|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Vad säger ni om dom? Är skitbilliga ca 1000 spänn för 18 tum. Vet att dom inte kan hålla lika hög klass som goodyear osv men tänkte bara kolla om någon hade non erfarenhet av däcken. BMW FOR LIFE | |
ErikNilsson |
Jag har dessa på mina 17" och är inte missnöjd. Ljudnivån är inte högre än på andra däck, greppet är helt ok. Naturligtvis inga Michelin Pilot Sport men alla kanske inte kör på bana. De verkar inte heller slitas nämnvärt snabbare än andra däck. Michelin däcken slets mycket snabbare fast det beror ju såklart på gummiblandningen som är mjukare för bättre grepp. Då slits de automatiskt snabbare också. Förresten, vart hittade du 18" för 1000:-? |
|
Tack för snabt svar. dackonline.se . 235 ligger runt 1100. BMW FOR LIFE |
|
|
Man får OFTAST vad man betalar för. Det satt en uppsättning Sumitomo på ett par 18" jag köpte för ett antal år sen. Värre skitdäck har jag aldrig sett på maken. Hög ljudnivå och hårda som attan. Uselt grepp och inget jag någonsin kommer att rekommendera till någon som ska KÖRA sin bil. I blöta var dom livsfarliga! Dackonline har 18"-däck som börjar på 1100:- styck. |
|
| kolla Länk | |
ErikNilsson |
Trafikfara som det sades i den andra tråden? Nej det kan jag faktiskt knappast hålla med om. Min däckhandlare som har varit i branschen läääänge håller definitivt inte med. Sedan har jag förmodligen inte samma modell av Nankang däck som de hade i testerna. Att testerna sedan skulle vara opartiska kan man säkert också fundera över. Inte sagt att Nankang skulle ha vunnit då men dock. Givetvis är Michelin och de andra vinnarna bättre däck men det gäller knappast samma prisklass. Varför ska man isåfall köra BMW när det finns bättre och säkrare bilar? |
| Läs nya Teknikens värld dom testar däck i 225/45 -17. Nankang var visst inte värda att lämna taiwan ens. Dom var klart billigast men rena skräpen tydligen | |
|
Varför spara pengar på det enda delen av bilen som har kontakt med vägen? Däck är det sista man ska snåla med... M/Alpina-träff i Stockholm 1 maj Länk |
|
| klart man inte ska göra det men ska köpa ett par beggade och det sitter nakang på..Känns lite onödigt o byta då. | |
|
LIVSFARLIGA GROVSOPOR!!! Jag och en bekant höll på att köra ihjäl oss i en Alfa en små-regnig dag. På Nankang Passda, 195/55-16. Hastigheten var knappa 90Kmh...huuuuu... /Anders BMW - Luxus Hotel, Rote Lippen, Heckler & Koch...(auf der flucht...) |
|
|
Kör man inte som en rallyförare tror jag säkert nankang duger... det kan väl inte vara sämre än tex. 7år slitna gamla däck av annat känt märke... men bara min gissning... 18" Sumitomo HTRZ eller vad dom heter har jag oxå provat på, tyckte dom var som andra däck förutom våtgreppet... det var lätt att få vattenplaning... Kostar det bara någon hundring per däck att gå upp till bättre märke skulle jag iofs rekommendera det. Billigare än självrisken iaf... |
|
|
Jag kan inte begripa hur man kan anse sig ha råd med en BMW men sedan inte ha råd att kosta på sig ordentliga däck! Jag säger inte att man måste köra på Michelin eller Continental, men att köpa det däck som ALLTID kommer sist i ALLA tester tyder ju inte på något överdrivet utvecklat säkerhetstänkande. Dessutom trodde jag att man hade en BMW för att den är rolig att köra med. Kassa däck förstör allt vad styrkänsla och respons heter! Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
ErikNilsson |
Visst, köp ni de allra dyraste däcken. Det bevisar ju bara hur smarta konsumenter ni verkligen är. |
|
ErikNilsson, Det är väl ingen som har sagt att man alltid ska köpa de dyraste däcken? Man bör köpa den bästa kompromissen. Själv köpte jag häromdagen 4 st. Good Year Eagle F1 225/45/17. Cirka 200:- dyrare/däck jämfört med skräpdäck, och bäst i test enligt ADAC 2004 (Bättre än det betydligt dyrare Michelin PS2). Prisvärt. Nankang är ju bevisat väldigt dåliga. Således borde de kosta 2-300:- för att vara prisvärda. Billigt och prisvärt är inte samma sak. Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
ErikNilsson |
Det är väldigt märkligt att det går att köra till jobbet varje dag på dessa däcken då. Men det är klart, ni har ju alla kört med dem så ni vet förmodligen bättre. Håller man hastighetsgränsen samt kör i samma takt som övrig trafik så är det svårt att utnyttja sina Michelin PS2. Självklart så är "märkesdäcken" bättre om man jämför men hur ofta ligger ni och kör på bana. Att alla andra däck skulle vara 10ggr bättre är bara befängt. För vardaglig körning så duger dessa utmärkt för min del, oavsett vad något test i en tidning har kommit fram till. Litar ni på Aftonbladet så är det i princip livsfarligt att köra något annat än Volvo, så jag förstår då inte varför ni har köpt BMW. Detta är en diskussion som aldrig kommer att leda till någonting förutom att de tydligen är livsfarliga och inte borde finnas på annat än kundvagnar på ICA. Hör ni inget av mig mer så beror det på att däcken körde ihjäl mig. |
|
Erik Nilsson: Jag tror bestämt du valt fel bilmärke. Skoda är till exempel mycket mer bil för pengarna än Bmw. Ditt resonemang är snarlikt kring däck. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
"Det är väldigt märkligt att det går att köra till jobbet varje dag på dessa däcken då" Om dina krav ligger i att ta dig till jobbet fram och tillbaka utan att köra ihjäl dig så förstår jag inte varför du köpte en 325:a med skapligt drag i, förhållandevis bra väghållning samt en extremt dyr försäkring jämfört med andra bilar. En Kia eller en Skoda hade nog passat bättre för dina krav. |
|
|
Anders: Great minds think alike :) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
| Kan bara instämma med wendtan och Anders S., finns många situationer då man är glad att man har bra däck, vattenplaning exempelvis kan drabba alla förare oavsett om man kör för snabbt eller håller hastighetsbegränsningarna... | |
|
Min till-jobbet-bil kostade i sig betydligt mindre än mina nya sommardäck till BMW:n..... då fick jag dessutom dubbla uppsättningar Michelin-däck med till slängbilen...förvisso i dimension 135/65/13 eller något...men ändå. Ska man bara köra från A till B så billig som möjligt så behöver man ingen BMW. Då är det rent ut sagt korkat att köra BMW. Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
I vattenplaning/hastighet rakt fram kom Conti sp 2 sämst av alla i Teknikens världs nya test, därför kör jag bara när solen skiner :) eller så får jag bara åka på kurviga vägar när det regnar för där var de på topp. ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.