|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
carsdata: sänkte du en 2,8 + satte på M fälgar + körde 600mil på 2 veckor = utan att slita däcken mer på insidan? Kan inte du då ringa till Länk & förklara för dem att det inte behövs några justeringar till bakvgnen på en Z. På en M behövs det iaf... Thörn: med tanke på alla justerings möjligheter som z framvagnen har så bör du nog försöka hålla dig så nära orginal som mäjligt ;)) Z MMM Coupe |
|
|
Carsdata: ta ut bilen på bana å jämför!! åka runt i europa, vad märker man då?! bra möjligheter att mäta bränsleförbrukning möjligtvis. Thörn: Knepigt eller livsfarligt kan det bli om man pressar bilen hårt, kör "på gränsen" om du förstår vad jag menar. Jag vet att det är så för jag har nämligen kört långlopp själv.! man vinner inget på att montera grejer som inte är konstruerade för att jobba ihop. svar NEJ! Däremot är väl en turbo konstruerad för att arbeta med en sugmotor va? när jag skrev citatet syftade jag på chassie komponenter som inte hör ihop! och M fälgarna hör inte ihop med 2.8ans chassie.! End of story! Men kör runt på era M hjul om ni blir lyckligare av det. Eller gör det enda rätta, byt till en M. "fälgarna brukar hänga med på köpet" "OUR HARDWARE RUNS BETTER WITHOUT WINDOWS" BMW! |
|
| Håller väl med bmwnike lite grann, klart det går att sätta på m fälgar på en 2,8 och det ganska fungerar ok. men frågan är om man bör göra det?? det går ju använda sommardäck på vintern med =) men bör man? | |
Thörn |
anders olsson: man får än mer justerings möjligheter med riktiga coil-overs. BmwNike: håller fortfarande inte med om att det är livsfarligt att köra hårt på bana med fel et. Håller dock med om att det är bättre att köpa en M istället för någon sunkig skit till 2.8... |
|
Thörn: poängen var att det bara finns en justering på z framvagn toe-in, köper du riktiga coil-overs så kan du justera chassihöjd. fjäderförspänning, dämpning, returdämpning möjligen roll-centra oxå men inte camber + caster för det krävs det justerbara fjäderbenstorn se tidigare länk. Mvh Anders. Z MMM Coupe |
|
|
marcus_z3: Nej, det ÄR inte optimalt med Z3M på Z3 (pga 3 fram/5 bak axl), tyvärr!! Men att köpa en äldre bil är inte optimalt heller, speciellt inte då förra tyska ägaren körde med ET123 bak :b Men allt går till olika pris. Vill killen glida så why not. Jag sålde mina efter ca 700 mil utan något större slitage (Nokian 0-7 skala, gick 1 streck). Om de var ojämna kunde jag inte märka. M skulle kosta mig ~40k/år extra i div. omkostnader.. sånt gör sig bättre på börsen, i MITT fall. Kanske inte ert (AO&Nike). |
|
Thörn |
Anders olsson: Köper man riktiga grejer får man oftast med topplagringar som är justerbara så man kan ställa camber. |
|
Thörn: Sunkig skit till 2.8..? Vad jag kan se så har du ingen bil alls. Är det bättre? Men sos kanske bara pröjsar cykeln åt dig! HaHa! Köp en bil innan du börjar å klaga på andras prylar. "OUR HARDWARE RUNS BETTER WITHOUT WINDOWS" BMW! |
|
Thörn |
BmwNike: Till skillnad från dig så styrs inte mitt liv av en liten presentation på ett forum. Tråkig att du har så dåligt psyke att du måste börja gapa för en sådan liten sak. För övrig kör jag bmw 540 som vinter bil. På sommaren mekar jag med ban bilen så den ska bli klar eller glider på stan med polaren i en Z3M Roadster. Så tyvärr får jag varken cykel eller z3 2.8 av socialen. Tror den finns folk som behöver dom pengarna bättre än båda mig och dig. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.