|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Det är väl upp till anhöriga att tala förstånd med dom äldre och ofta låter det nog som "Kasken" dom behöver bilen, och dessa äldre förare är jag inte så rädd för att ha i trafiken då dessa nästan aldrig kommer upp i hastigheter över 60 km/h och kör ofta försiktigt de som är farliga enligt mig är fyllon och nyare suv:ar vid halka och flertalet andra galningar som håller hög hastighet utan koll tex män som faxar äter och sms:ar kvinnor som sminkar sig lastbilchaffisar som äter pratar i mobil osv. Då dessa förare har stora tunga snabba fordon som dom äldre ofta inte har utan dom kommer smygandes i sin micra 88. Dom äldre ska inte va på vägarna precis som många andra. Och av erfarenhet så är det inte dom äldre jag är rädd för när jag jobbar på vägen (bla beläggning) utan det "fina folket" i sina nya fina bilar suvar osv som inte har den minsta respekt för människor i trafiken, till denna grupp hör också vissa yngre förare, men det är sällan äldre kör fort på mina "vägbyggen" iof så är dom kanske inte så snabba i kontoret men oftast blir det bara att dom kör i tjära eller något annat lustigt. Mycke funderingar nu vägbyggen fyllon osv. Nä ha det. |
|
|
Alla kör inte Nissan Micra...Fick i dag tvärnita när en äldre herre i en nyare S-klasse missade att han hade väjningsplikt och utan att titta bara gled ut rakt framför min bil. Jag var beredd eftersom jag såg honom komma utan att vissa något tecken på att minska farten men jag kunde lika väl haft blicken tillfälligt på något annat... ___ //Ulf |
|
Paap Reeder |
.... en "fabbor" nära 90 gjorde en vä- sväng på 70-väg i en korsning ..... mot uttrycklig vägskylt dessutom. Digi-foto blev det. Före - under passerandet samt efter - stod alldeles bakom honom - samt brev till AO på lst. Kollade sedan efter ett halvår..... han hade endast tillstånd att köra cykel. Kanske han gjort ngt annat sedan dess int´ vet ja´ ... men blev bara så förbannad ty den korsningen är mycket olycksdrabbad .... och det är väl "på gränsen till okej" om en 19- åring på en MC honda CXR gör svängen på bakhjulet ... ty han har i a f superkoll på läget contra fabborn som bara ser var 6:e bil som kommer med 90 på mätaren i korsningen. MVH /// Paap R |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.