AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
3.197

Ni med Turbo BMW

Sida 1 av 2
sl
18
sliten
M3 DKG E90 -10
M3 3,2 -97
M3 3,2 Ac Schnitzer -96
Hejsan! undrar bara hur ni med turbo/kompressor gör på besiktingen? demonterar ni då turbo o hela kittet o sedan sätter dit de igen?
När jag ändå har en tråd uppe kan jag passa på att fråga: Har en 320i -91 (e36) hade tänkt att turbokonventera den. billigast möjligt, har inga delar. börjar från 0, någon som kan gisssa ungefär vad som behövs, konstnad?. tänkt köra allt orginal dvs. kolvar stakar osv.. vad kan man få ut i hk/ klarar den av? vad skulle man kunna ladda? stort tack till er som kommer med råd :)
svintoleffe
Det bästa du kan göra, det är att söka. så kommer du att få svar på allting d undrar över.

Iannat fall. så gå in på denna sida. www.pure-pf.com . O kolla o läs där.

Länk Bimmern
MVH Leffe
Ch
1.171
Christian L
325 turbo-88
Det jag tror dom flesta gör är att dom har en annan bil o besiktar med o åker med "besiktningsbilens" plåtar på turbo bilen. Annars är det ju som du säger bara att riva av turbo,grenrör o sätta dit orginal grejerna... Lite jobb, men det är ju en gång om året. Grenrör o turbo kan du köpa på www.pure-pf.com rekomenderar att du även ställer dina frågor där istället, det är ett forum endast för bmw-turbo :) Kolla in typ på blocket.se efter turbo, skulle nog bli nice med ett 16t på din. Typ 340cc spridare o nån sabb 9000 intercooler så blir det billigt oxå. 0,5bar ska du kunna ladda utan att något är ändrat på tändningen. Men fråga på ppf!!
bm
2
bmtroubleyou
325 turbo-88
man kan ta bort kompressordelen svetsa igen avgashuset på turbon och göra ett rör mellan lmm och ic sen kan du besikta
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
bmtroubleyou: Vad skulle poängen vara med att förstöra turbon för att kunna besikta med turbon på plats?

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Visa användare
590
JTP
E30 318i '88 2,5TIC
Besiktnings motor, eller byta plåtar, eller skruva lös.

Jag kommer bes. innan alla saker åker på på nya bilen nu, sedan så vet jag inte hur jag ska göra.

Bes motor låter skönt :)

"blao is the name of the game!"
Visa användare
590
JTP
E30 318i '88 2,5TIC
k1mzo

Du byter självklart plåtar efter bes. Sällan polisen skulle kolla chassinummer, gör dom det har du redan torskat på annat.

Ja
1.557
JaJsEn
320IK -88
750IAL Highline -90
318I Touring -91
325IX -87
320I -92
R80/7 -78
o torskar du med bytta plåtar o dom upptäcker det så kan du åka dit för urkundsförfalkning = INTE BRA häldre köra obesiktigat eller med besiktningsmotor,

mvh Erik JAkobsson

Enligt Haynes är man "Proffesionell mekaniker" =)
bm
2
bmtroubleyou
325 turbo-88
Jesperado:man tar ju e kass turbo fattar du väll
Visa användare
590
JTP
E30 318i '88 2,5TIC
bmtroubleyou: Ja, men varför svetsa då det går att bulta? :)

- Hört många som säger att man kan göra si och så, sedan finns det ju exemplar då dom slagit ned på sådant. Tralala.

Jobbigt att sätta orginal avgas, nej. Hellre det istället för ombes på en sådan sak.

bmtroubleyou: Ska man ta bort sina friska turbo och sätta dit en kass turbo? Är det inte lättare att inte sätta dit någon turbo alls utan en adapter till avgasröret istället?

Sen är det ju faktist så att bilprovningen kollar chassinummer vid besiktningstillfället, det bör stämma överens med registreringsnumret om man vill ha godkänt protokoll.

____
Reach the door with a breath and a scream.
Je
224
Jeppan
M30 TURBO
Ska du ha turbo kan ni väl prova köra in med turbon där o se vad dom säger herregud..

Har du inga egna tankar om hur du ska göra eller ?

Forumet är väl inte riktigt till för att fråga hur man besiktigar en bil... eller har jag fel ?
ni
656
niklas g
BMW e30
BMW 525 touring -92
jag bes min imorse, reggade in den med bur och att takluckan är väck, lånade kompisens origmotor, gick igenom ua !
Fast besmannen förstod att det satt turbo på den
"jaha här ser jag att du gjort plats för turbo och grenrör mm "
To
230
Topchop
00
02
E3 2500
E3 3.0
E39 540/6 Touring
E61 530 ix

mm turbo på en del...
Jag besiktigade vår 325a turbo idag och det blev ju såklart föreläggande om regbes.

MVH Topchop
xa
279
xarg
320D X-drive Touring -10
Vad menas med föreläggande om regbes?
Je
1.159
Jens Ek
Mini Cab -11
318dT -09
320dxT -09
520dxT -15
Att du blir tvungen att registreringsbesiktiga om bilen.

"Pain Is Just Weakness Leaving The Body."
xa
279
xarg
320D X-drive Touring -10
Om han nu plockar bort sakerna från kärran och kör den till reg.besiktningen, vad är det då dom besiktar? kolla så att den är standard lr?
Visa användare
152
Leon83
320IM-89 turbo
bmw 535 e12 turbo =)
smartaste sättet är att ha en likadan bil och köra o bes den sen sätter du dom plåtarna på din turbo bil o kör!
jävla jobb och byta chassinummer annars!
sen om man åker fast är ju en otursfråga....
Ja
1.557
JaJsEn
320IK -88
750IAL Highline -90
318I Touring -91
325IX -87
320I -92
R80/7 -78
ja o om du åker fast o dom upptäcker att det är fel plåtar på fel bil åker du dit för urkundsförfalskning, = INTE BRA

besiktningesmotor eller plocka ut allt eller vissa delar, det är det som gäller, så enkelt är det.

mvh Erik Jakobsson

Enligt Haynes är man "Proffesionell mekaniker" =)
To
230
Topchop
00
02
E3 2500
E3 3.0
E39 540/6 Touring
E61 530 ix

mm turbo på en del...
Vad skulle jag sen ha den andra, besiktnings 325 touringen till???

MVH Topchop
Visa användare
152
Leon83
320IM-89 turbo
bmw 535 e12 turbo =)
alla gör som dom vill! alltid bra o ha 2 "lika" bilar ju! ;-)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.