|
Sida 2 av 5
|
|
|---|---|
|
De tre komponenterna, nyimport, ett ihop spacklat motorblock, snabba ägarbyten, luktar väl klassikt bedrägeri. Att denne x i sammanhanget inte säger sig kunna komma ihåg vem som lagat motorn låter närmast följdriktigt, tyvärr. Jag hoppas verkligen att det löser sig på något vis och jag kan bara instämma i bayerischemotors sista två rader. |
|
|
Har inte mycket att tillägga.. Tycker bara fruktansvärt synd om dig, spaklat motorblock är inget man direkt tittar efter när man letar ny bil... Hoppas bara det löser sig på bästa sätt "Bjarre". Eller minst jobbiga. Sjöberg |
|
|
Han som spacklades motorblocken var självklar MR. X. MR. Y upptäckte detta fel och sålde vidare bilen.... MR. Y skulle ha hävda köpet med MR.X men i ställe sålde bilen till dig. Du hävdar köpet med MR.Y eftersom MR.X har inget med detta att göra länge (han har såld bilen till MR.Y) M.V.H Mauricio |
|
| Mycke tråkigt att höra. | |
|
Inte kul å höra! kanske skulle tagit min då istället då =) Mässa på lördag grabbar!! ses på coop!! |
|
|
Det var bland det värsta jag har hört. Fy fan vilka falska svin. Verkar som MrX först blåste Mr Y, och sen blåste han dig. Hoppas det löser sig med hävningen av köpet. Tråkigt att det tar sån jävla tid bara. MVH: Henrik ///M3 |
|
Gemini__ |
Tråkigt att höra detta, hoppas verkligen det löser sig på något sätt! Mvh: Thomas |
| Tråkigt för dig.... Tyvärr finns det nog bara ett sätt att lösa detta på ..... inte helt lätt om man inte är kriminell eller har sådana kontakter. | |
|
Helt j...vla otroligt, Finns ett ordspråk för detta ( Finns f..an folk till allt ) Länk |
|
|
Återigen tackar jag för erat medlidande! Nibban: Ja okej då med facit i hand skulle det nog varit bättre att jag köpte din. Jag skall träffa han jag köpte bilen av på måndag för att göra upp det hela, men att häva köpet utan rättsliga processer kommer han inte gå med på. Så det lutar åt en förlikning om jag får vad jag vill ha annars kommer jag att lämna in en stämningsansökan. Men det vore mycket skönt om vi kunde slippa det eftersom det kommer att ta ca. 1 år. Men vi får se... Mvh. Bjarre |
|
| Bjarre: var inte meningen å va taskig så. Men jag hoppas de löser så smidigt som möjligt. Känns ändå svårt å sätta sig in i situationen. Men man hade blivit skogstokig, helt klart! | |
|
Mycket tråkigt att höra =( Hoppas de löser sig. |
|
| Lider med dig Bjarre, hoppas det löser sig för dig. | |
| bjarre: hur har de gått?? | |
|
träffade du killen i måndags ???? Billy B-10 Länk |
|
|
Hej på er alla! Lite uppdatering: Jag beställde i dag en ny (beg.) motor som jag hoppas kunna få till helgen. Så nu får man bara hoppas att den är ok. Jag har fått 3 månaders garanti på den, så man har ju lite tid att prova den. Jag pratade idag igen med killen jag köpte bilen av och vi skall troligen träffas nu på torsdag och göra upp det hela. Det lutar åt att vi kommer överens om ett prisavdrag på bilen. Så vi slipper en lång process, men om jag ej får vad jag vill ha blir det en rättsligprocess. Mvh. Bjarre |
|
|
Kom på en fråga: Jag tänkte att jag skulle byta trågpackning samt packboxar till utgående axel på motor och ingående på växellåda när motorn ändå är av. Är det något mer som kan vara lämpligt att byta när motorn ändå är ur? Mvh. Bjarre |
|
| Motorkuddarna. | |
|
Kräv minst 25" i avdrag!För det är väl va en S38-spis kostar på skroten skulle ja gissa...Sen tillkommer kostnaden för motorbytet...Med lite tur går du +/- noll eftersom S38 toppar inte växer på träd direkt så den kan du nog få uppåt 10" för...Lycka till |
|
hampe m3 |
bjare,hur mkt får du betala för motorn o hur långt har den gått?? kan inte vara lätt att hitta en 3,8, vet själv hur svinn mkt dom ville ha för en 3,0 liters m motor när min gick. ett par månads löner för en motor som gått 15 000mil+ ny motor va ju inte att tänka på 125 000kr + montering. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.