|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
hmm...a fan, intressant...280 lappar för en krockad Z1...någon som e sugen? The Seven Series...Cause I ride with pride! |
|
| tja....har sett en grön z1:a i eskilstuna...seven var den där z1;an i mellanöstern dyr | |
|
jerry: Nä, dom är ej uppskattade i mellanöstern och brukar ligga runt 100000 kr. Dem är dock sällsynta och väldigt misskötta och skabbiga. Jag skulle inte ge 100000 för den jag körde om man säger så... The Seven Series...Cause I ride with pride! |
|
|
seven_ vadkostade bensinen där nere |
|
| Seven_ vad låg dem andra zätorna på...z3,z4 och z8 | |
|
Jag minns när jag vart typ 6 år gammal då jag vart med mamma o pappa hos en bilhandlare som hade en sån grön Z1 i sin hall, Mina ögon vart helt stora runt den bilen medans föräldrarna kollade in en Volvo lite längre bort från mig, Jag hade lite problem att hoppa upp i Z1:an pga den konstiga dörren/tröskeln men till slut så sitter jag i den med lite efterlämnade skomärken på lacken o låtsades att jag körde runt och givetvis pillade jag på alla knappar i bilen Då kändes Bilen STOR, undra hur jag skulle sitta i den idag då jag e 190cm o 105kg tung ;) ? Mvh Dragolito Svart som synden Länk |
|
|
Baader: Bensinen kostar ganska exakt 2 kr/litern i oman. Jerry: Z4orna kostar betydligt mindre i mellanöstern än i Tyskland. Vi pratar ca 20-30% billigare. Problemet, som jag har nämt här tidigare, är dock att hitta en i bra skick. Man kan räkna med att en bil som är äldre än 3 år gammal i mellanöstern är ganska ointressant. Sol, värme, och ägare som inte uppskattar och sköter sina bilar är anledningen till detta. Z8or är väldigt vanliga. Den enda jag har sett i mellanöstern är den som står i visningslokalen hos min bror i Dubai (bild finnes på www.quartermile.net). Han har nämt priset för mig, men jag kommer inte ihåg. z8an på bilden är dessutom kmpressormatad. The Seven Series...Cause I ride with pride! |
|
|
Z8or är OVANLIGA skulle där så klart stå The Seven Series...Cause I ride with pride! |
|
| får man fråga va du gör där nere i värmen :) | |
|
Baader: Det är en lång historia, men kortfattat: Min far har jobbat i Oman till och från sedan 1971. Den senaste 'episoden' i Oman är sedan 1991, då hela familjen flyttade ner. Jag flyttade tillbaks till sverige 2002, efter en 11 års vistelse i hettan. Tog studenten 1998, och har jobbat lite med bilar efter det. Nuförtiden är anledningen till att jag reser ner 100% bilrelaterat. Där finns så mycket godis till bra priser, att jag och min bror såg ett tillfälle att 'experimentera' lite med import, och kanske tom dra igång ett partnership så småning om. Vi är i ett tidigt stadie med hela iden som sagt, men framtiden ser ljus ut, och vi har onekligen mycket kul ihop:). The Seven Series...Cause I ride with pride! |
|
| fan va coolt! har du din 728 där nere? med 2kr/litern hade jag kört en 750 :) | |
|
hahah...nä, 728an står här hemma i Svedala. Ja, det hade ng blivit en dyr exklusiv 750 med lyxplysch om jag hade haft råd. The Seven Series...Cause I ride with pride! |
|
| Seven är det din bror som har quartermile eller....är ferraris och andra dyra bilar också misskötta | |
|
Nej, min bror är General Manager, det är en Indier (26 år gammal) som äger Quartermile. Även dyra fina bilar är ofta misskötta...det finns dock untantag. För att bevara en bil väl i hettan så bör man ha ett garage med A/C aggregat! En god vän till mig förvarar sina bilar i A/C garage, och lyckas därmed hålla sina bilar i riktigt fint skick! Han hade dock mindre tur när hans Diablo VT brann upp pga överhettning i underhållsladdningen till larmet. Lustigt nog exporterades denna 'smälta' Diablo till en Svensk uppe i Norrland där den nu ska rulla vad jag hört. The Seven Series...Cause I ride with pride! |
|
| vad ligger en diablo på i pris då | |
| seven vad kör du för bil där nere , vad kör indiern för bil? jag vill oxå bo där, är less på slasket :) | |
|
Det finns en grön metallic som rullar här i Västerås... Gissa om man blev paff när jag såg den parkerad! |
|
|
Jerry: Svårt att säga vad en Diablo ligger på, då de är ganska sällsynta. men någnstans mellan 400-450000 SEK. Baader: Eftersom jag inte bor där nere längre så äger jag heller ingen bil där. Jag körde lite olika bilar under min 11 åriga vistelse. min första bil var en ny CRX V-tech 96a. (Tog körkort när jag var 17). Sedan köpte jag en ny 318ia 1996. Efter den blev det en Golf GTI V5. När jag började jobba blev det diverse roliga firmabilar. Bla, E34 M5, Audi RS2, Range Rover HSE 4.6, Ford Mustang 4.6 mm. För övrigt undrar jag vad ni andra har för åsikter om Z1an....det talas inte så mycket om denna bil. Vad tycker ni? Är den kult, cool, klassiker, eller bara gammal och inattraktiv? Personligen är jag svag för Z1an...vet inte vad det är, men den har någt som tilltalar mig starkt! The Seven Series...Cause I ride with pride! |
|
|
Ägaren (Indiern) av Quartermile har ett helt bilharem. Sist jag träffade honom på Quartermile för en månad sedan, så kom han i en CL55 AMG. Han äger även en splitter ny Carrera GT, som han kört 800 mil med på 4 månader, hehe. han har mer godis i garaget, men dem har jag inte sett. The Seven Series...Cause I ride with pride! |
|
|
'Speaking of the Devil'...fick precis ett tel samtal från mellanöstern. Quartermile ägaren (Prabakar) körde ihjäl sig i går natt i sin Carrera GT på motorvägen i Dubai. Förlorade kontroll i 250, bilen brann upp. R.I.P. Prabakar The Seven Series...Cause I ride with pride! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.