|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
hampe m3 |
fast ja skulle försökt att få in bilen i vardagsrumet, tror nog ja inte ens skulle köra bilen, bara myssa m den. |
|
"Det som stör mig med just detta exemplar av M3 SE, är placeringen av sidoblinkersen som är mer en lovligt ful, jag skulle kräva lagning + omlackering av framskärmarna innan köp " som svar på denna fråga säger jag bara : den levererades med dessa blinkers från BMW fabriken till luxemburg, så den enda som har borrat i bilen är BMW ;) Bilen kommer att vara till salu till andra veckan i April, sedan försvinner denna bil till Tyskland där köparna står i kö, jag vill helst att en Svenne köper bilen så vi inte tappar fina bilar till utlandet. angående priset : 250 då följer alla prylarna med, vill man inte ha prylarna kan man sälja dom ganska lätt för det är svårt om inte nästan omöjligt att hitta dessa delar inom EU och går bilen till Tyskland får jag mer stålar än vad jag begär här. och 250 för en evosport med extra prylar är långt ifrån dyrt, hade prislappen varit runt 300 hade jag förstått resonemanget, vänta 3-5 år så är 300 nästan gratis om man har lite koll på bilar och priser och sköter bilen. |
|
hampe m3 |
Rz strunta i dom som annser det e dyrt mm, din bil e underbar, hur ofta ser man dessa bilar till salu, inte ofta. skicket verkar ju vara brutalt bra om man tittar på fottona.. varför vill du sälja??? ny bil på gång?? tröttnat?? Vilket nr va den med i? |
|
hampe m3 : Jag bryr mig inte ;) om ett par år fattar även dom..... tror min bil är den andra bilen till salu 05, den andra bilen såldes för 28500 € med liknande mil och skick. varför: Flyttar till Thailand om ett par veckor på en period av 2 år och vill minska ner på fasta kostnader i Svedala. Ny bil : svar ja en högerstyrd 7 sittsig bil i Thailand :) Tröttnat : hade detta varit min enda bil så tror jag inte den hade varit till salu, för trots att den har så lite hästar är den så kul att köra för den är så grym på att svänga så man har ett smile på läpparna varje gång man kör den. AMS # : auto motor & sport nr 16 så här stod det på framsidan : Drömbilen - 14 års väntan över Mikael Johnsson kör märkets sportigaste av de sportiga. Från tiden då BMW såg ut som BMW - BMW M3 Sport Evolution. |
|
| Rz: Härlig bil! | |
|
tycker priset e i överkant visst är det en speciell bil, men så mkt verkar det inte skilja från en vanlig M3 E30 den bilen är tvärtemot lite undervärderat i mina ögon, men att betala mer än det dubbla för ett par mkt marginella skillnader känns lite dumt visst att det är "limited edition" men det görs ju hur mkt specialversioner av alla bilar till höger och vänster jag kan förstå om bilen hade mkt starkare motor, ställbart chassie, jättelättad utan inredning mm, dvs en ren racebil, eller kanske om den hade gått 600mil eller nått sånt, men 10 000 mil senare e det ingen på ngt sätt ny bil längre //Calle |
|
|
Det är ju en närapå unik bil ju! Att den vanliga M3 E30 är undervärderad kan jag däremot hålla med om! Vänta ett par år och ni får se höga priser på M3 E36, välskötta och i ORIGINALSKICK. Plasthottade, slaskiga nerkörda lik, de kommer att kosta samma som en 316... |
|
hampe m3 |
Rz tackar, bestäler det numret på tisdag. |
|
hehe hade den gått 600 mil hade ingen här haft råd ens att drömma om den, har för mig att jag såg nått ex för ett eller ett par år sedan som hade väldigt låga mil, tror dom ville ha typ en femhundring för den, vet inte vad den gick för men den annonsen förvann och kom inte tillbaka. sedan förstår jag att tittar man rakt upp och ner på saker och inte har koll på priser så kan man ju köpa en vanlig 318 och sedan så ringer man BMW och köper allt som satt på en Sportevo och då får man ett riktvärde och sedan utgår man från det hehe, då är nog 250.000 i stort sätt gratis. |
|
|
ska se om jag kan scanna in det i morn så ska jag lägga upp det på min bilsida. |
|
|
scannar nu så om 10 minuter borde ni kunna läsa reportaget |
|
|
nu finns det lite kvälls läsning till alla som vill. Länk |
|
|
Den tidningen har jag, kul läsning. Jag har köpt några Triss lotter extra sen jag såg din annons men turens gudar är inte på min sida! :-) Mvh Abbe Dagboken: Länk |
|
|
Abbe köp några till eller varför inte lotto nu i helgen ;) |
|
|
Eller så lykas jag med min otroliga charm övertyga frugan att sälja bruks bilen, köpa din bil, och använda min M3 som familje bil istället!!! :-) Tror ni att jag lyckas?! :-) Det kan ju inte bli allt för trångt med två små barn med tillbehör i en M3 E30? :-) Lycka till med försäljningen och hoppas att den stannar här hemma! Mvh Abbe Dagboken: Länk |
|
|
Det verkar som det finns olika tycke om denna kärra men jag skulle endå inte lägga upp en kvarts mille för en bil som denna å då är jag ärlig,den e ju inte så unik i mina ögon sett. BMW e lag |
|
|
Rz; Inte för att vara "en pain in the arse" men du har bilder på din M3 SE utan sidoblinkers och på dom ser inte jag att det finns några hål på skärmarna, så jag trodde att blinkersena var eftermonterade för Svenska myndigheter skull, Jag har inte sett någon annan M3 E30 med fabriksmonteradeblinkers placerade som på din, kika gärna själv på bmwmregistry, exempel Länk Jag förmedlar min syn och då är denna detalj är oerhört viktig för mig, speciellt på en så otroligt läcker vagn som M3 SE är och dessutom på ett fint exemplar som din är stör det mig ännu mer. Mvh Stephan Ps Jag tycker inte priset på din vagn eller på M3 SE är konstigt hög långt där i från, det jag däremot tycker är tråkigt är att inte fler BMWmodeller uppskattas i den utsträckning som M3 E30 gör, varför skulle det vara konstigt att betala 150tkr+ för en unik 750 E32 i perfekt skick till exempel? |
|
|
Stephan735i Det finns ett par bilder på "min bil" som inte är min bil utan en exakt likadan Länk , den bilen du ser utan blinkers kommer från Tyskland och finns/fanns i Belgien, du kan se bilder på min bil när jag tankar i Tyskland Länk ...där sitter dom på bilen och ingen i Tyskland har satt dit dom, enda stället bilen har varit före Tyskland är Luxemburg, och min Tyska polare har ringt BMW luxemburg (jag kan inte prata Tyska) och frågat dom angående detta, då har dom svarat att det måste vara vi som har satt dit dom när vi levererade bilen (ringde för mer än 1 år sedan för att kolla 2 saker med min bil). så om någon drulle har satt dit dom fel så jobbar drullen på BMW Luxemburg. |
|
|
Rz; Trist att dom gjorde så, och det går ju att ordna om man är som jag, för det är inte lätt att hitta en Svart II/Jetsvart "den färg jag vill att min M3 SE ska ha" i skick som din. Mvh Stephan Ps Behåller du din Alpine? |
|
|
Man ser lite roliga inlägg! Varför fundera på om priset, 250 kkr, är för högt, om man inte skall köpa en i alla fall? Det står en gammal Mercedes på bilmuseet här i Köping. Den är dyr med alla mått mätt, och ännu värre den är inte ens till salu. Att få några Lottovinster hjälper inte ens. Om man inte nödvändigtvis vill sälja kan kan sätta prislappen därefter, det är ju inga problem eller hur? Oberoende av om det är 1990 eller 1890... (nåja, bmw fanns inte 1890...) Leif L |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.