|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Lånar tråden istället för att starta ny. De är så att 325an startar inte på nyckeln, men om man bryggar reläet till bränslepumpen så startar den men de låter som om den inte går på alla burkar men den går som jämt men så fort man rör gasen så dör den. Bilen är en 88a med en motor från en 87a. MvH Björn |
|
|
Lånar också tråden lite. Min bil (325 -88) dog i lördags. Idag lånade jag en soppapump från en kompis bil. då startade den fast gick rätt dåligt. så då rengjorde jag kontakterna i locket på fördelaren och böt bensinfilter och då gick den hur bra som hellst. Men så fort den blev varm så började den vandra på tomgången och gå kasst igen. Kan det vara lmmen som spökar? För jag provade ta lös den och stoppa tillbaka den utan filter och så och då gick den ändå dåligt. Då kom jag på att jag glömt kontakten till den, så jag kopplade in den men det vart ändå ingen skillnad... Kom gjärna med tips vad jag ska kolla. ska iallafall försöka låna en lmm av en kompis imorn och testa. |
|
|
Om styrboxen får ett felaktigt värde så går den in i nåt som kallas service läge. Då kan tomgången rubbas och börja vandra, samtidigt som motorn inte går speciellt bra. Har man bytt något som kan ha varit orsak till felet så kan problemet fortfarande ligga kvar då boxen fortfarande är i service läge. Man kan nollställa den genom att lyfta av batteripolen ett tag och sedan sätta tillbaka den. Då nollställs styrboxen. En kompis hade problem med en 525 -89 som hade problem med tändningen. efter vi bytt defekta delar så gick motorn fortfarande inte bra. Vi nollade boxen och motorn gick som en klocka efter det. Det kanske finns andra sätt att nollställa men detta är vad jag känner till. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.