälla på att säterna blir kalla på vintern, är det ingen av er, som har hört talas om stolsvärme.?

Vad dte gäller textil klädsel, så gillar jag det inte ett dugg, känns snuskit efter ett tag i klädseln, denndrar åt sig ala skit med mera.

Skinn ska det vara.

Länk Bimmern
MVH Leffe
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Skrev lite för fort. Galonkallingar ska det givetvis stå :)

Och nej. Har ingen erfarenhet i det ämnet, men jag kan tänka mig att det känns ungefär som att ha suttit en timme i skinnstol. Blött å jävligt i röven :) Och som alla säger. Skinn blir så rynkigt och fult när det har fått några år på nacken.

///Jesper
-=Svenska E28/E12 Registret=-
Besök gärna: Länk om du har en E28/E12
Visa användare
1.455
tegel
E82 125i Coupé 2012
F07 530d xDrive 2016
Hej,
det är faktiskt inte svettigt att sitta på skinn. I varje fall inte BMW-skinn.

/M

Min bil:
Länk
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
Tilläggas kan att 20 år gammalt Volvoskinn varken säckar eller svettar. Just det senare tror jag mer beror på föraren än på skinnet...
Hade svart skinnklädsel på en importbil förut (=ingen sätesvärme). Resultatet var stekheta säten på sommaren och iskalla på vintern. Därför föredrar jag tyg eller ännu hellre halvskinn.
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Sätesvärme vill man ju ha i vilket fall, oavsett skinn- eller tygklädsel. Saknaden av stolsvärme blir bara mer markerad med skinnklädsel. Värmen på sommaren beror på två saker. Först av allt har vi förmågan att leda bort kroppsvärme. Möjligen är tyg bättre på detta, men i kombination med klimatanläggning tycker jag inte skinn är något problem i detta avseende. Därutöver har vi stolens absorption av instrålande solljus. Svarta ytor tar åt sig mer värme och det gäller både för tygklädsel och skinnklädsel. Jag föredrar ljust skinn, både ur värmesynpunkt och framför allt estetiskt. Svart skinn skulle jag aldrig välja till på någon bil som jag specificerar utrustningen på.
mi
910
micke80
528i -86
520i -97
635CSi -83

BMW CS #3981
Skinn helt klart! Gärna svart... Däremot skulle jag aldrig kunna ha en bil med halvskinn.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.