|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Håller också på med konverteringen till 535:ans massemätare. Inga problem än iallafall med bytet av elektronik o så, men jag undrar om det finns nåt gasspjäll från nån BMW modell som är några storlekar större, typ 3 tums eller nåt utvändigt. För jag handlade ett spjäll från en 635:a -79 och det var bara ungefär 2mm större än 325:ans, visserligen är detta från en amerika modell med de stora kofångarna. Men som sagt, finns de nåt större??? Det hade ju underlättat också när man handlar slang mellan lmm och spjällhus o ha nåt likvärdigt yttermått. Motorer e precis som groggar En sexa e bättre än en fyra |
|
|
ingen som andvänt dessa blåa silicon rörs adapterna som finns? tänkte andvända en sån till min lmm. |
|
|
Okey satte idag dit mitt 535 lmm... det funkade inte.. det var ungefär som att köra utan kabeln inkopplad... jag har juh en -88 och folket säger att det ska gå rakt av? varför fungerar det då inte? om jag byter till orginal kretskortet är det väl som att köra med orginal lmm eller hur funkar det? Mvh Timmy |
|
|
ja men den gör ju samma jobb!! enda skilnaden på 535 är ju större "hål" bättre luft flöde. den mäter ju inte bättre än din orginal. klarar bara mer luft.... |
|
|
när jag byter kretskort, hur blir det då med spänningen? om jag sätter dit allt på bilen och sak börja ställa in. om jag då spänner allt vad det går hur går bilen då? samt ifall den inte är spänd alls hur blir motorgången? jag vill alltså veta ifall bilen kommer gå exakt lika om den står fel och bara gå bra när jag har hittat rätt spänning eller om jag verkligen hör skillnad när jag kommer ställa in den. innehållet i 535ans och i orginal ser exakt likadana ut så varför byter man igentgligen? Är det inte bara så att ett kretskort har 4kontakter och ett 5 tex.. och att det då inte funkar. mina har lika många kontakter... |
|
|
strunta i förra inlägget, har nya frågor :) finns det ngn som kör med 535 spridare och lmm och har spänt upp fjäder mkt? jag kan knappt spänna ngt alls för då får jag ingen tomgång. vad gör igentligen fjädern, vad är dens jobb?? |
|
|
Länk läs allt..... |
|
|
ah okey.... om jag spänner den får den mindre soppa... och samtidigt mindre tänning? (vilket menas att?) och den räcker även längre upp i registret... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.