|
Sida 1 av 5
|
|
|---|---|
|
Någon som testat? Hade varit kul att jämföra med ex 328, 330, 535, 540 mm. Min ligger på ca 7s på 3:an. Eller 100-200 km/h som ligger på 20s. | |
|
Med en 323 Touring? Isf är den bra mycket snabbare än min gamla 328 limo. Flåklypa |
|
|
Tror jag hade 8.5 sekunder till 150 resp 25 sek till 200 från 100km/h. Flåklypa |
|
|
Min är lite vässad... så den ska vara lite snabbare än 328:an, kul att få det bekräftat. Tackar! //Daniel |
|
| Min RC har jag klockat till 7,7 s men start från 100 (ej rullande). Farsans 540 klockade jag till 6,8 s. Tiderna gäller 100-150 km/h, dock med manuell tidtagning så man får nog lägga på lite för att få verklig tid ;) | |
|
Nån som har lite olika tider för M5 E39? Min M5 i svenska E39 M5 registret Länk |
|
|
Hmmm... Omkring 5-6sek ser det ut för min del... Mvh Tobias |
|
|
Om man ser till dessa tider på M5 E39... 0 - 100 km/h 5,1 s 0 - 120 km/h 6,9 s 0 - 140 km/h - s 0 - 160 km/h 11,2 s ... Så borde 100-150 landa på typ 4,5-5,5. Dessutom har jag för mig att jag har sett en tid på typ 4,7 nånstans!? |
|
|
LexCom: "ej rullande" start från 100, det var en specialare ;-) min 535:a gjorde 100-150 på strax under 8s..snabb 323:a i vilket fall, vad är gjort på den? |
|
|
Kamaxlar Kamdrev Ventilfjädrar Insprutare Luftintag Grenrör Avgassystem Chip Sen sitter det Bilsteindämpare, Eibachfjädrar och fjäderbensstag Tarox bromsskivor, Pagid belägg och stålomspunna bromsslangar Ferlin, under 8s var snabbt för 535:an, var den original? //Daniel |
|
|
330n ligger 100-140 på 5,6 sek. 100-150 bör ligga runt 6.5-7.0 sek. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Ferlin: Jag menade "ej flygande start", var lite trött ;) |
|
|
Tack för siffrorna LexCom! Min M5 i svenska E39 M5 registret Länk |
|
|
Mätarfart borde 330i ligga mellan 6-6.5 "glada" sekunder. Flåklypa |
|
|
Känns mer givande att jämföra acc test i rullande fart än det traditionella stillastående eftersom folk är olika bra på att få till en hygglig start. Ska ut och klocka 50-100 km/h ikväll. Hade varit kul att jämföra med fler bilar. //Daniel |
|
|
Som referens: Min 9-5 Aero (230hk) gör 6 sek blankt. Jag tycker du har fått väldigt positiv respons på de modifieringar du gjort. Kul att det går att få märkbar förändring på sugisar också. Flåklypa |
|
|
Flåklypa: Jag undvek att skriva det, då jag tycker det är oseriöst med en "hemmaklockad" tid. Men de mätningar vi gjort säger ca 6.1-6.2 sek. Hur glada dom sekunderna är sen vill jag låta vara osagt. Jag vet att deviationen är mer eller mindre obefintlig enligt Gpsen iaf. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Ganska många bilar växlar från tvåan till trean strax efter 100 km/h. Hämtar man siffror från mätningar i biltester innebär det att man får med en växling om man tar 0-150 tiden och drar bort tiden från 0-100. Handlar det om att få ut max mellan 100-150 är det nog, för de flesta bilar, bäst att göra den accelerationen enbart på treans växel. I ett icke obetydlgt antal fall måste bilar växlas från tvåan till trean före 100 km/h och dessa drabbas inte på detta vis. Skiljer det flera sekunder är detta försumbart, men talar vi om bilar som ligger mindre än en sekund från varandra är det definitivt inte försumbart. |
|
|
visst är det så att tiderna man klockar själv inte blir exakta fast det ger ju ändå en indikation på hur bilarna går i jämförelse... Flåklypa, Är din Aero original? p.s. inte "jag" som gjort modifieringarna på 323:an. utan Österlunds Motorsport och de har tagit modiga summor för jobbet... //Daniel |
|
|
=) Skrev inlägget innan jag läst ditt Nockenwelle, sant att det skiljer mycket i olika acc tider beroende på bilarnas utväxling. En extra växling gör ju att man "förlorar" ganska mycket tid. Möjligt att jag tjänar lite tid på min i vissa fall eftersom varvstoppet är flyttat uppåt en aning. Jag klarar mig exempelvis på trean hela vägen till 150 km/h. //Daniel |
|
| Där lider jag av ett stort problem på RC´n, måste peta i 4:an i ca 145 m/h. Hade det gått på 3:an hela vägen hade det nog gått att kapa iaf 0,5 s. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.