|
Sida 1 av 5
|
|
|---|---|
|
Slog mig häromdagen att nu är det väl endast BMW som finns kvar som unik oberoende biltillverkare? Som inte har plattformstänkande och bara byter logga på samma bilar a lá Chevrolet - Daewoo, Volkswagen/Skoda/Audi/Seat, Saabaru osv. Visst finns fortfarande t ex supersportbilar som är unika men t om Ferrari och Maserati delar väl en hel del nuförtiden? Hoppas verkligen att BMW kan vara kvar som oberoende unik tillverkare! Jag tror det är enda sättet att kunna tillverka just unika bilar. || jensa || | |
|
Håller med! Min M5 i svenska E39 M5 registret Länk |
|
|
Rätta mig om jag har fel, men är inte Citroën också så gott som helt fristående? /// Viktor Mer mos till folket |
|
|
Mercedes är väl inte heller oberoende längre. Hoppas att det är Chysler som får ett lyft och inte att MB solkas ned med Chryslerprylar..... |
|
|
Citroën och Peugoet är väl stöpta i samma form? Dom tillhörde samma grupp förut iallafall, på den tiden jag hade Peugoet. /Johan |
|
|
ViccoA: nja PSA som företaget heter, inrymmer ju även peugeot... || jensa || |
|
|
Porsche är egna. BMW är väl Mini och RR också? |
|
|
Porsche är väl inte egna? Trodde de ägdes av volksvagen koncernen? Eller har det ändrat på sig? Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
| TOYOTA | |
|
wendtan: Porsche är helt fristående, däremot samarbetar de med VW. Toyota har ju varumärkena Toyota, Lexus, Scion samt minst ett till som jag inte minns namnet på. Dessutom äger de helt eller delvis Daihatsu. Lexus IS säljs på vissa marknader som Toyota Altezza och Toyota LC100 säljs som Lexus "nånting" i vissa länder. /Masten "En Z-träff utan Masten är som en fest utan OLW" |
|
|
Precis som Oskar säger så har ju BMW även Mini och Rolls-Royce, och i Mini sitter motorer som kommer från Chrysler/Dodge Neon... /Masten "En Z-träff utan Masten är som en fest utan OLW" |
|
|
Masten: Jag har för mig jag har läst att Cayenne och Touareg delar bottenplatta? De var väl det tråden handlade om? Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
| Alla biltillverkare samarbetar med någon, även Porsche. Pratar man om vilka som "äger sig själv" är väl Porsche, BMW och Toyota några av de få som finns kvar. Honda är jag osäker på. | |
|
Audi + Porsche = RS? "the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department... |
|
|
wendtan: Ja, Cayenne och Touareg är i grund och botten samma bil. Du skrev dock "Porsche är väl inte egna? Trodde de ägdes av volksvagen koncernen? Eller har det ändrat på sig?" och det var det jag svarade på. /Masten "En Z-träff utan Masten är som en fest utan OLW" |
|
| Lada är inte dom oberoende av andra. | |
|
GM har ett finger med i spelet när det gäller Lada, så de är inte heller helt oberoende. /Masten "En Z-träff utan Masten är som en fest utan OLW" |
|
| Å så har jag hört talas om ett märke som ska göra 388 knyck....ska visst vara svenskt. | |
|
Okay är det formgivningen av Nivan som dom gjort:)) Den har sett lika dan ut i 25år det kallar jag starkt jobbat inga trender här inte. Nä jag antar att det är delägarskap i Lada då. |
|
|
Porsche var behjälplig när Lada utvecklade en motor på 80-talet... /Johan Tryggvesson -Raka sexor låta bäst- |
|
|
Honda är ett fint gammalt familjeföretag. Hynda äger väl sig själva också? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.