|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
|
Hej! Funderar lite på vad polisen har att komma med på gatan... Vad har de för topspeed och acceleration? Mvh Patrik! | |
|
Jag vet inte om deras V70 T5 och 9-5 Aero är trimmade på något vis. Isf borde dom gå rätt hyfsat eftersom dom klarar 250km/h i toppfart original. Flåklypa |
|
| usch då ... vad får polisen köra då ?? vid biljakt .. ? har hört att de inte får överskrida 160km/h ... men det kanske bara e skitsnack ... | |
|
Polisens bilar är normalt i originalutförande prestandamässigt, det ska räcka. Polisen får i princip köra så fort det behövs om det bedöms kunna ske utan påtaglig fara för andra... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
| Jasså det säger du... men de hade fan problem att hinna med min skrot 316 i förrgår :D | |
|
failure: Jaså,du försökte dra ifrån polisen? tror iaf inte dom skulle ha några problem att hänga på en 316.. |
|
|
Om någon kör som en galning är det inte säkert att polisen följer efter för att inte riskera en dödsolycka - att kunna och vilja är inte samma sak. Polisen har även några specialtrimmade bilar - deras gamla Sierra Cosworth var ju ingen lek! Ryktet sa 600hk....vet iofs inte om de har kvar den, jag tror inte det. Toktrimmade turbosaabar vet jag att de också har haft genom åren. Även om polisbilen inte är tillräckligt snabb, kan de alltid ropa på en kompis som möter upp från ett annat håll med spikmattan! ;o)) Mvh Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
hampe m3 |
sen när används spik mattor??????????, va väl väldigt länge sedan som dom avskafade det?? |
|
Mig veterligen finns spikmattorna kvar och får användas - dock är polisen väldigt restrektiv med användandet eftersom det kan resultera i en svår olycka. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
kilroy |
Länk används uppenbarligen fortfarande...Mvh kilroy |
|
Farsan hade/har en gammal Volvo 145 -73 som varit en gammal bengbil. Den hade den värsta GL-motorn på hela 124 hk tror jag det var. 3 vxl automat också! Riktig rejswagon! Men på den tiden var den nog rätt kvick. mvh |
|
|
Lite trimmat kör de allt. Bland annat testades Volvo V70R motor (300 hk) i polisbilarna innan de släpptes till allmänheten. Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
Som patrullbilar används endast orginal T5 och 2,3T (aero motorn på 250 hästar). V70 D5 är även ute som testbilar.. enligt kompisen som är nybilsmontör på volvo. Även enligt en polis som då och då jobbar extra där jag jobbar.. // Erik ---- No real power -just KCR :) |
|
|
Senast jag diskuterade detta med pappa polis var för några år sedan. Då var bl a den s.k. "BMW-ligan" i farten. Det var på tiden då polisen mest körde Volvo 940 och SAAB 9000. Jag vet att farsan nämnde att de varit efter i runt 200 knutar med Volvon när de där framför tröttnade och tryckte plattan i mattan och bara försvann. Min kommentar var då: "men varför skaffar ni inte snabbare och starkare bilar?". Saken är dock den att han var rätt nöjd med vad en gammal 940-traktor presterade eftersom han ändå inte ville följa efter i högre fart. Nu har det ju gått ett par år och bilarna orkar väl lite mer, men är inte "alla" bilar som säljs idag spärrade till max 250 km/h? Klart att man kan släppa på spärren, men det kommer nog inte att göras på vanliga patrullbilar. Trafikarna har väl iofs alltid haft lite mer kraft under huven. Alla "skrot-audis med hästkrafter som ett flygplan", Cosworths och allt vad de kallas brukar höra just till trafikavd. |
|
|
Av okänd anledning så härjar tydligen sveriges trimmade polisbilar i Karlshamn. Informationen kommer från en förhållandevis säker källa! Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Nåja, han putsar bättre än han lyssnar på vad jag säger den är "PUTS-Olsson" ;) I Blekinge har det samlats några bilar med trim (dom går inte såå bra ändå) i just K-hamn, men det är lite kul ändå o gasa runt i när man har tillfälle. "Heinz_Keller" är så vitt jag vet helt rätt ute. Inte helt sällan preppas bilen med vassare motor, men man skippar "plasten" (du sätter ändå frontspoilern vid första trotoarkant då)... Mvh Patrik ___ Touringklubben: Länk |
|
|
Då jag blev tagen för fortkörning så passade jag på att fråga farbrorn som tog mig vad det satt för nåt under huven "Jag vet faktiskt inte, det är Saab och Volvo som trimmar dom åt oss" Blev stoppad av en civilare, 9-5. Satt inga emblem eller så på den, men jag antar att det var en Aero, minst. |
|
|
"...men jag antar..." Ska det vara... |
|
| Det här var ju lite pinsamt =) | |
|
Använder inte polisen även V70 2.5T? I sådana fall finns en toppfartsspärr vid 210 km/h. Jag tror knappast polisen har behov av så speciellt snabba bilar då de flesta trafikanter stannar när polisen så önskar. Annars går det även att tillkalla förstärkning. Utrustningsmängden i en polisbil samt det faktum att de i regel är automatväxlade gör att en T5 eller aero inte blir några raketer. |
|
Jirar |
Har en kund som är polis och som köpte en S60 utav mig, han sa att när det gäller Volvo bilarna så är det endast 2,5T motorer. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.