|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
325.a -88.... Motorn bara dog medans jag körde,, misstänkte tändningen.. Men den hade gnista på stiftet.. Och det var torrt.. Är det bränsle pumpen? eller filltret? Vars sitter filtret? Är det 2 bränsle pumpar? isf vars sitter den andra? En är väl i tanken... HJÄLP | |
Lundqvisten |
Det kan mkt riktigt vara bränslepumpen eller dess relä, har du redan kollat säkringen till pumpen? Luktar det bränsle när du kör runt med startmotorn? Är det soppa i tanken? |
|
Om han inte skulle få tändning samtidigt som pumpen inte går så är det mittenreläet utav de tre huvudreläna som sitter vid lmm:n... Men nu verkar han ju ha tändning... Den andra pumpen sitter precis framför vänster bakhjul! Den brukar höras om den är i gång eller inte! |
|
Lundqvisten |
Andra pumpen? på E30 320-325iK 88-90 finns det väl endast en bränslepump? (den i tanken) |
|
På min 88 finns det bara en pump! O den sitter i tanken på höger sida, på den vänstra sitter tankgivaren. Vet ej om det finns olika tankar dock.. Soppa filtret sitter på vänster sida framför bakhjulet. Varför välja något annat när man kan åka BMW!! |
|
| Är det bara innan 88 som det finns en pump framför vänster bakhjul? För jag hade det på en 325 87 som jag ägt! | |
| vars sitter säkringen och relääet till pumpen?? | |
|
reläet sitter vid säkringsboxen, tror det är den närmast boxen ( inte säker) men det brukar så på dom. säkringen sitter på plats 11 på min 325:a misstänker att det inte är någon skillnad men kolla i boken. har du kollar så att jordkabeln sitter ordentligt, min gjorde likadant och det var en dålig jordkabel. |
|
| Vilken Jordkabel`?? | |
svintoleffe |
På 88 så sitter det bara en bränsle pump. 87 sitter det två på. Kolla så det inte är reläet eller säringen som är kassa. Iannat fall, så är det bensinpumpen, Mät om det finns någon ström fram till bräsnlepumpen. Länk Bimmern MVH Leffe |
|
Ok, då vet jag det! |
|
| svintoleffe: jag har bara en pump på min 87:a ? kanske beror på att det var en senare modell? | |
|
Beemer84: det sitter en jordkabel från motorn till chassit, den sitter på förrarsidan övanför oljetråget, kolla bara så den inte glappar. men jag tror nästan svintoleffe har rätt, det är nog pumpen eller säkringen. |
|
| eller reläet:) | |
|
Kan det inte vara kamremmen? Mor och far hade en gång i tiden en 318i E30 där kamremmens "tänder" lossnade men inte gick helt av. Varenda ventil kröktes och det blev tyvärr ett dyrt kalas... Detta hände under färd och motorn bara dog. Kan vara ett tips om säkringar och reläer visar sig vara som de ska. Mvh Johan |
|
| Motorn startar när den har stått ett tag och är kall men dööör efter 2sekunder igen... Startar väl på kallstartsventilen.. Men ska byta relään idag. Annars är det väl bara att ta ner tanken och kolla pumpen.. Det värsta är att den står på Jobbet 5mil hemifrån, =(( | |
| Förresten är det nån som vet hur man bogserar -88as e30?? Finns inget att kroka fast linan i..... Bara under skuffen.. Kan man lirka fast i hela framvagnen?? | |
| hej jag har en e36 325 och hände mig att den bara dog här om dan alla trodde att det va bränslepumpen men det visa sig senare på molinbil att det va bränsle spridaren som la av min starta också men sen dog den så lycka till....powerbiffen | |
|
Beemer84: Det finns visste en ögla att bogsera i. Kolla framtill på stötfångaren så se du en liten plastlucka (2*2 cm) på passagerarsidan. Ta bort den. Leta reda på öglan som SKA ligga bak i skuffen nånstans. Såvitt du inte slarvat bort den förstås. Då får du skaffa en ny stålögla på skroten/eller bmw. mvh Alla tänker bara på sig. Ingen tänker på mig! |
|
| Tack för tipset Stavros!!! =) | |
| Felet är lokaliserat!!! Det var bara en glapp kabel till bränslepumpen,,. Tack för alla tips! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.