AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.469

Starta ny trend?

Sida 1 av 2
Sn
54
Snowstorm
BMW 316i Touring -03
Heja all BMW förare!

Har många gånger funderat på en sak:
Vi har alla samma intresse, bilar. Vi kör alla bland dom bästa bilarna som bygts, alltså har vi ju alla nått gemensamt. Som en egen liten folkgrupp. Varför är det då inga BMW förare som hälksar på varandra ute på vägarna?

Ta tex motorcyklisterna. För dem är det en självklarhet att hälsa på alla andra 'själsfränden', vet av eget motorcykel körande.
Eller sen bussar eller lastbilar, dom hälsar oxå på varandra.
Dom här grupperna har en sammhörighet till varandra.

Men d har ju vi oxå, vi har en BMW, en bil att vara stolt över.
Skulle inte vi oxå kunna göra det? likson som ett stort brödraskap. Istället för att d som d så ofta e, 'har den där jäveln en ny 5-serie, jävla rikeman', utan istället alla sluta upp under samma flagga o göra som pojkarna och flickorna på två hjul.

Så va säger ni. Ska vi starta en ny trend och börja hälsa på varandra, oavsett vad man kör, bara det står BMW på bilen!

Alla upp nu!!!

///Jonas

~It's not just a car, It's a lifestyle!~
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
Låter jobbigt, med tanke på alla BMW som rullar i Uppala. Skulle bli en jädra massa hälsande hela tiden. Fast när jag bodde på Gotland på 70 talet så var vi 2 st som hade E3 3.0, jag 21 år och en gubbe som var direktör, och vi morsade på varann.
/A
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
Tweety:
ser att du bor på Åland, kanske lättare att genomföra detta där;-)
/A
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Jag tycker faktiskt alla Bikers är lite töntiga när de hälsar på varandra. varför ska jag hälsa på folk jag inte känner?

------
Länk
Länk
Grodan: "varför ska jag hälsa på folk jag inte känner?"

Så du hälsar inte på folk som t.ex. jobbar i en butik etc? Jag tycker att man kan hälsa på folk man inte känner... Dock svårt som många säger då det rullar många bmw i t.ex. sthlm... Jag brukar hälsa på M3or med helljusen och får ofta en hälsning tillbax :)

Tweety: Tycker att din tanke e riktigt go iallafall...

Mvh Tobias
Skulle ha varit kul *hehe* men i Malmö hade det varit omöjligt med tanke på hur många bmw-bilar här finns, istället så märker jag att det finns typ hat mellan oss bmwkillar, typ vi visar vem som ska va störst bäst o vackrast

Mvh Dragolito

Svart som synden Länk
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Tobias 320i-94//

Visst hälsar jag på dem, jag kanske formulerade mig fel. Det jag menar, varför ska jag hälsa på någon som åker förbi mig bara för att han/hon kör samma bil som mig?

------
Länk
Länk
Sn
54
Snowstorm
BMW 316i Touring -03
Ja då fick man ju igång en diskussion iaf...

Förvisso, i städerna finns det mkt BMW, men jag tänkte snarare mer ut på landsvägen. För så stort som sverige ändå e så e int städerna så stora att d finns landsväg inne i stan ;)

Sigdarve: Helt korrekt, jag bor på Åland, men här e d lite för trång synt för att börja med nått sånt.

Grodan: Bikersen e int alls töntiga. D nått dom alltid har gjort och d snarare så att om man e för "fin i kanterna" att hälsa så blir man sedd som en tönt.

Tobias 320i-94: Tack för stödet. Tycker det är soft med folk som vågar.

Sen måste jag yttra ännu en tanke. Vad beror det på att det som, Dragolito, säger "det finns typ hat mellan oss bmwkillar, typ vi visar vem som ska va störst bäst o vackrast". Känns inte det lite väl barnsligt? Va fan, alla kanske inte har råd, eller lust att köra en M bil.

Men en sak är säker. Att blinka några gånger åt en bil man tycker e snygg då man står parkerad, eller kör för den delen, d respekt!

//Jonas

Tycker mest jag bemöts av avund på vägarna...inte f*n skulle en svensk i en E30 cab hälsa på någon i en E46 cab....over my dead f*cking body!

The Seven Series...Cause I ride with pride!
Seven: Men vi här på forumet är väl inga avundsjuka svenskar? =)

Mvh Tobias
Tobias: Medglädje är en egenskap som majoriteten av Svenskarna saknar tyvärr....du förstår säkert vad jag menar utan att vidareutveckla...

The Seven Series...Cause I ride with pride!
Pe
77
Peter U
M5 2000
Bättre att varna alla BMW:drivers för Polisen som gömmer sig i buskarna med fartkamera!
När jag är ute med min Alfa hälsar de flesta andra Alfaägare, men de är ju å andra sidan inte så många så det blir inte så att man blir utsliten direkt...

Men med BMW håller jag med andra som sagt att det skulle bli för mycket att häls på alla.

Jag brukar försöka morsa på andra E38-ägare ibland, men det är rätt sällsynt att de hälsar tillbaka. Skulle tro att alltför många fortfarande körs av folk som inte är BMW tokar, utan som mer villl glida omkring och vara fiiina. ;-)

Mvh. /Kjell
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
k1mzo:
Du menar vinka med långfingret ;-)
/A
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Nu äger jag inte en BMW f.n., men brukade förr hälsa på alla snygga alt välvårdade Beemers...(Lite subjektivt, ja) :-)
...Och då finns det ändå en o annan här i Götet!
er
375
erc
218i Active Tourer -16
När man körde Porsche hälsades det en hel del - trots att jag "bara" körde 944. Främst hälsades det under helger - när det var lite uppenbart att man bara var ute och myskörde. :) Kanske inte så många glada vinkningar klockan 07:41 på väg till jobbet en regning tisdag...

De som dock sällan hälsade satt i helt eller nästen fabriksnya bilar.
Fu
240
Funatic
325iA Cab -93
fyyyyyy fan vad man skulle få vifta då....
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Som sagt, när jag var med i klubb Alfa Romeo då hälsade folk. Alltid. Men som Kjell var inne på så är det inte så många som åker dessa gamla italienska fullblod. De flesta har rostat bort ;)
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Mixtus//

Jag är en italiensk fullblod, inte f*n hälsar nån på mig när jag är ute och och åker:)

------
Länk
Länk
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Det beror på bilen. Minst 328, då hälsar folk ... ;D
Sn
54
Snowstorm
BMW 316i Touring -03
Många intressanta inlägg.

Oki, d iof rätt som några har kommenterat att d sku bli för mkt bilar att hälsa på, true enough. Men kanske om man specifierar sig lite. Som tex att om man kör en fin bil så hälsar man på dom som kör fina bilar.

Men egentligen e d ju helt samma. D ju bara besvärligt att börja med nya grejjer o lyfta handen från ratten lite lätt nu o då.

Men o andra sidan kan man ju liksom rata bort alla gammla tanter o gubbar o annat löst folk som råkar ha fått en BMW under baken, mena dom e ju ändå int en del av oss.

Så man sku egentligen kunna avvisa hela tanken. Det verkar iaf inte vara nån hit.

//Jonas

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.