AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
12.678

CSL Baklucka, vart?

Sida 2 av 3
elkrn: Jag fick igenom det på BMW i Helsingborg iaf.

Vad fick du betala när du beställde från UK?

MVH / Jacob
Det är väl inga problem att bara beställa en... Jag beställde en via Schmidemann (dom danska). Skickade bara med ett chassinummer på en CSL.
Xi
20
XinoZ
M3 E46 -01
530i E39 -01
320 E30 -88
Imola: Fick du en orginal baklucka då elle?

Det låter ju lite lättare att bara få tag på chassinummer, elle!?

Zx
632
ZxD
E46 M3 -03
BMW har blivit mycket hårdare den senaste tiden, inte alls lika lätt att fåut en nu som det va innan

/Robban
Jacob_M3:

Jag fick betala 700GBP för luckan inklusive skyltbelysning och andra tillbehör,jag hadde dock en del strul med säljaren(LÅNG leveranstid) och det är inte så kul när man har förskottsbetalat.
Lackeringen gick på 1500sek.
Men den som väntar på något gott....
Det finns en kolfiberspoiler som man monterar på orginal m3 baklucka,denna är väldigt lik csl-luckan,jag kommer bara inte på var jag har sett den.
//Johan

Jacob_M3:
Hur mycket fick du/ni betala i tyskland?
//Johan

Originalbaklucka. Och ett chassinummer till en CSL får man tag på via vägverkets internettjänst. Bara att slå in ett regnummer på en CSL så står chassinummret ;)
elkrn: Runt 6000:-

MVH / Jacob
Zx
632
ZxD
E46 M3 -03
Imola, det är inte så enkelt längre.

/Robban
Visa användare
226
Gladiator´n
M3 CSL 2003
M3 "CSL" 2001
M3 "CSL" Banbil 2006
X3 2005 Diesel
Kolla med Velle på Mrcarbon, det finns alla varianter från glasfiber till kolfiber...självklart blir priset högre ju mer kolfiber det är. från 5000-18000 kr. Är budet rätt så kan jag fixa baklucka om orginal önskas. Jag har sålt ett par stycken redan och det är inga problem. Tak funkar fint om någon önskar åxå.

ZxD:

Jodå... Om du bara får kontakt med Schmideman ;). Dom ville har regbevis på CSL osv då med. Men dom löste det.
Jacob_M3; Jag vet bara om din på forumet, förutom din vet jag bara om två stycken Cabrio byggda slutet av 2002 som finns i Sverige.

starre; Det jag tänkte på var, finns det överhuvudtaget någon CSL som inte är Saphirsvart eller Silvergrå? Det är ett klart minus i mitt ha begär för modellen, jag gillar Individual, med Estorilblå som klar etta, denna vet jag inte riktigt om den är jättesnygg eller bara okej Länk

Länk Estorilblå behöver väl ingen fundera över?!

Mvh Stephan
Jag ser en estoril M3 i Göteborg titt som tätt med...
ro
32
robbans
BMW M3 E90 -08
BMW M3 E30 -87
DET FINNS CSL I ESTORIL INDIVIDUAL I TYSKLAND. JAG SKA MED KÖPA CSL LUCKA TILL MIN BIL!! VET NI NÅGON SOM VILL SÄLJA SIN M3 E46 BAK STÖDFÅNGARE PLASTEN UNTAN DIFFUSER?
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
Pratade förra veckan med bmw i solna...Dom tog 9500 för orginal csllucka och då kommer den lackad i bilens färg. Det verkade inte vara några problem alls och beställa för jag frågade om detta fenomen och förklarade att jag bara hade en "vanlig" m3:a...Han sa att han aldrig hade hört talas om att det inte gick, det enda man var tvungen till var att betala i förskott! Jag tror att det går att beställa om man kollar runt lite...uppenbarligen var det helt ok i solna i alla fall....killen frågade aldrig mig heller om ngt vinnummer....
ea
473
easy rider
M5 e39 2002/6
Vad kostar enVorsteiner CSL baklucka i kolfiber, men det kamske är fel.
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
www.stylabilen.se

v-csl lucka i dvwp, 8 500:-
v-csl lucka med ovansida helt i äkta kolfiber, 10 300:-
v-csl lucka i äkta kolfiber ovansida/undersida 11 200:-
Visa användare
601
p-car
03.5 M3 SMG
bomis: har du fått dina grejer än från modbargain?

btw: det snackas rätt mycket om CSL luckor men varför ser man inte många M3:or med luckan på i Garaget.org?
Uppdaterar man kanske inte?
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
p-car>> yes, allt har kommit....dom flesta har inte förstått att det är snyggare med csl-luckan :-P Bilen blir riktigt "paddig" i bak!
Visa användare
26
Fryckan
M3-E46
Bomis:
Hur gick monteringen och hur var passformen på csl-luckan?
Har du några bilder du kan visa?
Mvh,
Johan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.