AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.411

VIBRATIONER VID INBROMSNING

Sida 2 av 2
Förstår inte riktigt...menar ni att det är BMW själva som tillverkar skivorna??
BBrahme
Förmodligen har BMW en underleverantör som förser dem med bromsskivor. I mitt tycke med mycket tveksam kvalitet. För som sagt säljer man en körglad bil och talar om att detta är tysk kvalitet och dess utom tar bra betalt för detta bör också bromsarna hålla att köra och bromsa med, eller för att vara lite elak, är BMW till för sk " gubbkörning" max 70 km? för att det skall hålla............. Vad jag är ute efter är att BMW skall ta sitt ansvar och kostnadsfritt byta ut skivor som blir skeva, på även ej helt nya bilar alt bilar där man bytt skivor som blivit skeva efter kanske bara några tusen mil Och inte gömma sig bakom en viss garanti tid.
BBrahme
FORTSATT INLÄGG I förlängningen betyder det å ena sidan att jag som BMW-ägare får förtroende för BMW om det åtgärdar brister då man tar sitt ansvar, å andra sidan om de inte åtgärdar bristerna ifrågarsätter jag som ägare och kund om det egentligen bara är en bluff med kvalitet etc. och att man inte kan lita vare sig på bilens kvalitet eller på BMW som företag
We
137
Weber
320i-76, 323i-80, 325 cab-90, 325 touring -03,
Tar du inte i lite väl hårt?
Om man möjligen bortser från den här frågan, vill jag nog påstå att BMW har en upplevd kalitet som ligger ett snäpp högre än de flesta andra. Det gäller även äldre BMW.
Alla bilar har sina svaga punkter, så även BMW. Att det tycks vara just bromsarna är kanske olyckligt med tanke på att det är bilar som skall KÖRAS.
/weber
BBrahme
Nja jag vet inte, hade jag köpt en V40 eller liknande för ca: 100.000 kr mindre hade jag inte kunnat förvänta mig en lika bra kvalitet såsom när jag betalar de 100.000 mer för en BMW. Men när jag sedan upptäcker att BMW:ens kvalite ligger i paritet med en bil betydligt billigare blir jag fundersas om inte det hela mer eller mindre är ett luftslott BMW byggt upp med god hjälp av ägarna till bilarna som inte vill kännas vid att det faktiskt är dålig kvalitet på bl a bromsskivorna hos BMW. Och om vi som ägare och kunder hos BMW inte reagera så att rättning sker kommer detta fortsätta.
migge
Hej!
Har samma problem med vibrationer vid inbromsning, men jag tycker också att bilen vibrerar lite vid vissa hastigheter för att sen gå över. Har detta med bromsarna att göra? Fick nya bromsskivor och bromsbelägg 2001-09. I så fall får de fixa det gratis!!
Tacksam för svar!
Bmwboy
Hej hej.. Prata med bmw snubbarna igår om vibrationer och det beror nog mycket på däcken i fram . Har nya skivor runt om nya belägg men endå vibrerar det . Så kolla över era däck ordentligt. Byte till sommar däcken idag och vibrationerna försvan.
Ni
2
Niels
325 TD - 1993
Jag hadde samma på min 325 TD 1993

Köpte skivor (fram) hos Micro för ca. 1000 SEK
Bytte = allt OK i 1 månad, då återkom felet.

Lämnade bilen til BMW, dom bytte styrkugga i ena sidan bara (vanlig fel !) OCH skivor, Micros var kass. sa dom !!!
Kostnad: 1000 SEK för Micro skrot, 3500 för prof. rep. hos BMW .
Allt är bra sen dess !!

Niels
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.