AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
4.846

Audi Rs V/S M5

Sida 5 av 5
Pe
77
Peter U
M5 2000
bayerischemotor: Sant, E34 var inte dum. Men som sagt lite riskabel att låna ut till frugan i halt väglag!
Öb
298
Öberg
BMW 325 -87
Wooohoooo!!!

Peter U är en av få som fattar vad det handlar om.

Synd att inte fler förstår bara
Synd, det är väl bra?
Då får ju du vara mer unik med ditt bilval än om alla hade kommit till samma slutsats som er?

Sedan ska man inte blanda ihop Schumacher/f1 med stora, tunga sedaner med mycket mos, bra väghållning och hyffsade bromsar?

Föredrar också Whisky framför Congac, ej blandad trots att jag idag kör en bil med överladdning ;)

Mvh,
/Wille
Öb
298
Öberg
BMW 325 -87
WilleW ja på det sättet. men om ingen köper jobbiga turbobilar måste ju alla tillverkare gå över till fina sugmotorer för att överleva och visst hade det varit lite trevligare? =)

Sen så slipper man alla som tjaffsar så mkt om de hade förstått vad Peter U menar.
Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99
Å andra sidan kan det ju kanske vara manligare på sitt sätt att klara att hålla en bångstyrig het turbosmälla på långa fetställ genom böjarna...

Det går det med om man vill, men visst, det är ofta lite mer krävande på sitt eget speciella vis än att göra det med en harmonisk och väluppfostrad sugmotor. Därav mer hår på bröstet kanske!? :-)
Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
Nu lugnar vi ner oss och går och tar en kopp kaffe.

-Never feel sorry for yourself.-
Jag vill då inte se Asta 87 bast sätta sig bakom ratten på en RS6, eller Lina 18 som just tagit körkortet. Lite vana måste man nog ha för att ratta en sådan värstingkombi.

"Sedan kan vi andra som avnjuter vår Cognac rätt tempererad i riktig kupa, åka bakhjulsdrivet manuellt och dela den puritanska glädjen med Schumacher och andra connaisseurer"

Men snälla, låter ungefär som om du åker Bentley eller Ferrari.

Fast`n Loud Turbo Proud.

Pe
77
Peter U
M5 2000
Jag har inte så mycket hår på bröstet och lyckades heller inte hålla min gamla Saab V4 i snygga ställ genom böjarna i vinterväglag då det begav sig.
Det blev ofta diket och karossfix medels slägga. Undrar dock vilket sjukhus grannarna ringer om jag gör det med en RS6:a. ;-)
Kanske hispan? =)

Fast`n Loud Turbo Proud.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.