|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
TJA! Jag skulle vilja sätta på en CSL baklucka på min M3:a. Men vart får man tag på dem? Har hört att det inte går att beställa dom på bmw om man inte har massa info om en csl. Ni som har csl baklucka vart har ni köpt dem? Är det någon som har provat den som de säljer på Stylingkompaniet.se? Vill helst inte köpa någon i kolfiber då jag inte behöver lätta bilen och den skall dessutom lackas. Tack på förhand! //Matte | |
| Prova på bmw... det finns ju ett csl pkt till vanliga m3:an så det ska va fritt fram för ägare till vanliga m3 att beställa | |
| csl paketet är väl det där competition package och då ingår inte luckan...men jag har sett csl-luckan till salu här på powerbörsen sen finns det hos scheidmen(eller vad dem heter) | |
|
XinoZ: Har ett vagt minne att det ska finnas en tråd om detta men...vid en snabb sökning hittade jag detta: Länk tyvärr kom jag inte in på sidan men jag tror att det finns en csl lucka där. |
|
|
Helt riktigt BMW får egentligen inte sälja "unika" CSL produkter utan ett chassinummer från just en CSL. DVS man "måste" äga en CSL för att få köpa.... men allt går ju att kringå om man vill.. bakre 4900 pix, 7800 lackad + ev monteringssats. |
|
|
starre: Velle (MrCarbon) säljer luckor, synd att dom är så dyra bara. MVH / Jacob |
|
|
Jacob_M3: Vad är skillnaden på luckor och bakluckor?har man luckor så bör man väl sälja backluckor oxså eller är det andra luckor som dom säljer och vilket är det då? |
|
|
XinoZ: Länk ps.den som söker ska finna:)) |
|
|
starre: Jag som uttryckte mig dåligt kanske :) Jag menade givetvis baklucka när jag skrev lucka. Du verkade osäker om han sålde luckor och därför fyllde jag i. MVH / Jacob |
|
|
XinoZ: Många kopior har värdelös passform(kräver MYCKET arbete) hur det är med Stylingkompaniet vet jag inte. estoril: "men allt går ju att kringå om man vill.." Hur då? |
|
| Mr Carbon tillverkar egna och säljer även orginal tror jag. | |
|
elkrn: Fixa ett regnr, chassinr, färgkod och milantal från en CSL, sen är det bara att beställa. Då BMW har blivit hårda på dessa produkter, kan dom t.o.m. ringa till ägaren, så om du känner någon med en CSL underlättar det ju lite. MVH / Jacob |
|
|
Det är inte helt enkelt att fixa en men det går. Min är påväg till lackeraren ;) /Robban |
|
|
ZxD: Min är förhoppningsvis på väg hem från Tyskland :) MVH / Jacob |
|
|
Om ni två har lyckats, kan ni inte hjälpa mig att få tag på en då. =) Vore Jätte snällt!! Går kanske inte men jag får väl muta nån med en CSL. Nån som känner någon med en CSL? //Matte |
|
|
XinoZ: Vi har tagit våra från BMW i Tyskland, med hjälp av en CSL-ägare där. Kan se om jag kan ordna fler. MVH / Jacob |
|
|
XinoZ: Csl lucka och övriga csl delar finns att köpa här: Länk. Köp INTE deras kopia.Du behöver även skyltbelysning och lite annat smått o gott. Jacob_M3: "Fixa ett regnr, chassinr, färgkod och milantal från en CSL, sen är det bara att beställa" Bmw vill ha en kopia på registreringsbeviset också.Jag har provat. Jag beställde min från UK. |
|
|
Kom på en sak det enklaste vore väl att man köper eb Csl så slipper man alla besvär:)) Sorry kunde inte låta bli.... |
|
|
starre; Finns det någon i Estorilblått? Mvh Stephan |
|
|
Stephan735i: Om man kan åka till månen så torde detta inte vara några problem:))bara en annan färg, sen att det kostar lite extra är en annan sak. sorry om jag spårade ur |
|
|
Stephan735i: Vet du någon mer som har estorilblå M3 E46 än jag här på forumet? MVH / Jacob |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.