|
Sida 4 av 5
|
|
|---|---|
|
Bjarre: Måla till blocket lite sen ställer du de utan för dörren å planterar en blomma i varje cylinder =) Mycket roligt! Såg detta i bilsport för många år sen, en som inte gillade ford motorer hade gjort detta. De va de enda dom dög till tyckte han! =) |
|
| bjarre: Hur går de?? | |
|
Nibban: Det går bra, den gamla motorn är urlyft och den nya förberedd för ilyft bara kopplingen kvar. Så förhoppningsvis sitter den nya motorn i till helgen... och då får man hålla alla tummar man har på att den är ok. Mvh. Bjarre |
|
|
Bjarre: Låter lysande! Blev de nån förlikning med han du köpte bilen av? Mvh Niklas |
|
|
Nibban: Japp, jag får efter omständigheterna vara nöjd! Hur går det för dig, har du sålt din än? Mvh. Bjarre |
|
|
Hej på er! Tänkte bara meddela att den nya motorn nu sitter på plats och det är en underbar känsla. Allt gick enl. planerna den startade direkt och inga missljud el. dyl. mao den går som en klocka. Mvh. Bjarre PS. Vi kanske ses i sommar på någon träff jag tänkte åka till träffen i Karlstad den 16/4 någon som skall dit? DS. |
|
|
Bjarre; Kul att du fått fart på M5:an, kommer att bli roligt att se den i Karlstad den 16/4 i och med att jag åker dit. Mvh Stephan |
|
Gemini__ |
Bjarre. Kul att nya motorn går som en klocka. Jag ska till Karlstad nästa helg, vi cs där. Mvh: Thomas |
|
Härligt att det blev lite fart på bilen till slut efter alla omständigheter! Grattis! Släng nu på några bra däck (ej hangkook) och kör som fasn =) |
|
|
Bjarre: Gött att allt funkar!! Har precis satt ut annons på henne. Men de känns konstigt att hon snart kanske försvinner! ///M5-POWER |
|
|
Bjarre: Vilken soppa som till slut verkar ha löst sig. Du nämnde att du skulle ta kort på den gamla motorn, har detta skett ännu? Har du lust att lägga ut bilden / bilderna så att vi kan titta på "spacklet" ? Måste bara fråga: Var det några missljud etc. när du prov körde bilen eller uppkom det efter ett par gånger? Har du något tips på hur man kan undvika detta nästa gång man går lös på 400hk motorn? |
|
|
-Bjarre Om du ska sälja gamla motorn i delar så köper jag gärna veven av dig! "One for economy and One for the fun of it" |
|
|
Hej igen! Här kommer lite bilder på motorblocket: Länk Mvh. Bjarre |
|
| ///Peter: Du har mail. | |
|
DIAMOND: Det fanns inga misssljud el. dyl från motorn. De symptom jag hade var tryck i kylsystemet vid kall motor samt att det försvann lite kylarvätska. Det säkraste du kan göra vid ett ev. köp är att mäta ifall du har avgaser i kylarvattnet det hade jag 100-300 ppm i HC-halt. Man lär sig så länge man lever dock så glömmer man ganska mycket också rätt så snabbt. Men detta kommer att bli en bra erfarenhet i fortsättningen. Summa sumarum: lita inte på någon utom dig själv samt ha alltid dubbla livremmar och hängslen. Så unviker man rätt så mycket bekymmer... Mvh. Bjarre |
|
|
Bjarre: Login Required You must be logged in to view photos on Photodex.com. You may create a free account by clicking here....... "The hardest cars to chase are german BMW cars ..." - L.A. Police Department... |
|
|
Tips på vad man kan göra med en "gammal" motor: Länk Länk Länk |
|
|
Bjarre: Du har inte möjlighet att lägga bilderna på en sida där man inte behöver regga sig? Reggade mig på GhostRider och sedan dess har det strömmat spam så in i helve...kanske inte händer på denna sida men varför chansa. Tack för din förståelse !! |
|
|
vad yrar ni om... Ja ser bilderna.. dock ser ja inte M3E30.se:s bilder ------ /Chrille Min Bebis: Länk |
|
|
Deejaywasp: Har inte du ett konto där då? Jag får samma svar som DIAMOND. Reggning krävs. ///BMW - Was sonst! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.