AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
7.472

Poliens bilar, hur fort går dom och vad har de för acceleration?

Sida 4 av 4
Visa användare
1.330
Heinz_Keller
VW Passat 2,0tdi Masters Premium -12
Len >> Ansvarsfria?! Vilka är ansvarsfria? Det stod ju att polisen som gjorde u-svängen fick 60 dagsböter (om jag inte missminner mig). Kallas väl knappast asvarsfri? Är du så duktig på att köra själv då? Tror knappast att du är felfri! (jag är det inte!) Misstag begås och det är inget att göra åt det! För att få söka till polisskolan så har jag för mig att man är tvungen att inneha ett körkort. Det där med busschaffisen för.. 17år sedan?! Hallå... för 17 år sedan så var större delen av de som håller till på detta forum körkortslösa! Tror det var polisbilar vi diskuterade här, men du kanske har en förkärlek för att diskutera bilolyckor då jag sett att du gör det i fler trådar?

k1mzo >> Vad hör RS6or till då? Knarkspan? ;) Borde väl vara ypperligt att använda en RS6a som trafikbil?

// Erik

----
No real power -just KCR :)
M5
523
M5-Power
M3 E46 Coupé -02
RS6:orna är väl till för dom som behöver förflytta sej fort typ Nationella Insatsstyrkan mfl men dom gasar väl fortfarande omkring i sina feta svarta SUV amerikanare med tonade rutor runtom? (Blev omkörd av 4 såna mellan Södertälje o Nyköping när dessa herrar skulle till Malexander för några år sen)

"The hardest cars to chase are german BMW cars ..." - L.A. Police Department...
Len
Heinz
"förkärlek för att diskutera bilolyckor"
Intressena är olika - en del tycker om att prata om hög fart och liknande, jag föredrar att prata om konsekvenserna av detsamma. Av diverse svar/kommentarer här ser jag att det senare är ett "icke-ämne". Kul att se att det finns dom som är för censur/ agendakontroll. Fl-k them.

Om det som hände i Övergran syftar jag inte på straffmätning,utan på att offren skall behöva mangla sin ersättning i det längsta....

L.(gör inga u-is)
Dr
659
Drutten
325i Touring -08
Nej len, det är inte ett "icke-ämne", men en diskution är när man diskuterar, vilket du uppenbarligen inte är intresserad av. Du slänger fram diverse "frågor", där du inte anger din egen ståndpunkt, eller vill diskutera de svar du får.

Varför framför du inte bara det som du vill att vi ska komma fram till så vi får det ur världen en gång för alla?
ha
43
hasty
Bmw 525i -91
I norrbotten så verkar dom ha mest xc70'sar 2.4T / 2.5T,, ganska perfekt allround bil för dom..
Len
Drotten

"ska komma fram till" ??????

Jag ifrågasatte lite tidigare, om polisen alls borde ges resurser att fara fort fram, eftersom jag tvivlar på att de kan köra säkert (då).

Ett ex. : På E4 mellan Mantorp och Lkp åker jag i lagliga 111 kmt och blir omkörd av en vass och sportig Merca som kanske kör i 160 eller 170 kmt.
Ca 30 sek. senare kommer det en av de listade civila bilar som antagligen har som syssla att jaga rötäggena igenom Ögötland.
Han fööörsvinner mycket snabbare än föregångaren, kanske i 200 eller lite över. Två km senare är det stopp, med blå bakom ägget ute på kanten.
Skall sådant vara bra - det var inte ringa trafik på vägen vid det tillfället? Kan dom inte ägna sig åt att leda gamla tanter över gatorna inne i Lkp istället, betydligt vilsammare.

Nåväl, i Övergran var det hönshus på väg 263 hela den kvällen, ren tur att inte fler mc-åkare råkade illa ut. Men den saken kommer nog aldrig kapten kjols mannar vilja röra i....hellre glömma då.

L.
hampe m3
len, hur, var hittar du all info??
Litte nyfiken, kommer du i kontakt m olyckor via jobbet??
eller e det någon form av hem dektektiv arbete??

Nyfikenhet tränger sig på, du verkar inte vara så jätte impad av farbror blås insatser i trafiken, så polis kan vi väll uteslutta??
hampe m3
att du jobbar som ska det stå, va för snabb för mitt eget bästa..
Kanske lite sent inlägg men för att få upp en bil i över 300 km/h krävs lågt luftmotstånd vilket en S8 inte har. Sen att kunna köra ifrån en helikopter tjena. Nollställ färddatorn och kör allt vad du kan i 10 mil skulle bli väldigt förvånad om snitthastigheten var över 160. Det skulle räcka om helikoptern gjorde 160 för att följa vilken bil som helst. Dom behöver aldrig svänga eller bromsa in.

mh
Ang. olyckan med polisen å mc:n ni tjötar om så kan ju vem som helst som kör bil göra så... Det händer väl att poliser krockar också... Men dom är också vanliga människor, som Svenssons i trafiken... Så dom kan också göra misstag...

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.