|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| "man får vad man betalar för" är en sanning med kraftig modifikation. Det är väldigt få som betalar mer för ett fint ex. Detta gör att även de fina exen blir billiga. Sålde min kalasfina Alfa Spider till ett pris i klass med liken häromdagen. Det går inte att sälja till överpris. Samtidigt har jag köpt en Alfa 156 som är mycket fin till ett pris som är långt mycket lägre än de dyraste. Tror knappast de dyraste har bättre historik eller är i bättre skick. Vill man få sin bil såld måste priset sättas lågt. | |
|
Som många sagt på forumet förr, har du inte råd så håll dig borta från snabba bilar. Nog har jag pröjsat mer än 160 för min M5:a, men den har trots allt rimligt värdefall genom att det är pengarna som kostar inte procenten. Om halva värdet på min bil är borta är det inte hela världen. Värre är det för den som köper en ny M5 E60, RS6:a eller Lambo eller annat kul och blir av med halva värdet. Ofta är skicket avgörande för om du säljer över huvud taget. I högkonjunktur går allt skrot åt, men i nuläget vimlar det av M5or och vem vill då ha en utan navi, dubbelruta och sollucka i risigt skick? Först skall man vilja ha bilen, sen komma överens om priset. Jag har fått väsentligt mer än "normalt" för bilar i rätt skick och med mycket utrustning, senast 525 -01 och 528 touring -98 och tidigare Pantera GTS -73 och min 911:a. Köp med hjärtat, kör med hjärnan och njut nu, det finns inga krokiga vägar i himlen... |
|
|
peter U : så sant som det är sagt. " Varför bara ha 1 st, när man kan ha 2 st" Macc |
|
|
Precis, man får vad man betalar för. Visst kan man hämta 1 tidig M5 E39 med (halv-) taskigt skick och tvivelaktiga mil/förflutet för ca 180 papp, men det är ju till att tigga om framtida utgifter, även om man just då tycker man är världen bästa affärsman som nyss tjänat minst 30 papp... Ingen skänker ju bort något som är helt ok, inte ens tyskarna! Sedan tycker inte jag det är så bra med tex XAA 123 på plåtarna, då kommer bara folk undra om bilens ovissa förflutna in das "vaterland". Det sista är min personliga uppfattning. Nicke |
|
| Att ha en M5:a utan att koppla ur DSC'n och lägga en och annan powerslide är som att vara ihop med Halle Berry och inte ha sex - alla kostnader men inget nöje... | |
|
Hej! Bilen ifråga kanske är denna då: Länk 8 ägare isåfall.. kanske inget väsentligt kan ju va ett par firmor.. Mvh Ubbe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.