|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
vad är det för skillnad på 325 E30 och 325 M technic E30? | |
| Det som jag vet skiljer sig är: kjolpaket, dubbelvinge, diff, sportstolar, sportratt, bättre chassi mm + att de bilarna är fruktansvärt eftertraktade. Ligger ca 20000:- högre jämfört med en vanlig e-30 | |
| aha okej, men motor mässigt är det väl ingen skillnad? | |
|
motorn är samma som i en vanlig 325 e30 MVH Johan K |
|
|
tdpower: Så då är min bil fruktsvärt eftertraktad? Har en 325ik med stora M-paket med allt du nämner... Har kollat på blocket och på powerbörsen. Finns ingen "orginaler" som min. alla är sönderstyjlade, sönderskruvade med diverse filter, kjolar, chip och annat bajs. Eller importerade. Har hört att jag bara skulle få 20-25' för den. Har gått 22000mil, Invändigt, utvändigt, motormässigt i toppskick!!! Är det verkligen rimligt?? |
|
|
Diffbroms ingick inte i M-Technic paketet till e30. För att spela lite besserwisser så finns det inget "stora" och "lilla" M-paketet till e30. Korrekt benämning är: Sportpaket och M-Technic paket. M-Technic paketet innehöll: M-Technic Sportratt M-Technic Spoilerpaket Lättmetallfälgar i ekerliknande utf. Korsekerdesign M-Technic sportfjädring med gasstötdämpare Tonade rutor gröna Shadowline BMW sportstolar fram Växelspaksknopp i läder Svart innertak Grövre krängningshämmare bak (14,5mm mot 12mm) Kartläsarlampor i backspegel Sportpaketet: Sportratt Sportfjädring med gasstötdämpare Tonade rutor gröna Spoiler fram och bak Shadowline Hawkeye_325iM > Mycket roligt att det finns fler originalbilar som inte är sänkta med jättestereo och brukas som driftingbil utanför den lokala korvkiosken! Vad är det för färg och utrustning på den? Har du någon bild? /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- |
|
| Det är nog 325im årsmodell 88-90 som är dom mest eftertraktade. | |
Lundqvisten |
Hawkeye_325iM: En BMW 325IM E30 i toppskick får du knappast loss för några ynka 22.000:- Du får nog snarare betala omkring det dubbla eller mer, har sett fina ex säljas för: 55.000:- Om det däremot gäller en försäkringsfråga (kontantlösen)så värderar f-bolaget bilen efter gällande MRF prislista som ett vanligt inbyte. Det absolut bästa är att istället för kontantersättning..be att få en LIKVÄRDIG bil, det blir då upp till f-bolaget att ordna med detta. |
|
Är väl det att man kallar paketet som satt på efter 88 som det stora. Skulle bli svårt att hålla isär det annars om det inte hette olika. Eller Mtech1 och 2. /Johan Min bil: Länk |
|
|
tryggve: Delphinmetallic. M-technic paket 1 med all den utrustningen du nämner. Men du, där är visst då diffbroms på min! (25%) Kan fixa lite bilder till imorgon. Återkommer lundqvisten: Va får man så pass mycket. Gjorde ett inällg för ett tag sen (som nu är borta) om min bil. Dom som skrev till mig, sa omkring 25000:- :P |
|
|
Diffbroms var endast som tillval. Hawkeye_325im. Eftersom din m-paket är från årsmodell 87 alltså innan 88 så är priset mindre. Din 325im brukar folk säga lilla m-paket. Du får absolut inte 55 men du får nog 22-25 och det är fin ex. |
|
Lundqvisten |
Aj då..var det en 87:a. Ja då blir det ett helt annat pris, fick för mig att det var en 88:a nya modellen, med STORA M-technic pkt. |
| E-30 325im 88 o nyare är betydligt mer eftertraktade än en 87a. | |
|
Tycker att "gamla" 325iM -87 är mycket mer stilrenar än nyare 325iM 88-... Varför är priset mindre, vilken/vilka anledning? |
|
|
Vad är skillnaden mellan en 325iM 87 och 88års modell? Förutom bakvingen? |
|
|
Hela paketet är ju olika på 87 och 88. Inte en grej som är likadant när det gäller m paketet. /Johan Min bil: Länk |
|
Mr 435 1602-72
2000 touring-72 2000 tii touring-72 323i Baur-84 328iM Coupé-97 525iM Touring Individual-95 Alpina B3 3.0-94 330e-20 |
Hawkeye_325iM: Ja du, den diskussionen som var då den minns jag mycket väl och hur du upprördes över de kommentarer kring värdet på din bil då. Det är väl tyvärr så att 325iM av 1989 och 1990 års modell är de som är mest eftertraktade. Däremot är det betydligt mer sällan man ser en fin 325iM med "gamla" stötfångarna... Fortfarande är det väl så att den prisbedömningen du fick den gången gäller men som med allt annat hittar man bara "rätt" köpare kan du säkert få den såld för ett lite högre pris. Hur har det gått med annonseringen, det borde väl vara det enklaste sättet att konstatera om "Dom som skrev till mig, sa omkring 25000:- :P" har rätt eller fel??? |
Mr 435 1602-72
2000 touring-72 2000 tii touring-72 323i Baur-84 328iM Coupé-97 525iM Touring Individual-95 Alpina B3 3.0-94 330e-20 |
Hawkeye_325iM: Är det inte denna tråden du pratade om? Länk |
|
Mr.Nullzwei: Jaja det stämmer. Har begravt stridsyxan! Men nu till frågorna... Varför är 88- mycket mera eftertraktade än -87?? Vad är det som skiljer en 325iM 87:a med en 325iM 88-90 ? Mer än stötfångarna, och den lite större bakvingen än min "läpp"... |
|
|
Mr.Nullzwei: Ska inte sälja den, inte på ett par år iaf. Alldeles för fin för det. Har varit inne på Powerbörsen, Autopowers läsargalleri och Blocket. Kan inte hitta någon som är som min. 325ik 87:a med M-technic paket 1 i orginal. Där är sånna med svarta njurar, diverse kjolar och spoilrar, öppet filter, chippade, omlackade, importerade. |
|
|
Hawkeye: Här ser du skillnaden på en 325im-87 "M-technic MKI" och en 325im-88 "M-technic MKII" MKI: Länk Länk MKII: Länk Länk Sen menade jag inget illa om min värdering av din bil utan endast vad jag själv trodde... Har jag vid något tillfälle påstått att min bil skulle vara mera värd än din, eller jag ens nämnt min bil i diskutionen??? Du verkar ju ändå veta vad din bil är värd så varför då lägga ut en sådan tråd i över huvudtaget? Visst det är ett forum, det är tillför att diskutera/argumenntera men man behöver inte försöka verka otrevlig. Huvudsaken är väll att du gillar M-technic MKI, skit i vad andra tycker... ut o putsa på pärlan nu istället för att hänga vid datorn :) ------ /Chrille Min Bebis: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.