AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.908

Vilka är Autopower "experterna"?

Sida 1 av 2
Jo
1.073
Johan M3
Variant Highline -06
307 XT -03
Det finns många på detta forum med stort kunnade inom BMW, det står ju helt klart. Men det finns några som ständigt återkommer med bra svar, som man blir lite nyfiken på. Hasso känner de flesta av oss till, han behöver nog ingen närmare presentation, men vilka är te.x folke, som verkar ha ett enormt
kunnande inom elektronik, och te.x Johan B, som verkar ha stenkoll på oljor. Jobbar ni med detta, eller är ni bara grymt pålästa?

/Johan (bara nyfiken)
Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
"Jesperado" är icke att förglömma när det handlar om besiktningsfrågor...
Jo
1.073
Johan M3
Variant Highline -06
307 XT -03
Absolut, det finns en hel del, fyll på bara.

/Johan
RS2 har man lärt sig mycket av.
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Erikw är väldigt påläst på det mesta, framförallt när det gäller E28, E32 och E34.

/Masten

"En Z-träff utan Masten är som en fest utan OLW"
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Du menar länkkonungen Erikw... =)
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Mja, ska vi prata länkkonung så hamnar nog Udo Dirkelsniff på ohotad förstaplats :)

/Masten

"En Z-träff utan Masten är som en fest utan OLW"
Er
151
Eric86
Bmw Ci ("min")
Bmw 120dM -07 (min mors)
Gällande 330 så verkar wendtan kunnig...
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
RS2, Hasso och Johan_B är favoriterna när det gäller ren fakta. Sen gillar jag johanns och wendtans inlägg överlag.

Johan B, hasso, Asken är de jag kommer att tänka på som alltid skriver sakliga och bra inlägg med substans i...

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
Jag tycker även att hr "bjoerck" brukar för det mesta ha relativt substansfyllda inlägg. Han skriver för det mesta vettiga saker...
Jag gillar också bjoercks inlägg. Språkligt korrekt, kunnigt, ofta politiskt inkorrekt och med en släng arrogans - ur positiv bemärkelse! :))

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Hasso, Asken, bjoerck, wendtan, Olof Ovenholm, Erikw, Udo Dirkelsniff, simon_en, Jesperado, JohanB för att nämna några!
Kan hända att jag fyller på listan....
E38 = Scheckheft
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Tommie: som ser till att vi har ett ställe att skriva alla (o)-väsentligheter på, Janne: som hackar fram allt som vi tittar på, Johan: som skriver tester, Kalle: som med wendtan och olof ger den skänska drygheten ett ansikte:DD( man blir ju nästan utkonkurrerad på den fronten):)
Asken
Jag instämmer i att de är Tommie och Janne samt Johan som är de verkliga hjältarna på siten!

Asken: Du är bara avundsjuk :)

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Vem jag är? -Läs min profil!

Forumets mest litterära skribent måste vara Paap Reeder, jag blir full i skratt när jag läser hans liknelser. Dessutom är han kung på att skruva M70 och fd kassör i BMWCS.

Några härliga exempel, läs och le:

Länk
Skulle tippa att 0,2-0,4 vill den ha mera per mil och det kanske inte är så muntert nu när soppan kostar 10,60 ...... men å andra sidan är det ett rätt billigt sätt "att i 150 kunna trycka till och lägga upp framhjulen på framförvarandes bagagelucka" om man nu skulle vilja det.

Länk
HD 91 ..... du rundar en fullchipad aero så han kommer att stanna på närmaste parkering och riva av emblemen.

Länk
Tveksamt om man är vuxen motsv 400 Pferdstärke och 550-600 Nm.
När man vart till Konsum och köpt den sedvanliga mjölken ..... är det skummjölk i dem när man sedan öppnar paketen hemma.....

Länk
Låg i somras efter en japan av nått slag i en motorvägsbacke.
Han ville inte lämna vänsterfilen fri trots flera km i den.
Han hade fullt spett i backen. Mätaren låg strax över 180 när jag ledsnade och med en kickdown gick in i högerfilen varefter siffrorna började ticka uppåt i jämna tiotal..........då har det just ingen betydelse om insugspackningar kostar 2-3-eller 5-tusen.
Man bara njuter.

Länk
... kanske borde man köpa norrmannens BMW DIS-utrustning för "65´pix" som fanns på börsen förra veckan? .... men då kan jag tänka att hustru definitivt skickar in skilsmässopappren till advokaten för gott.
.... he,he preliminär beräknad milkostnad sedan start: 138,50:- ...excl bensin och arbetskostnad... men kul har det varit.
Som sagt det är roligare att köra med en JAS till Mallis än att behöva trängas i en charterstol ... men priset blir därefter.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Jag gillar Nockenwelle. Mycket kunskap och trevliga, läsvärda inlägg.

Flåklypa
...av dom som inte är nämnda alltså.

Flåklypa
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
Hasso är väl kungen på detta forum eller?
Jesperado och Johan b får inte glömmas bort!

MvH Bmw 4-ever
Visa användare
1.397
Erik G
X3 2.0d 16 Brunmetallic
Själv så är jag rätt så bra på å svara fel ibland :)

Min: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.