|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
E38B12: Du menar B10:an m 4.6 l V8 va?! Fick lite taskiga vibbar av det som Stephan skrev, så den blir det iallafall inte! F.ö kan jag alldedes säkert tänka mig att en Bi-turbo kostar flis och hålla, men känslan av en fin bil kan inte prissättas!! Ando: Det finns inga Bi-turbo ute på annons som du skulle kunna rekommendera?! Har iofs ingen direkt brådska, hittar jag ingen tillräckligt fin i år väntar jag väl tills nästa år... Går ingen direkt nöd på mig, har ju M5:an och "gulla" m. Sjöberg |
|
|
sjoberg: Här är en av de 50 sista med lågt miltal ! Länk Dock är jag lite osäker på historiken efter att ha pratat med försäljaren för några månader sedan. Hälsningar Ando |
|
|
A.G: Fick du ngt pris för det kunde inte jag hitta... Men den ser ju fin ut. Sjöberg |
|
|
sjoberg: Bilen har varit till salu sedan november och priset började på 18.900 Eur , men den sista annonsen jag såg då begärdes det 17.000 Eur. Då jag kontaktade säljaren berättade han att all historik var ok men när jag begärde att han skulle skicka mig kopia på serviceboken ,då kallnade han .... Ando |
|
|
A.G: Det ser bra ut på bild i all fall speciellt lädret ser ut att vara i mycket gott skick. Är det fel pris eller är det annars som har gjort att den har varit osåld sen nov? |
|
|
Ingen servicebok=Ingen affär!!! Inte på en sån bil iallafall... Då faller väl den bort ochså.:o( Och dom andra bilarna på mobile som jag länkade till e inget och hänga i julgranen?! F-n vad man känner sig frågvis, hade gärna ringt ner och pratat direkt men jag e ingen höjdare på engelska och jag tror inte jag kan ett ända tyskt ord förutom "winoustmann"(stavningen var nog ingen höjdare) men det ska betyda "jultomte"... Offtopic!!! Det e ju inte så att det kryllar av dom i Sverige direkt, gör ju inte saken lättare... Sjöberg |
|
| Länk | |
|
Det ska finnas en servicebok till bilen , men det måste vara något konstigt eftersom han vid tre tillfällen lovade att skicka mig en kopia , men inget hände ! Förutom denna servicebok så finns det ingen som helst annan dokumentation. Säljaren , om jag inte minns fel hette han Ahmed , gav ett väldigt oseriöst intryck , men det kan faktiskt vara så att bilen är helt o.k ändå ! Ando |
|
|
A.G: Din ser ju fin ut, ska du sälja den?! Den som "B10Alpina" länkar till ser ochså bra, har varit till salu ett bra tag. Läge att förhandla pris kanske?! Står där ngt om servicebok i annonsen?! Sen finns där 3 st till salu i Sverige ochså, på Powerbörsen iallafall, ngn som har ngr uppgifter på ngn av dom?! Sjöberg |
|
|
Sjoberg: Jag har inga planer på att sälja min Bi Turbo , men OM jag skulle hitta min favorit Alpina* i det skick och med den historik som jag vill ha , då kan det bli aktuellt ! * = B7 Turbo Coupe 86-87. Den silverfärgade Bi Turbon kan vara en ok bil , servicebok och utbytta Turbon(med kvitto). Behrendt Automobil är en liten firma som enbart sysslar med M och Alpina bilar och jag har hört mycket gott om den firman. Jag var nära att köpa Bi Turbo nr 500 av honom hösten 03 , men sen sprang jag på den "röda" som var helt klockren, så det blev den istället. Om de bilar som finns till salu i Sverige så är mitt råd , åk och titta på dem och granska dem med "lupp". Ando |
|
|
Det finns ju en B7 Turbo Coupé -85 på mobile.de och autoscaut. för 16900 euro. Vad sägs om den? Den låter ju fin i annonsen i alla fall. Hade inte jag studentekonomi skulle jag defenitivt kolla upp den. En sådan vill jag ha, även om inredningen är väl "kontrastrik" egentligen /Fredrik Vacker förare ska ha vacker bil ;) |
|
|
Fredrik: För närvarande finns det 3 st B7 Turbo Coupe till salu i Tyskland. Det som alla bilarna har gemensamt är att ingen har någon som helst dokumentation , dessutom går ryktet att två av dem inte är "äkta" och dessa två har varit till salu i cirka två år ! Jag har varit och tittat på en av dem och den hade bla INTE Alpinas stora tank. Jag har varit i kontakt med säljaren av den bil du nämner och som sagt , ingen som helst dokumentation ! Ando |
|
|
Å tusan... Det är bra med människor som har koll! Då behöver jag inte drömma så mycket om den längre... En sådan bil måste ju ha god dokumentation för att vara intressant. Men var bör en B7 coupé ligga prismässigt egentligen? Går det att ge en prisbild eller är de för sällsynta? För mig låter i ärlighetens namn 17000 euro lågt för en så pass ovanlig bil med så få mil(förutsatt att allt är som det ska), eller har jag fel? För ett tag sedan fanns det med en e24 B7S Turbo med få mil i engelska Total BMW och ägaren hade iofs köpt den för något liknande. Förra året fanns en e24 B7 Turbo -78 till salu på BMWCS hemsida finns det någon som känner till något om den? /Fredrik |
|
![]() 778 535D touring -05
745ia Highline -86 MB ML400Cdi -01 X3 3,0SD -07 320D -07 Touareg V10Tdi -05 |
635 CSi: Det var en E12 B7 turbo, KG köpte den... /BMW följer inte utvecklingen - BMW leder den |
|
Prisbilden för en fin bil med dokumenterad historik ligger någonstans mellan 20-25.000 Eur , men det problematiska är att hitta en av dessa ! En bil med mycket låga mil och full dokumentation betingar nog runt 30 000 Eur. Det finns en helt underbar 87:a i Sverige som gått 4000 mil ! Bilen är helt i nyskick och känns som ny att köra ! tyvvär så är inte ägaren intresserad av att sälja den(han har ägt den i 10 år) , men han har lovat att slå mig en signal OM han en dag beslutar sig för det ... Har för mig att det var den B7S som är från Österrike , den var i Berlin i somras(Alpina Gemeinschafts jubileumsträff), Toppskick och med 5800 mil på mätaren , väldigt fin bil ! Den B7 du refererar till finns uppe i Luleå och jag tror att den fortfarande är till salu. Ando |
|
|
BMW-Beroende: Det fanns också en annons på en B7 Turbo Coupe. Ando |
|
|
Ando Då ligger prisbilden som magkänslan sagt mig då... Är det någon som har sett bilen i Luleå? Den hade ju haft samma ägare länge och hade låga mil. I somras bodde jag i Skåne ett tag och hade då 635:an inne på en verkstad i Malmö. En mysig liten verkstad som ligger lite märkligt insprängd i ett område som annars tillhör Pågens Bagerier. Den ligger alltså mer eller mindre i ett Bageri. Ägaren till verkstaden påstod att en av cheferna på Pågens hade en e24 Alpina. Jag vet ju inte om det stämmer men mannen var så att säga en "riktig" mekaniker, en entusiast, därför lade jag vikt vid vad han sade. Någon som vet om det kan stämma? B7S Turbon är den från Österrike. /Fredrik |
|
|
Hej Fredrik. Jag har ett par bilder på "Luleåbilen" , jag skickar dem till dig. Bilen kom till Sverige- 86(om jag minns rätt) men ägare fick den registrerad först -02 . Bilen har varit krockad och är renoverad. I dagsläget så måste man lacka om taket pga en liten skada. Ando |
|
|
A.G, Skicka bilderna till mig också. Även lite bilder på din gamla B7a. Mvh Ola Thomasson Alea iacta est, the dice is rolled |
|
|
Sjoberg, Ja, jag menar 4.6an. Köp en Bi-Turbo och bruksa den på sommarhalvåret, en verkligen drömvagn! :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.