AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.571

Z1 på bytbil.com!

Sida 1 av 3
Ba
1.367
Baader
BMWlös sen -08

kan ingen härifrån lägga vantarna på den så att den kommer i rätt händer? :)
SpineKracker
länka!
li
1.959
liste
535i -89
Länk
Ba
1.367
Baader
BMWlös sen -08

Länk
Ba
1.367
Baader
BMWlös sen -08

285 000! kostar dom så mkt, hur många finns det i sverige?
Jag har sett den där tidigare...rena RÅNET! För 200000 SEK får man en riktigt fin låmilare i Tyskland. Eftersom de aldrig såldes i Sverige känns det dessutom helrätt att importera en. Jag var SÅÅ sugen på att köpa den gröna med cremeskinn på mobile.de. Den hade rullat 1500 mil (89a) och han begärde 19500 Euro!! Antingen ett klipp eller något skumt. Den verkar vara såld iaf. 285000 för den röda på bytbil är dock vansinne! Jag skulle bli mycket förvånad om de får den sålt.
Tror inte att det finns många i Sverige alls...inte en enda i Galleriet tex.

The Seven Series...Cause I ride with pride!
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Tror inte dom vill sälja den därav priset.

___
BMWCS #5157
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Det finns minst två Z1:or i Sverige (bortsett från den i annonsen): en röd och en svart.
Den röda är en 91:a som auktionerades ut av BMW Sverige år 2000. Om jag inte minns helt fel så hade den knappt rullat en meter utan bara stått på ett museum i alla år. Vem som är den lycklige ägaren vet jag inte. Den svarta Z1:an är även den av årsmodell 1991 och hör hemma i Täby.

/Masten

"En Z-träff utan Masten är som en fest utan OLW"
hur som helst...riktiga godbitar är de! Fördj*vla roliga att köra dessutom...speciellt med turbo:D!

haimaul
Jag har sett en orange, eller möjligen ljust röd, på Södermalm i Stockholm för drygt ett år sen. Svenskreggad.

__
When in this charming car,
this charming man...
Ba
1.367
Baader
BMWlös sen -08

är det turbo på dom? vad är det för motor? samma som sitter i 3serien eller?
852
Sörpan
325xi -02
Tekniskt är det en 325 E30, men chassit liknar väl det som senare kom i E36?

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
SpineKracker
De är riktigt häftiga! Har lite av en faiblesse för udda, exklusiva, lyxiga 80-talsvagnar.
Har en självklar plats i "den ultimata bilsamlingen" =)
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Det är ju här! Måste åka upp och kolla på den!
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Såg en sådan här i Borlänge förra året. Om jag inte missminner mig helt så var den mörkt grön.

///BMW - Was sonst!
Nej, Motorn i Z1 är 325 motorn från E30, dvs. 170 hk (ej turbo). När jag var nere i mellanöster för ett par månader sedan fick jag dock chansen att prova en Z1 med eftermonterad turbo! Jisses vilken körglädje!!! Hör till en av de roligaste bilarna jag har kört! Desvärre var den misskött, och turbon snurrade nog inte som den skulle. För övrigt har det tillverkats 66 st BMW Z1 RLE ALPINA! samma motor uppskrämd till milda 200 hk...en riktig samlarbil som håller ett enormt högt värde!

Visa användare
1.080
lalaw
BMW 520D -17 F11
Mini Cooper S -03
MGB Roadster -67
Think City -10
Är det inte den Z1:an som var på en av träffarna i Göteborg i somras.
Den bilen var i ruskigt fint skick.
Lars
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
Jag såg en sådan i skåne i Höör för några år sedan! Såg den vid ett antal gånger där och den var röd! Det var första gången jag såg en sådan, häftigt var den!

MvH Bmw 4-ever
Den Z1:an som finns på Bytbil.com har varit krockad. Känner till ena ägaren och den krockades på motorvägen utanför Malmö.
Glömde tillägga att det nog är samma bil Peter78w såg ute vid Höör för massa år sedan. Ägaren jobbade där ett tag.
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
Det ser man världen är liten

MvH Bmw 4-ever
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.