AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
6.291

Framvagnen skakar

Sida 2 av 2
Visa användare
153
koola
520i-03,523i Touring-06, X1 sDrive 18d-10
Har oxå fått skakningar i bilen,har balanserat de nya däcken två ggr.,inget hjälpte.Kan man se eller känna om stödlager m.m till kardan är dåliga ,har kännt o ryckt på dem men kunde inte se något konstigt!!
Tr
88
Tretov
535iA -91
Och jag är i samma jävla grop...

Har kört i 1.5 år med 15" hjul o spacerplattor. Det har vibrerat lite runt 90-120 km/h men inte så mycket så det stört. Men nu idag bytte jag till BMW original 17" fälgar med sprillans nya däck, och vid 85 km/h började bilfan att vibrera...och det blev bara värre, upp mot 100 km/h blev vibrationerna ohållbara, jag var tvungen att vända genast och köra tillbaka till däckverkstan. De skulle kolla på det, men jag har på känn att det är nåt annat som är slut. Varför kan det aldrig få vara bra???

-

Vänster hand är där tummen sitter till höger.
Visa användare
153
koola
520i-03,523i Touring-06, X1 sDrive 18d-10
Tja, fick tips om att däcken kan va ovala!? Hissade upp bilen så hjulet precis lätta från golvet o snurrade på hjulet,och det är nog på de viset för jag kunde inte ha handen emellan hjulet o golvet hela tiden för det tog i ! Man kunde se med blotta ögat att det "slog" på en 4-5 mm.Får nog in o bytta däck fram!!
Do
28
Don
525TDS Touring -94
528iM Touring -99
Vissa fälgar kan behöva balansringar runt navet, för att det glappar.
Dessa är i plast och trycks in i fälgens centrumhål innan montering på bil.

Tror det kan vara bromskivorna för om man tänker sig att man kör ganska så fort någon gång och sedan måste bromsa in kraftigt vid en korsnin sen står du på bromsen med väldigt varma skivor då kan dom slå sig det var ett tips jag fick av en mekaniker och den mekaniker säger att det är väldigt vanligt på bilar med automatlåda...

Bimmer
Tänkte eftersom det slår i ratten att det borde kanske vara skivorna.. men visst man kanske skulle ta sig en titt på stödlagret det är nog mycket som kan orsaka skakningar

Bimmer
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Bättre sent än aldrig? När jag besiktade bilen sist så kollade besiktningsmannen mina casterstagsbussningar ordentligt, han menar att de är schyssta, jäkligt stumma dessutom (förra ägaren har säkert bytt till dåvarande 750i bussningar).

Har nu börjat fundera på om det är stödlagret, MEN jag har nyss köpt en Bmw 735i som gör exakt likadant, men där är stödlagret bytt?? Besiktade idag och killen sa att styrarmslagring är helslut. Ska beställa 2st hjälparmsbussningar i veckan och se vad som händer. Kan den bussningen orsaka de vibrationer och skakningar som den här tråden behandlar??

//Mvh Simon
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.