|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Jag har nyss köpt en "ny" bil, en E30 325 -87. Betalar 740kr/ månad (8880/år) i halvförsäkring bara, annars är det ca 1800/ månad. Har då larm och immobiliser som är godkänt av f.bolaget... bor i en liten by och har bilen i ett låst garage på nätterna... | |
|
beemer_320i: Har du kollat några andra försäkringsbolag än? är ju ungefär jämngammal me dig + att ja är pågång att skaffa liknande bil...så är lite sugen på kostnaderna. |
|
|
På tal om försäkring, så finns det en gör bra hemsida där man skriver in all info och sen letar den upp dem billigaste försäkringarna. Kommer inte ihåg adressen bara =( |
|
|
328....... "The hardest cars to chase are german BMW cars ..." - L.A. Police Department... |
|
|
Haas: Jag har endast varit i kontakt med länsförsäkringar. Vet att OK har någon försäkring som är rätt billig, har denna på e30:n. OK:s försäkring var den billigaste till e30:n så antagligen e den hyffsad till en e36 också. |
|
|
Ja det är Ok/Folksam som du menar kanske Bimmer |
|
| Vill inte strö salt i sår men när man kommit ö 35 års ålder så lättar försäkringspremierna betydligt. Spec om man bor i mindre kommun. Ex för mig: låst garage bmw 328 cab 98, helförsäkring med 5000:- i självrisk 5071:-/helår. Någonstans känns det som försäkringsbolagen tar ut mkt mer än vad de behöver för ålderskategorin 20-25...men det är väl knappast ngn tröst i dagsläget för den som vill ha sin 328 NU! | |
|
När man är mellan 18-24 är de inte kul att ta en försäkring på sig själv,är svindyrt på dom flesta bilar... Men de är lite småsjukt att man ska behöva betala runt 1500:-/mån för en vanlig 325:a,är ju inget monster precis.. Att vara ung och ha bmw,och ska försäkra den = Inte roligt |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.