|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej, Nu när våren definitivt anlänt till de södra delarna av detta fagra rike undrar jag om det finns planer på en liknande Autopower-meet som ju gick av stapeln för nästan exakt ett år sedan. Är det någon (Kalle Hansen, wendtan) som vet om något är på planeringstadiet eller ej? Jag tyckte vårträffen förra året var minst sagt en succé som gärna får gå i repris även detta år :-) mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 Renault gör sig bäst på flaska med svart etikett :-) | |
|
Det ska ju va nån vårträff 16/4: Länk men en träff så som förra året hade inte varit helt fel :) |
|
| Vad är det för träff den 16e? Och vart? hehe. | |
| Ops, var ju länkat :D Sorry dude! | |
|
För min del låter den 16:de inte som en träff, utan mer som en marknadsföringskampanj. Är verkligen sugen på en träff, där ingen försöker sälja saker till en utan där man får prata med andra entusiaster och ställa ut bilen och sen köra i kollon för att åka och grilla ngnstans eller så. När är blir den fösta sådana träffen? De olärda är så säkra på sin sak, medan de lärda är så fulla av tvivel. |
|
|
Mugge: Att erbjuda Bmw CS medlemmar bra rabbater tycker inte jag låter som ett marknadsförings knep. Du har ju annars Förenadebil klubbkvällen den 28 april. Jagar du en helt okommersiell träff så får du nog vänta ett tag ser det ut som. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Mugge, Jag beklagar om jag varit otydlig med informationen om vårträffen den 16/4. Det handlar INTE om att någon ska försöka sälja saker till dig. Träffen äger rum på parkeringen, där det förhoppningsvis endast kommer att stå BMW's. Du behöver inte ens gå in i butiken om du inte vill (men då missar du ju förstås de förmånliga erbjudandena). Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
|
Hej igen, Träffen den 16:e verkar jag ha missat totalt. Skall försöka dyka upp där då! Ha det gott! mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 Renault gör sig bäst på flaska med svart etikett :-) |
|
Ras.mus |
Det där med träff, körning som mynnar ut i grillning tycker jag verkar vara en god idé! Ett bra ställe att grilla är i borstahusen i landskrona. Det är ett område nere vid stranden (nedanför campingen) med utsikt över Ven. Dessutom finns där grillplatser och parkeringen är en raka med typ 50 meter ner till havet. Finns dessutom ett område lite längre norrut med fler platser men med 50 meter skog mellan parkering och strand. Ett annat bra ställe är järavallen som dock är ett naturreservat. Men det finns en bra parkering där och grillplatser så ifall folk kan låta bli o busköra där så är det ju fint... Så är det någon som planerar en sådan träff, ta gärna en titt på de ställena! |
|
En allmän träff med planerad "karavankörning" har jag anordnat för sista gången. 10-20 bilar kanske funkar, men inte 70 st :-) Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
|
Ser fram emot träffen på Autoexperten men saknar också den typiska vårträffen med 50+ bilar, körning följt av måltid på snabbmatshak osv :) Men jag förstår att det är ett stort arbete att arrangera det... hmm. /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
Man kanske skulle träffas på platsen där man tänkt tillbringa kvällen för att slippa karavanen och de problem detta kan innebära. Kalle Hansen: Kan inte minnas några problem med karavanen, fast jag tänker kanske på första året. En kväll med grillning vid havet och bmw-snack vore mycket trevligt. Med vänlig hälsning Magnus Lindberg Finns det andra bilar än BMW!? |
|
|
Hehe, alltså 80% av karavanen körde vilse sist :) De ät totalt omöjligt att hålla ihop så mycket bilar, tro mig. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Första året blev det trafikstockning med följd att minst hälften av alla som ville åka med kom fel, och anslöt först i bjärred, vill jag minnas. År två hade vi ordnat det bättre, med kartor och planering. Denna gång körde minst 80% av alla som ville med vilse. Rundan var dessutom för lång. De gånger vi har kört spontana rundor efter månadsträffarna har det dock funkat kanonbra, men då har det varit cirka 5 bilar istället för 70.... Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
|
Kan bara instämma med Kalle! Roligast var nog den spontankörning efter en träff på Jägersro som slutade med glass på ett trevligt ställe (minns inte namnet). Hamnade bakom Olof i en busig e21 323i och fick avnjuta både blårök och avgasljud på bästa vis :) Själv lyckades jag "flyga" en liten bit med Alpinan för att hamna med ett snyggt litet ställ i rullgrus efter ett krön... min puls efter det var att jämnställa med varvtalet på motorn... Ser fram emot träffen på Autoexperten och möjligheten att bunkra upp med lite oljefilter och olja till ett bra pris! Mycket roligt att det finns folk som har den initiativförmåga som krävs för att ordna en bra träff! /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- |
|
|
Johan, Ja, det var en trevlig träff! Torup i Bokskogen var stället där vi stannade för glass :-) Det blir garanterat fler träffar i sommar, det lovar jag. Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
|
Håller med tryggve, den träffen var riktigt trevlig! Extra kul att "Bladh" var generös nog att låna ut sin banracing-E21a till mig en stund, medan han "vilade öronen" i min dåvarande 320ik. Helt sjukt vrålande ljud inne i den totalt "rippade" kupen, hörseln var klart nedsatt i nåt dygn efter :D En upplevelse jag sent kommer att glömma! Tycker vi kör vidare på detta temat även i år, om än i liten skala :) /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
Jag missade bestämt förra året. Det var första året jag tänkte på. Men det fanns även kartor det året som Kalle lagt upp på sidan. Själv körde jag också fel pga. en dålig kartläsare. Personligen anser jag att en träff med grillning osv, hade varit roligare än den nu planerade träffen på Autoexperten. Lite mer stillsamt och inte en massa marknadsföring. Med det är det ju inte sagt att man inte kan ha två träffar. Vad tycker ni? Med vänlig hälsning Magnus Lindberg Finns det andra bilar än BMW!? |
|
|
Just det här med grillning är en trevlig idé, men som ni vet så är vädermakterna här i sverige inte riktigt pålitliga. Vi har grillat på en träff, och det var trevligt, men vi höll på att blåsa bort :-) Autoexpertenträffen är ett försök att göra något annorlunda, och jag förstår ärligt talat inte problemet med att man samtidigt som man är på träff har möjlighet att handla saker till bilen med bra rabatt. Det ena utesluter inte det andra. Jag har varit på flera tematräffar av olika slag, och de har alltid varit kanontrevliga samtidigt som man gått därifrån antingen med en massa nyttiga prylar, eller med en massa nya kunskaper! Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
|
Kalle: Visst, vädret är en historia för sig. Vad jag tänker är att det lära inte bli samma avslappnade stämningen på en sådan träff. Och sen kan det vara jag som misstolkat det, men riktar inte den träffen sig till BMWCS medlemmar? Med vänlig hälsning Magnus Lindberg Finns det andra bilar än BMW!? |
|
|
Den roligaste träffen jag har varit på är denna: Länk Och jag tillhör en från den skaran som körde vilse, men det var riktigt skoj ändå! (hade inte varit skoj om jag inte hade hittat tillbaka igen kanske). Det var en snubbe som hade vurpat med sin hoj och skadat sig utanför en mack eller ngt. så det blev lite fel. Jag och en E39 hamnade efter, men hittade snabbt igen tack vare kalles telefon support. Men jag tänker inte dömma ut träffen den 16:de bara för att det inte blir ngn körning... man får ge det ett försök. De olärda är så säkra på sin sak, medan de lärda är så fulla av tvivel. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.