AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
1.975

Kommande Autopower-träff i Malmö?

Sida 2 av 2
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Bara för att förtydliga det hela:

Jag tillhör inte en från skaran av de som körde vilse, jag är en av de som körde vilse;-))

Bara så att ingen får några konstiga ideer för sig ;-)

De olärda är så säkra på sin sak, medan de lärda är så fulla av tvivel.
Ma
1.041
Magnus18
E39 528iAT -98
E34 518i -94 (sambons)
Mugge: Ja precis. Det är den jag refererade till som den första.
Jag har inte dömt ut den men jag tror jag skulle uppskatta den andra varianten mer. Körningen är inte det intressanta, det gör man ju ändå på vägen dit ;)

Mvh Magnus

Finns det andra bilar än BMW!?
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Jodå... körningen är rolig... jag har minnen från körningen!

Jag körde min 525i -91 och hade en E46 328 framför mig och en BMW 850i (från Göteborg) bakom mig.

Vid en T-korsning så skulle kolonen svänga vänster... När det är E46ans tur framför mig att svänga så är det en bil som kommer från vänster så han får stanna och lämna företräde, så fort bilen passerat stampar E46an på gasen och sticker, jag hade i ettan och så jag stampar fullt, men BMW 850in bakom mig tvingas stanna och lämna företräde för en bil som kommer från vänster.

Jag ger fullt och lyckas givetvis inte hänga med 328an utan den drar ifrån mig, men när jag hade ca 80 km/h på mätaren så ser jag att 850in rullar ut på den stora vägen och börjar acca. När jag är accat upp till 120 km/h är 850in ikapp mig. Plötsligt kändes en 525i väldigt långsam ;-)

Eller när man kör 70 BMW bilar i kollon som stöter på en annan BMW förare som inte tillhör kollonnen... de brukar reagera med att det tutas och vinkas och blinkar med lampor och allt vad man kan göra för att hälsa!

Eller när vi körde ute bortom Jägersro mot svedala hållet... plötsligt kommer det en kollon BMW bilar som kör minst 30 för fort och kör om en stackars pensionär i en fiat uno eller punto (eller ngt ditåt) som håller halva hastighetsbegränsingen.

Träffar är roliga grejer det... ojojoj vad man är sugen på träff nu..

Enda nackdelen med att ha massa marknadsföring på träffarna är att det tar uppmärksamheten i från själva BMW bilarna och ägarna...

MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
beklagar stavningen ovan!

Nu får jag försöka förtydliga ett par saker angående träffen på Autoexperten nästa lördag:

* Ingen kommer att försöka pracka på er några prylar. Bilarna kommer att stå parkerade utanför butiken. Om man bara vill gå på träff för träffens skull går det jättebra att inte ens gå in i butiken.

* Träffen är mycket riktigt till för BMWCS-medlemmar. Rabatt i butiken lämnas mot uppvisande av BMWCS-medlemskort.

* Det finns möjlighet att testa bilens stötdämpare i SACHS avancerade testbänk, samt att testa bromsvätskans egenskaper.

Information finns som sagt här: Länk

Mvh,
Kalle
_____
525an: Länk
Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
Är det någon som har fördjupat sig i att ha en liten träff (innan förslagsvis) klubbkvällen nu på torsdag (28/4)?
Kanske kunde vara trevligt, eller så blir det väl en "spontan-träff" ;)

Mvh
Patrik

___
Touringklubben: Länk
Det ryktas om att vi ska käka en bit mat efter Förrenade bil vilket borde passa dina matvanor rätt bra. :-)

Min sida: Länk
Touringklubben: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.