AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
2.147

har hittat Z3 M-fälgarna, e det rätt pris

Sida 1 av 2
wi
30
wilco
Z3 2,8 -00
Hej alla...
Har hittat org zm-fälgar o jag undrar vad kan man erbjuda dom för,däcken e ok, fram e 6mm bak 4mm dom e ej repade, i fint skick, eventuellt ska köpa bak ljuddämparna också(fyrpipiga) också där vad kan man betala för...
TACK till alla

vix
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Skulle inte tro att du får fälgarna med däck under 10.000kr, kanske inte ens under 15.000kr.
Vad beträffar ljuddämparna så lär du nog få punga ut ett par tusen styck.

Z3MPOWER
Bm
73
BmwNike
1969 Dodge Charger RT 440 (Factory Triple Black car!)

M3 E36 95 Röd
Jag köpte M fälgar med nästan nya däck i våras för 7000:- fast då va ena bakfälgen skavd. Ha i baktankarna att bak fälgarna "endast" passar Z M. det håller nere priset lite.

Åka utan tak e gött!!
wi
30
wilco
Z3 2,8 -00
wzupp...
Så du menar att bakfälgarna passar endast M-dodellen o inte en 2,8 00-a...
E du säker för att jag hade tänkt mig hämta dom idag.....
Fälgarna passar bara M modellen, dom bygger för mycket utåt annars.

Z3 2,8 har 3-seriens fälgar fram och 5-seriens fälgar bak.

MVH Fidde
wi
30
wilco
Z3 2,8 -00
Så det finns ingen chans att montera zm-fälgarna på z3 2,8 00-a
för att jag tycker att dom e grymt snygga på z3...
M.v.h. vix
Bskfälgarna passar 5-serien också. Det är 3-seriens et fram och 5-seriens et bak. På en m coupe/roadster. På de andra z3orna är det 3-serien runt om.

"Luft ska man ha i däcken inte i hjulhuset"/Ryssen
Bm
73
BmwNike

M3 E36 95 Röd
det går att montera fälgarna men det är som patrik säger 5ans et bak. Blir helt fel på en 2.8, sliter lager och försämrar köregenskaperna.

Jag är inte 100 men tror att det tillverkas kopior som passar... någon som vet mer on det?

"OUR HARDWARE RUNS BETTER WITHOUT WINDOWS" BMW!
wi
30
wilco
Z3 2,8 -00
tack för alla svar..
Behöver nån som kan ge mig exakta svar på om e46 fälgar passar dom e 19 tums 8,5 breda runt om,däcken e 225/35-19 fram, 265/30-19 bak,ET tror jag var 42 eller 45....
Det e Anteras 309 modell killen begär 25000 men fick dom för 20 000 kr, vissa här på forum säger att det blir svårt att svänga med dom fram o vissa säger att det går bra, får spader snart står utan hjul o det e sommar snart...hjälp...........

vix
so
1.077
soda
523 -00
325i cab M Technic
version 335 -92
325 -06
118D -09

Jag har haft m-fälgarna bak på min 2,8 -00, rolla skärmkanterna lite så funkar det,

Mvh Henrik
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Har sett flera med M-fälgarna bak på en 2.8:a och det har fungerat. De flesta säger dock att däcket, inte fälgen kan ta i en anings vid riktigt stora gupp. Man kan se svagt skavt gummi på yttersidorna på bakdäcken. Sen beror det väl på vilken dim man har på backdäcken förståss.

Z3MPOWER
Thörn
vad jag har hört så kan däcket ta i ytters lite ibak på 2.8 om man använder m-fälgar.

e46 fälgar passar inte alls ifram vad jag har hört.
Visa användare
933
Z3 Magnus
Tesla model S -17
Det har varit uppe förr och även då la jag upp en länk med bilder på när jag själv testade M-fälgar på min 2.8.

Det ser inte klokt ut!

Här har ni bilderna igen på hur det ser ut med M-fälgen på en 2.8... inget jag skulle kunna köra runt med utan att skämmas.
Länk

/Magnus
Sänk bak, vik in kanten, rolla lite. Så passar de fint & ser bra ut.
Bm
73
BmwNike

M3 E36 95 Röd
carsdata! 240 klubben Lr?! vika skärmkanter å ha sig vad e detta?

Et stämmer INTE villket innebär att hjulupphängning, lager får en belastning som dom inte är konstruerade för. Bilen kan bete sig knepigt eller ännu värre livsfarligt!

Man vinner inget på att montera grejer som inte är konstruerade för att jobba ihop.

Hade inga problem iaf. Men eftersom du inte testat så vet du bäst *gr*
Visa användare
847
pgr69
Z3 M Roadster -98
Audi A3 e-tron -15
Ford Focus 1.6 TDI -12
VW ID3 Max 1st
Kubota K008-3 0.7D -03
Kubota K7100 0.7D -88
Så det är fler som skall rulla på Anteras 309:or, har en uppsättning 18" själv.
8,5" fram och 10" bak. funkar finfint, men det är ju då på en M modell föståssss.

/PG
Thörn
BmwNike: Det är bmw 2.8 orginal delar rakigenom på din bil förmodar jag?
Bm
73
BmwNike

M3 E36 95 Röd
Kolla den färska tråden "Fälgar till en 2.8 coupe" Så fattar ni kanske att jag inte är ute och cyklar.

Thörn, du har nog missat nått, vi diskuterade offset inte orginal vs andra fälgtillverkare.

Läs igenom allt en gång till sakta så greppar du säker oxå!!

Thörn
BmwNike:
"Bilen kan bete sig knepigt eller ännu värre livsfarligt!"

"Man vinner inget på att montera grejer som inte är konstruerade för att jobba ihop."

diskuterade inte heller några fälgtillverkare.

Men att det skulle vara livsfarligt att montera andra fälgar med fel et är jag tveksam till.

På dit andra uttryck som jag har citerat låter det som allt annat än orginal delar är livsfarligt. vinner en hel del på att montera en turbo på m roadstern.
Jag körde 600mil på 2v utan några problem i Europa, bättre grepp än orginalarna :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.