|
Sida 2 av 5
|
|
|---|---|
hampe m3 |
M5 Motorart V 8 Hubraum 4941 ccm Aufladung Sauger PS - UMin 400 PS - 6600/Min Nm - UMin 500 Nm - 3800/Min Motorlage/Antrieb Frontmotor/Heck Gänge/Schaltung 6/manuell Test in ams 01/1999 Gewicht 1793 kg 0 - 80 km/h 3,8 s 0 - 100 km/h 5,2 s 0 - 120 km/h - s 0 - 140 km/h - s 0 - 160 km/h 11,7 s 0 - 180 km/h - s 0 - 200 km/h 18,6 s 1 km, stehender Start 24,2 s Vmax 250 km/h 100 - 0 km/h (kalt) 38,6 m 100 - 0 km/h (warm) 39,2 m RS6 Motorart V 8 Hubraum 4172 ccm Aufladung Turbo PS - UMin 450 PS - 6400/Min Nm - UMin 560 Nm - 1950/Min Motorlage/Antrieb Frontmotor/Allrad Gänge/Schaltung 5/Automatik Test in sport auto 9/2002 Gewicht 1908 kg 0 - 80 km/h 3,6 s 0 - 100 km/h 4,9 s 0 - 120 km/h 6,7 s 0 - 130 km/h - s 0 - 140 km/h 9,1 s 0 - 160 km/h 11,3 s 0 - 180 km/h 15,0 s 0 - 200 km/h 18,7 s 400 m, stehender Start - s 1 km, stehender Start - s Vmax 258 km/h 100 - 0 km/h (kalt) 39,0 m 100 - 0 km/h (warm) 39,1 m Ja m5 blir ju BRUTTALT ifrån åkt.. |
hampe m3 |
alla m m5 or bör nog lämmna dom hemma, en RS6 varvar ju ur på 6 växeln innan man hunnit petta i 2 m M5an ;) |
| Min M5 drar polarns MTM-chippade (420hk) RS4-01 utan problem. Kommer efter lite i början men efter 170 så är det adjö. Bara så ni vet... Det här kommer bli en låååååååååååååååååång tråd gissar jag ;) | |
| BMW-lelle har jag svårt att tro på att du skulle rasta den,din polare kan förmogligen inte köra den,ne upp med bevis vill se film på det. | |
|
Har setat i passagerarsätet i en M5 E39 vid ett spontanrace med denna bil Länk Utgången av det rejset kan ni ju ringa och fråga Dahlbäck om ;) |
|
|
Det var de jag trodde alla som har en Bmw M5 eller M3 vadför inte en vanlig Bmw blir aldrig frånåkta det spelar ingen roll vad det är för bil som står bredvid..Den blå/svarta Audin spelar ingen roll men det var faktiskt rätt roligt att få se den i axxxxxxa... Hade inte trott det att det skulle skilja så MYCKET spelar ingen roll vad som sägs i detta fall det var inte några meter som vi blev frånåkta det var det var MYCKRT mer än någon kan tro Ni som har eller kan testa mot Nya Audi RS6 garanterar att ni blir frånåkt rakt fram samt när det blir lite kurvor..M5 som jag åkte i är inte orginal Tänk på det.... Jag vill ha en sådan bil... Kör på höger sida |
|
|
Är inte nya Audi RS6 en V8 med biturbo???? Rätta mig om jag har fel... För jag vet att Rs4 har V6 med biturbo... Kör på höger sida |
|
|
Marie: vad är det som säger att den som satt bakom ratten i M5:an kunde ens köra bilen?, visst du va med och kan berätta att föraren gasade allt han/hon kunde... inte alls lätt att få till ett race på gatan där man tror att man kan köra 0-100 på 5.2 sek... jag skulle villja säga att det är mycket svårt. att trampa på gasen i en automatväxlad bil kan vem som helst, och sen att den greppar med 4hjulsdriften är ett STORT +. BMDoubleVMthree Din dröm - min vardag |
|
|
Sani: helt rätt, 430 ska det vara...skrev för snabbt ;) Mvh Dragolito Svart som synden Länk |
|
kilroy |
Marie*Uppenbarligen läser du inläggen i denna tråden dåligt..."Det var de jag trodde alla som har en Bmw M5 eller M3 vadför inte en vanlig Bmw blir aldrig frånåkta det spelar ingen roll vad det är för bil som står bredvid"Läser man inläggen så får man en helt annan bild av åsikterna än den du ger uttryck för...Då frågar man sig...varför startar man en tråd om man sen inte bryr sig om vad folk skriver....och varför skriver man en kommentar angående innehållet i de övriga inläggen som inte stämmer överens med verkligheten...?Enligt min vokabulär så kallas ett sånt beteende för korkat...Mvh kilroy |
|
Nu lägger vi ner denna tråden tycker jag..den spårar ut nu Mvh Dragolito Svart som synden Länk |
|
|
Marie: Olika testresultat visar att M5 är snarlik RS6 i prestanda. Dina erfarenheter av det hela kan bero på flera saker: *M5-föraren kunde inte köra bilen. *M5:an gick inte som den skulle. *RS6:an var trimmad Det är dumt om du går omkring och tror att RS6 är mycket snabbare än M5, för det är den inte. |
|
hampe m3 |
kilroy är hård mot dom hårda :) tror det va kilroy som satte punkten här. |
maserati |
självklart är rs6 snabbare än m5:an, det fårstår väl vem som helst. |
|
jasså du trodde kilroy satte punkt här... Nej nej.. så lätt är det inte...vi har många sidors läsning framför oss i denna tråd:-) BMDoubleVMthree Din dröm - min vardag |
|
|
Råkar ha kört båda bilarna hårt och länge... RS6:an är som en raket slå ner gasen räkna till 3. På 1 händer ingenting, på 2 har den slagit i lägre växel och börjar dra, på 3 bryter helvetet lös när turbon börjar ladda. Fäste finns hela tiden från start och bromsarna är bättre än M5:ans. Men jag törs lova att det inte finns någon på forumet som ställt upp en RS6:a i en kurva på normal väg. Det skall gå ruggigt fort och kan gå ruggigt fel. Där kommer M5:ans kvalitet in, koppla ur DSC trampa på i utgången och man får ett underbart powerslide som är värt hur mycket som helst. Motorn svarar på alla varvtal utan turbolag där RS6:an är tungt understyrd och hänger kasandes över framhjulen - inte så kul. Men det är klart att det går att åka fort. Två filosofier helt enkelt, framtung värsting-DKW-slangbella (för amatörer) eller välbalanserad bayrare med outtömligt vrid (för den initierade). |
|
|
Att ni inte inser fakta...Varför kan ni M5 M3 förare inte förstå att ni inte har värdens snabbaste bil .......Min förare kör dragracing så det kan inte dero på föraren M5 är trimmad ..Det är inte Audin inse fakta det är vad detta handlar om Audi provade mot en annan bil idag men där fick den ge sig...Vilken bil då.. en 91:a.. Det börjar på Lo och har även omega efter sig... Jag byter bil då får men väl inte vara med här... Kan tänkas att vi ses vid Rödaljus eller gröna .. Visst skulle det vara roligt med lite dahlbäcksskaferi i en sådan bil Kör på höger sida |
|
kilroy |
Peter U*Bra sammanfattning...RS6 framtung som alla Audi men pilsnabb rakt fram...M5:an troligen kvickare när det börjar svänga...Skönt att alla kan vara nöjda nu....Mvh kilroy |
|
Peter U: Har inte kört nån RS6a men tycker du gav en grymt bra beskrivning på hur det känns att köra M-bil. Du förklarade i stort sätt vad det handlar om och den väsentliga skillnaden mellan dessa två bilar. Känns att audi är på rätt väg med den nya RS4an som får en högvarvig V8a, fattas bara 50/50 och bakhjulsdrift då kanske man får tankar på att byta ut M3an ;) |
|
|
Gillar mycket Audis RS-kreationer. Dom är brutala. Det är BMW's M-kreationer också. Det är roligt att höra om historier som Maries, vilken jag tror fullt på. Finns olika orsaker, den var original, men chauffören var mycket bra bakom ratten. Den var trimmad, och naturligtvis drog M5'an. M5 och RS6 är ju nästan identiska rakt fram, så "spö" så bara får man inte i M5'an. Dock är det annat när det är vått ute:) Sedan förstår jag inte helt motivet av "vissa" här på forumet som verkar få en orgasm när nån bil drar en BMW, och då helst en M. Detta blir igen en 100-sidors disskussion som leder -> 0. Min M5 i svenska E39 M5 registret Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.