AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
4.161

325 E30

Sida 2 av 3
deejaywasp:
"Har jag vid något tillfälle påstått att min bil skulle vara mera värd än din, eller jag ens nämnt min bil i diskutionen???

Du verkar ju ändå veta vad din bil är värd så varför då lägga ut en sådan tråd i över huvudtaget?"

Va, vadå????
Varför gnäller du? Jag har inte frågat det där med att din är värd mer än min. Det skiter väll jag i.
Har inte lagt ut denna tråden.
Förstår inte varför du börjar klanka ner på mig nu.

Ps. Bilen ligger fortfarande och sover i sitt täcke, har ju varit avställd i vinter. Men den ska ut om ett par veckor. Ds.

GetawayHlm
Länk
Mr
435
Mr.Nullzwei
1602-72
2000 touring-72
2000 tii touring-72
323i Baur-84
328iM Coupé-97
525iM Touring Individual-95
Alpina B3 3.0-94
330e-20
Hawkeye_325iM:

Ser att du är från Vinslöv.

I Kristianstad finns det en -87:a som verkar vara fin. Den är i originalskick och är tidigare ägd av en äldre man.
Antar att detta inte är din bil då jag har för mig att jag sett den för någon månad sedan..
Jajamensan, Vinslöv! :)

Jaså? Var hittade du den?
Nej det inte min, har ju haft min avställd i vinter.

GetawayHlm
Länk
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
HawkEye: det här menar jag: Länk

Det ja främst menade var att min var en MKII...

Skit samma...... Peace? :)

------
/Chrille

Min Bebis: Länk
Hur är det med kunskapen att värdera bilar, finns det någon som kan hjälpa mig?

En 2 dörrars 89:a som endast rullat 9200 mil.
Svensksåld med full historik inkl. servicebok och bes. papper mm, samt två tidigare ägare.
Bilen är entusiastförsäkrad, och i det skicket som man kan förvänta sig av en mycket välvårdad entusiastbil. Har ej rullat på vintern de sista åren.

Vad är rimligt pris för denna bil?

Tack på förhand.

Skulle hellre köpt en bil någon vårdat och lagt ner pengar och tid på extrautrustning, lull lull osv
än en bil som någon bara suttit och kört långt i, (orginal). Därmed inte sagt att den skall se ut som julgran. Men smaken är som baken.
//Thörn

Länk
Lundqvisten
Välvårdad: Vilken BMW modell är det du talar om? E30 320-325?
Finns det någon extra utrustning på den eller är det en tomhylsa.
Ku
118
KuLLeN
325iM Coupe -89
320ik Coupe -87
hej! vad är skillnaden mellan 325 och 320 88-90 i m-paket?
vad kan en vårdad 320 im -89 vara värd i era ögon ;)
tr
1.968
tryggve
BMW/Alpina 335is -89
Alpina B3 3.4S Touring -05
Alpina B6 3.5 -89
323i -79
325i -88
1M Coupé -11
320dT -10
320i med M-paket : 10-20 kkr

/Johan Tryggvesson

-Die Entwicklung stoppte bei 30-
Lundqvisten

det är en 325:a. Tygklädsel, 4x nackstöd, lilla datorn, taklucka, Sparcostolar, 17" momo fälgar, justerbar koni sänkning inkl. sänkfjädrar, Ferirra sportsystem, ej vinterkörd. Och framför allt så är den ju entusiastförsäkrad, hur många E30 325 är det???
Det sparar stora pengar snabbt..

Så vad är rimligt att betala för en sådan bil?
Lundqvisten
Jorå..Är den entusiastförsäkrad så bör den vara i absolut toppskick. Finns nog ej många E30 som blivit godkända som entusiastbilar. Reglerna är ju rent av stenhårda, bilen får tex ej ha haft anm om rost eller likn på kontrollbes. dessutom kräver f-bolaget all historik om bilen. sedan vill f-försäkringsbolaget dessutom själva besiktiga bilen (en timma) Sedan fotas bilen från alla håll. samt att bes mannen själv skriver ett par A4 sidor om bilens skick. Sedan hålls det bolagsmöte om bilen skall anses som värdig till att ingå i entusiastklubben. Dessa gamla tingestar är ofta värderade till omkring: 100.000:-
Lundqvisten:
Oj, 100.000.

Då kanske jag skall behålla den, men det är klart allt är ju till salu till rätt pris:)

Jag funderar faktiskt lite på att sälja den, vi får se om jag har en tillsalu lapp på den till stora Knutstorpsträffen i den 14-15 augusti.

En sak är ju säker det är en bil värd att bevara!
nxv
Hawkeye_325iM: visst är M-tech 1 paketet snyggare! :)
Och lite ovanligare måste jag säga, det är inte så ofta man ser dem..

Bilen på G:
Länk
Hej!
Är min E30 325 nån Mtech. eller? Har väldigt lite koll på vad det är.. :S
Och vad tror Ni att jag skulle få OM jag skulle sälja den (har inga som helst planer på det, men ändå)

Medlem nr. 06086
Bilen: Länk
Au
6
Automag
325 ik cab-87
Blev lite nyfiken på det här med "M-Paket". Har en cab 87a med sportstolar i skin+m-ratt+m-vxl.knopp. Är stenhhård i fjädringen och lägre än vanliga 325or e30 jag sett. Är detta sk m tech?

nxv
automag: kan nog mycket väl vara m-tech :)

Bilen på G:
Länk
nxv: Visst är det de!!? Man slipper den stora vingen...

Tobbe_E30_325ik: Ser inte ut så, va man kan se på bilderna så saknar du bla kjolpaketet runt om. Men den lilla "läppen" bak är origanal på M Tech ! paketet.

Automag: Är nog inget original i grunden. För då skulle du ha haft kjolarna runt om med? Grövre krängningshämmare bakmed?

nxv: Visst är det de!!? Man slipper den stora vingen...

Tobbe_E30_325ik: Ser inte ut så, va man kan se på bilderna så saknar du bla kjolpaketet runt om. Men den lilla "läppen" bak är origanal på M Tech ! paketet.

Automag: Är nog inget original i grunden. För då skulle du ha haft kjolarna runt om med? Grövre krängningshämmare bakmed?

M Tech 1 har ju följande...

M-Technic Sportratt
M-Technic Spoilerpaket
M-Technic 1 vingen (liten "läpp")
Lättmetallfälgar, korsekerdesign BBS 15"
M-Technic sportfjädring med gasstötdämpare (hårdare)
M-Technic chassi (styvare)
Lätt tonade rutor gröna
20mm lägre än vanliga 325:or
Shadowline
BMW sportstolar fram (med lårbensjustering)
Växelspaksknopp i läder
Svart innertak
Grövre krängningshämmare bak (14,5mm istället för 12mm )
Kartläsarlampor i backspegelen

Au
6
Automag
325 ik cab-87
Min cab kanske bara är extrautrustad med detta? Men jag är 100% säker på att det iså fall gjorts från fabrik. Ingen tidigare ägare har gjort det.
Har bara gått 17000 mil å jag har kört 4 av dom.
Fälgarna ser också lite anorlunda ut än vanliga BBS.
Har ingen hemsida så jag kan länka men har bild på den här i datorn.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.