|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Fick möjlighet att hänga på en kompis som jobbar på bilprovningen igår kväll, min läcker på vänstersidan. Mitt påfyllningsrör ser nybytt ut... Får bli en fuskare, vi sprejade tanken med underredsmassa så det ser ur som vi grejat där, och så kör jag till efterkontrollen med max 40 liter i tanken. Fredrik M |
|
|
lyfter en gammal tråd. hände ett litet missöde igår. höll på att grejja emd bilen, den stog upp pallad överallt, när jag sen skall sänka ner bilen så har en pallbock flyttat sej (nån kan ha råkat sparka till den eller liknande) så den hamnar under tanken istellet = inte bra, upptäcker inte det fören jag hissar bilen bak för att ta bort pallbocken och det står en STOR stråle bensin ur tanken. blev lite trött då. ca 20l bensin på golvet och 20 liter i en jeepdunk senare är tanken tom. nu till min fråga. det ädr med kemisk metall värkade väldigt lockande för mej, hålet är va 2cm långt och egentligen bara en spricka, så ja tänkt ta o göra riktigt rent runt om kring, försäka bända ut kanterna så att hålet blir så litet som möjligt, lufta tanken (låta den så utan locka i nån dag) o sen smeta för glatta livet. tror ni att det kommer att hålla? vore ju lite tråkigt att få skit i pump o liknande. kommer den kemiska metallet att härda ordentligt när det finns risk fö arr det är bensinångor kvar i tanken? finns det nått annat sätt att lösa dethär på förutom att byta hela tanken. alla tips motages med nöja, hälgen är redan förstörd (skulle till Gardermoen. mvh Erik Jakobsson Enligt Haynes är man "Proffesionell mekaniker" =) |
|
|
Löda med tenn? Eller svetsa går ju alltid förstås, det borde vara enkelt på en sådan skada. Men då får du ju ta ner tanken. På tal om det, den här tråden skapade jag en gång i tiden för att jag hade läckage i tanken, trodde jag. Det luktade väldigt mycket bensin om bilen. Men felet var murkna bensinslangar. Dom såg rent bedrövliga ut, och började läcka på fler ställen när jag började klämma lite med fingrarna. |
|
|
jag slipper hällst att behöva plocka ner tanken. har ingen gasol o svetsa i tanken känner jag väll hälst inte för heler. mvh Erik Jakobsson Enligt Haynes är man "Proffesionell mekaniker" =) |
|
svintoleffe |
Jag o far min, Vi lagade tanken, på 323 som vi hade förut. På den, så var det infästningen förkopparröet, som hade gett vika, det lagade vi med kemisk metal, vi fick göra om det ett par gånger, då vi inte fick det rent först. När vi väll hade fått det rent, så höll den över ett halv år , o den hade hållit än idag, om det inte hade blivit skrot av bilen. Det spelar ingen roll, om du har bensinångor o så, så länge, inte du har bensin som droppar när du lägger på metalen så är det lungt. Länk Bimmern MVH Leffe |
|
OK fan va bra, precis de svaret ja ville ha. skall bara försöka få det så rent som möjligt nu då =) mvh Erik Jakobsson Enligt Haynes är man "Proffesionell mekaniker" =) |
|
| oj de här va gammalt nu... Tänkte bara berätta att kemisk metall är bra! Grannen lagade sitt oljetråg med det och det höll...iallafall ett år efter då han sålde bilen.... | |
|
jo, gjorde kliniskt rent där iförrgår o smeta dit MASSA kemisk metall, sitter skitbra nu o läcker inget. men min pump har dött istellet, tror inte den gilla att gå så tort som den råka göra =( mvh Erik Jakobsson Enligt Haynes är man "Proffesionell mekaniker" =) |
|
| Pumparna brukar stanna, det berodde nog inte på att den fått gå torrt. Själv blev jag stående vid norska gränsen en gång med död pump, det fick bli buss hem den gången, då var jag inte glad | |
|
det är konstaterat att pumpen är död IAF. den sa bara klick när ja tvångsmata den med 12v =) finns det nån annna BMW som har samma pump som E30 320ik -88? mvh Erik JAkobsson Enligt Haynes är man "Proffesionell mekaniker" =) |
|
|
Prova att jämföra artikelnummer mellan olika modeller på realoem. Länk |
|
|
tackar Enligt Haynes är man "Proffesionell mekaniker" =) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.