|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Håller på å turbokonventera min bmw 320-86 och har köpt en 535 lmm men såg att den bara har fyra stift medans lmm original på 320 har fem stift..?? Är det något man måste bygga om eller funkar det ändå.... Har hört att man kan köra utan att bygga om den men måste man det så vill jag gärna veta hur...=) MVH Mikael rang | |
|
vilken 535? har du motronic eller l-jtronic... tror att det ska gå att flytta över kretskortet... ""Varför åka nåt annat skit när man kan åka e30? Bara en fråga.."" |
|
|
har för mej att den är från en 535 -89... Min fördelare sitter nere på blocket så jag antar att jag har l-jetronic??? Nån får gärna säga hur man gör när man byter kretskort eller om det finns nån runt jkpg som kan göra det åt mej... MVH Mikael Rang |
|
|
535 an är inte l-jetronic iaf... ""Varför åka nåt annat skit när man kan åka e30? Bara en fråga.."" |
|
|
så då måste jag byta kretskort??? |
|
| Ja. Man måste alltid byta kretskort, annars går det inte. | |
|
Är det någon som har en beskrivning på hur man gör det??? Är inte så haj på elektroniken.... =) |
|
|
man behöver väl inte byta kretskort om man har motronic styrsystem...? |
|
|
Jo, det går oftast inte annars. Kretskorten har olika nummer och det går inte att kombinera 535 kortet med 325:an. Bryt bort locket, skruva ur pendeln och kortet och skruva i det nya. Det syns tydligt hur kablarna till lufttempen ska sitta. Annars finns inga mer kablar, det bli kontakt mot kortet när du skruvar fast kontaktstycket från utsidan. Spänn fjädern på skalan till du får acceptabel tomgång. |
|
|
ok det lät ju konstigt... det finns flera på det här forumet som bara har bytt lmm... inte bytt kretskort... kolla 200 sughästar i m20... Jensek tror jag en kallar sig på forumet som har gjort det.. |
|
|
Fullt möjligt att det finns de som fått det att funka. Mer eller mindre bra kanske. Men varför inte byta och köra med original kretskort som man vet funkar med sprutet för att slippa problem? Går på 5 min. Sen är det inte säkert att kontakten är samma på endel heller, då är det ett måste. |
|
| oki | |
|
Kör med helt original 535 LMM på min utan bytt kretskort.. Tror tom att bilen gick utan LMM inkopplad ??? Fattar inte detta... Ställde upp trycket till 0,45 idag och det bara skjuter på utan problem.. Har man tur så har man... Har inte Proggressiv BTR heller... Länk Länk |
|
| vad är det för storlek på "anslutningarna"? in och ut genom lmm på 535? | |
|
Det är la 3"... Det filtret jag hade innan går inte på lmm från 535 iallafall.... |
|
|
Kan man trycka genom Luftmängdmätaren??? Tänkte att det kunde ju va rätt smidigt å ha den på originalplatsen...=) Jag kommer inte ladda mer än 0,5 bar... Men hur mycket håller den för??? |
|
|
E30_Beemer jo de e 3" in o ut på dom, till skillnad mot 2,5" som det är orginal. Rang det går, några har lyckats, några har misslyckats, men ingen (vad ja vet) har misslyckats att suga igenom den (som den förövrigt är gjord för, kolla orginal turbo bilar) så ja skulle satsa på att flytta den AIF. mvh Erik Jakobsson Enligt Haynes är man "Proffesionell mekaniker" =) |
|
|
vad har ni använt för att ansluta? bytt ut insugsgummit eller satt en "stegning ner till orginal 2.5"?? |
|
|
den frågan skulle jag oxå vilja få ett svar på... uuuupppppp vad har ni andvänt för att ansluta 535ans lmm till spjällhuset? gärna bilder om ni har |
|
| mina båda 535 lmm har inte 3" in, snarare 67-68 mm. den ena kommer från en e28, den andra från en e34. för att andvända den till orginal spjällhus kan det kanske vara en ide att ha en reducering i silikon? finns på kl-racing.se till ett bra pris. | |
|
Till E30 med Motronic så passar E34 535-LMM rakt av vad gäller det elektroniska. Jag vet för jag har provat. ------ BMW CS #04839 BMW SC #385 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.