|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Ok, det börjar klarna så smått. Får nog bli en -96 eller nyare. Någon som har ett bra tips? ///Micke Touringklubben: Länk |
|
|
Ja men det va ju bra. Har inget konkret tips, men tycker inte att du ska köpa en E36:a utan sportstolarna... bara ett tips. Mvh Jimmy Min ögonsten: Länk |
|
|
Och det tycker inte jag. Sportstolarna är sköna tycker jag. Man sitter lite mera fast i sidled. Skinn är ett måste i en cabrio. Elinställbara är inte tvång tycker jag men sätesvärme är gott när man kör nercabbat. /Patrik /Patrik, 325i cabrio -94, BMW CS 4096 Länk |
|
|
Denna gillade jag, har iaf. en del av den utr. som jag anser som "nödvändig"... Länk Mvh Jimmy Min ögonsten: Länk |
|
|
325Cabrio: Läs mitt inlägg igen tror du missuppfattade mig... ;-) Mvh Jimmy Min ögonsten: Länk |
|
|
Sportskinn Nackstöd bak Klima M-paket eller iaf nerlackad Manuell Ovanstående är nog der uppenbara KRAV jag har + självklart BRA skick! Jag har faktiskt kollat den annonsen vid ett flertal tillfällen och jag gillar den. ///Micke Touringklubben: Länk |
|
|
Grattis till försäljningen av grönskåpet! Skinn är mycket riktigt ett måste-måste på en cab, det var det t.o.m när jag letade billig 318. Sportstolarna är underbara, bör man inte vara utan. Överrullningskydd likaså, går i par med nackstöd bak såvitt jag erfar. Dvs, det finns inte bara det ena, inte från fabrik iaf. Klima kan man vara utan, iaf på en entusiastbil. De få dagar det är cab- eller AC-väder i det här landet är man glad att åka nedcabbat. En windshot gör underverk i landsvägsfart. Däremot tror jag inte 3:e bromsljus och helautomatisk cab är standard från -96, iaf inte på importcabbar. Micke, jag har sagt det förut och jag säger det igen: Det finns drösvis med 328-cabbar på BMW i Tyskland. Sällan man blir besviken på skicket där, till skillnad från det mesta här hemma. Men det finns såklart fina bilar i Sverige också, gäller bara att hitta dom. Mvh /Janne |
|
|
Ja, jag vet Janne. Tyskland lockar men jag är ju en fegis som inte fattar ett smack av vad dem säger eller skriver där nere i söder. :-( Vad det gäller överrullningsskydd så har jag sett massor nu när jag letat som har nackstöd bak men INTE överrullningsskydd. Tvärt om finns nog mycket riktigt inte. ///Micke Touringklubben: Länk |
|
|
JimmBoy: Jag läste fel. Vi är helt överens om att sportstolar ska man ha. Mina synpunkter på bilen JimmyBoy tipsar om: så har den mina favo-fälgar ("M3 cab-fälgarna"), AC bra, fel färg på skinnet (ljust = ömtåligt), HT och helautocab är bra, fjädring ev standard som är mindre roligt än M sport men som går att ändra för rätt pengar , antispinn kan vara bra på vintern överrullningsskydd saknas? Att man får nacksksydd om man har överrullnignsskydd är nog sant - vem vill sitta nära med nacken när stålrören kommer flygande från hatthyllan. Däremot går det säkert att ha nackskydd utan överrullnignsskydd. /Patrik, 325i cabrio -94, BMW CS 4096 Länk |
|
|
Micke: Hmm, finns det verkligen massor som har nackstöd utan överrullningsskydd? Nu pratar vi inte vad förvirrade annonsörer skriver och säger :) Jag har aldrig sett någon, vilket iofs inte är statistiskt säkert, men av 76 E36-cabbar (alla upp till €12.500) på bmw.de finns det ingen som har nackstöd bak utan att samtidigt ha Überrollschutzsystem. Och bmw.de hämtar som bekant utrustningslistan från fabriksspecen i sina annonser, vilket är det bästa med den sökmotorn. Att det går att eftermontera nackstöd är nog troligt, men tills jag ser en fabriksspec som säger annorlunda, så lutar jag nog åt att det inte gick att beställa separat i den ordinarie utrustninglistan... Mvh /Janne |
|
|
Efter idogt letande så blev det till slut denna som hamnade i mitt garage. :-) Bilder ---> Länk Dock lite dålig kvalite på rätt många då jag glömde stativet. ///Micke Touringklubben: Länk |
|
| Grattis Micke! Bilen ser helfräsch ut och enligt min smak kanon. Hur långt har den rullat? Ser ut som ny... | |
| 10850 på ett ungefär. All info kommer i en ny dagbok hoppas jag. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.