|
Sida 1 av 5
|
|
|---|---|
|
Hejsan på er alla .. I går fick jag mig en tankeställare.. Var till en kompis Han har en M5 00..Tog en sväng på stan .. Vi hemfärd Dök det upp en Blå/svart Audi nyare modell .. Blev ett rödljus.. Oj Oj Oj vad vi blev frånåkta trode det inte var sant. Provade även från 150km med rullande start.. Skall byta bil nu..Dom har 4*4 så den kan man gasa med på vintern också.. Kör på höger sida | |
|
En Audi RS6 blå blev stulen igår, eller ja såg de på insider igår så den blev nog stulen i förrgår, var träffade du på bilen? Den enda Audi:n som spöar en M5:a så lätt kan endast vara en RS6:a |
|
|
NisseH. Säger du det.....? RS4 S2 trimmad RS2 trimmad UrQuattro trimmad Vad som helst i Audiväg trimmad.... kan smiska en M5 rätt lätt, eller hur. Och inget säger nåt om vilken Audi det nu var, eller att den inte kan ha varit standard eller trimmad.... |
|
|
Stämmer bra de, kom bara att tänka på gårdagens insider program, om de var i Stockholms trakten de körde så skulle ja inte bli förvånad om de var den stulna. Dock tror ja inte på S2, RS2 eller UrQ eftersom dem slutade tillverkas för ett tag sen. |
|
|
Dr Tinnitus: Att en trimmad Audi av något slag drar en original M5 e väl helt ointressant egentligen. Jämförelsen borde göras original mot original. Håller med om att RS6 e snabbare rakt fram en M5 E39, men har för mig att den ändå var långsammare på bana,osäker dock. Nya RS4 lär oxå spöa M5 E39...Sen ska man komma ihåg att ALLA bilar går att trimma, även M5. E ju tydligen en kille på forumet som har nån Dinan trimmad bil på väg hem med ca 600hk...Original mot original e det som räknas om ja får säg... |
|
| RS6 är automat åxå. Det borde spela väsentlig roll vid spontana Svensson-race! | |
|
Dawwe... Vad yrar du om....?? Läs första och andra inlägget, tack. Inget i denna tråd handlar om någon jämförelse egentligen. Em M5 fick pisk av en Audi, någon menade att endast en Audi RS6 kunde dra en M5. Men trådskaparen noterade bara att deras M5 fick pisk av en Audi, inte huruvida denna var trimmad eller inte. Alltså kan det vara hur som, eller hur. Så vad fick du det vanliga klagandet på trimmad mot otrimmad ifrån? Och hur relevant är det egentligen? Jo, 9 gånger av 10 så är de de som får pisk som klagar över att att den andra bilen var trimmad. Givetvis för att de inte tål att bli efter..... ;-) Att jämföra kan man göra hur som helst, trimmat mot otrimmat, cykel mot månraket. Hur ska man annars kunna få reda på ev. skillnader? Däremot bör man ju vara vaken för hur och varför dessa ev. skillnader uppstår och värdera det efter eget intresse och behov. |
|
|
Jag svara enkom på ditt inlägg: "NisseH. Säger du det.....? RS4 S2 trimmad RS2 trimmad UrQuattro trimmad Vad som helst i Audiväg trimmad.... kan smiska en M5 rätt lätt, eller hur." Ok? |
|
|
Så var vi igång igen... Sjöberg |
|
|
En RS6 är en hottad familjebil, Audi-Nissar tror att det hänger bara på hk'n. En M5 eller M3 har så mycket annat att komma med än de hästkrafter som RS6:an har. Den son väljer en RS6:an antagligen stenrik och måste bara ha en sån eller så (ursäkta uttrycket) en idiot. ------ Länk Länk |
|
|
Grodan: RS6 är definitivt ingen "hottad" familjebil.Den är lika mycket "sport bil" som M5, och ingen av bilarna är billig direkt... |
|
|
RS6:an är grym, både maskinellt och utseendemässigt. Är man en Audifanatiker med familj o pengar så ja varför inte?! Tänk er en fullproppad kombi med windsurfingbrädor på taket, 4 pers i bilen och ändå kunna köra skitet ur allt på vägen nästan,RESPEKT Men ändå, bmw e bmw :) Mvh Dragolito Svart som synden Länk |
|
|
Kan tillägga att dem flesta här som har motorer under 350hk hade glömt sin bmw totalt om dem hade rattat/kört en RS6. Någon nämner bankörning, RS6 är brutal rakt fram, den hör hemma på autobahn, har lite erfarenhet av dem accelerationsmässigt då jag har åkt i e sådan. Två ord hittar jag, BRUTALT DJUR! Kan också säga att sommaren 2003 vart jag på autobahn med en polare, jag körde en Mercedes 420 -02:a. kolla detta nu, jag håller plattan i mattan i 250km/h (mätaren visar ca 260km/h) alltså Mercan gå inte mer MAXAD alltså. Håller vänsterfilen och kollar backspegeln, finns inget, 0,2 millisekunder senare har jag en RS6 bakom mig (trodde jag vart kungen på autobanh i den farten och att ingen skulle komma så snabbt bakom mig) KIllen gav mig en blink med helljusen och det vart bara att flytta på sig. Jag få gåshud när jag skriver detta nu, RS6:an accar från 250Km/h som ett jetplan, några sekunder senare såg du inte han mer, det e sinnesjukt att en bil kan acca så hårt i dem farterna Mvh Dragolito Svart som synden Länk |
|
|
Nya RS4:an skapar ju definitivt habegär - 420 hk i en varvvillig V8:a...i en MELLANKLASSARE! :-) Kan annars bara påpeka att måttet börjar bli rågat på att läsa alla dessa infantila inlägg om trimmat vs otrimmat...men visst; (så slipper ngn påpeka det) det är ju ingen som tvingar mig till det... Tyvärr så smyger de sig in i "legitima" trådar bara! P.S. till Dragolito: Gissar på att ni satt i en 430?...Mig veterligen lades 420 ner -96. D.S. |
|
|
Grodan: Har du provat samtliga M5'or, M3'or samt RS6'an och kan backa ditt påstående med fakta? Att jämföra en M3 med RS6 är inte så relevant... Som Marie konstaterade så greppar quattron ganska bra när väglaget inte är optimalt och det finns således ett användningsområde, d.v.s, man behöver inte vara: "antagligen stenrik och måste bara ha en sån eller så (ursäkta uttrycket) en idiot" Mvh, /Wille |
|
|
M5 e39 är inte långsammare än RS6 rakt fram, dom går ganska lika med en liten liten fördel til M5 faktiskt. RS4 är snabbare än RS6 0-200. Flåklypa |
|
|
Har åkt både RS6 (Automat, Avant) och M5E39. RS6 känns avgjort mer brutal. M5 är en sjuk bil, går fruktansvärt bra, men rakt fram så känns RS6 som sagt ÄNNU bättre. Jag blir också så förbannat trött när man börjar blanda in trimning i diskussioner om originalbilars prestanda. Om jag skulle få för mig att plöja ned säg 400 000:- i min bils motor, biturbokonvertera osv så hade jag också spöat både M5 och RS6, men det känns inte relevant. Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
|
Kalle H... Snackar man originalbilar så snackar man original, och vill man då jämföra så är det givetvis vettigast original mot original. Snackar man bilar i allmänhet, typ någon har kört mot någon med nåt resultat, ja då kan det vara originalbilar eller att en eller flera av dem är moddade på ett eller annat sätt. Då kan man mycket väl jämföra rakt av utan att få utslag om den ena bilen råkar vara en original orörd och den andra en chippad grunka. Jämföra måste man alltid kunna göra, oavsett om det haltar på ett eller annat sätt, eller är jämna puckar. Jämför man inte så lär man heller inget få veta.... Att t ex. höra ett jämrande gnäll utan dess like för att en beggad V40 för 45 000 kr + chip filter och avgas för 5-10 000 kr har stressat en M5 eller en Audi för 500 000 + kr, blir liksom lite larvigt det med. För hur kan det bli orättvist att en bil för över en halv mille jämförs med nåt billigt bös för 1/10 av dess eget pris....? Är det då inte bara att se fakta i ögonen, och acceptera att det blir så med de förutsättningar som bjuds i det läget. Det är inte tal om världens undergång liksom. För denna dyrbil bör ju ha andra kvaliteter där den får chansen att briljera öven den där billige oäktingen..... Men oftast så gnälls och gnölas det att det är orättvist att jämföra trimmat mot otrimmat. För mig så kan man lika gärna jämföra en strypt V40 med en trimmad M5, vad spelar det för roll, man får ett resultat och kan värdera det efter behag. Typ, jaha, så en V40 med hål i en kolv blir 2 km efter på 402m mot en astrimmad M5 med dubbla slick, coolt...... Då vet man det..... |
|
|
Kalle. Turbobilar brukar det kännas mer i och detta fallet är inget undantag. Sunt förnuft säger att det inte skall vara någon större skillnad heller. Flåklypa |
|
kilroy |
Helt klart är en RS6 snabbare än en E39 M5...i alla farter. Det var också ett av delmålen när Audi konstruerade bilen. Det är inte så att en M5:a blir våldsamt frånåkt av Audin...men frånåkt blir man utan någon diskussion. Sen är det ju en annan sak att Audin troligtvis blir lite efter om vi pratar avancerad bankörning.Sen har jag aldrig förstått mig på BMW-ägare som upprörs av att det finns snabbare bilar än BMW.Å andra sidan har jag heller aldrig begripit varför folk kastar in trådar där dom berättar att "den" eller "den" bilen är snabbare än "den" eller "den" BMW:n...Det är lika ointressant som att påstå att en Volvo 740 Turbo är snabbare än en gammal trött 240 GL...Det är ganska många redan öppna dörrar som folk försöker slå in på detta forumet...hur intressant är det...??Mvh kilroy |
| grodan ? e du inte lite fel ute nu,du menar att RS6 e en hottad familje bil å inte M5 oM3 e det då M5 finns bara i sedan o kombi är det inte familj bil då?M3 då i sedan vad är det då,måste man vara idiot för att köper RS6 varför då? det är en övercool bil. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.