|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
DilleCompact: Vad har du för bevis som säger att Biltemas bromsskivor är bättre än originalskivorna? Själv har jag aldrig haft problem med originalskivorna till min 328. mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 Renault gör sig bäst på flaska med svart etikett :-) |
|
|
Ska själv byta till biltema skivor på min 316, min ena skiva blev skev när mitt ena bromsok kärvade... M/Alpina-träff i Stockholm 1 maj Länk |
|
|
Som jag skriver har jag inga egna erfarenheter av andra skivor än original. Har dock bytt tre gånger och de två första blev skeva snabbt, har även kompisar med samma problem på 316 Compact. Efter att ha frågat runt lite så har jag fått tips att testa andra skivor än original som enligt de personer jag pratat med skall klara sig bättre. Kanske finns fler på forumet som kan ge sin erfarenhet? Kristoffer, du har säkert större/andra skivor på din 328:a. //Daniel |
|
|
Daniel, det är viktigt att du kör in skivorna försiktigt de första ca 10 milen. Inga tvärnitar eller liknande, då finns nämligen stor risk att skivorna blir skeva snabbt. Detta gäller alla bromskivor. mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 Renault gör sig bäst på flaska med svart etikett :-) |
|
|
Det var ungefär det beskedet jag fick av BMW också fast de rekommenderade också att bromsa mycket och länge, t.ex. genom att ta upp dn i fart på motorväg och sedan bromsa eller dubbeltrampa för att värma upp och härda skivorna. På tredje försöket lyckades jag men skall de verkligen vara så känsliga? //Daniel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.