|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
|
Länk Ta ut 250000:- för en beggad bil när man får en ny? BMW e lag | |
|
Modell BMW M3 Sport Evolution III Årsmodell 1990 Färg Jetsvart Mil 10.000 Kaross E30 (3-Serien) Automat Nej Touring Nej Län Stockholm Stad Stockholm Pris 250.000:- BMW e lag |
|
|
Rätt länk: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
cstjawa > Du får en ny Skoda för 100kkr trots det kostar flera beg. bilar mer än 100kkr... Bilen du syftar på är en av de allra mest åtråvärda samlar BMW som finns. Priset är kanske lite i överkant runt 220-230:- tror jag är mer realistiskt men absolut inte överdrivet. Som entusiast hade jag köpt M3 Evon och promenerat till jobbet / åkt buss till IKEA istället för att åka en ny 320... /Johan Tryggvesson -Raka sexor låta bäst- |
|
|
Tack men jag undrade om detta kan va möjligt?250000:- för en 90;a? BMW e lag |
|
|
Ja det är fullt möjligt! Liksom det är fullt möjligt att en bil från 1930 kostar över en miljon... /Johan Tryggvesson -Raka sexor låta bäst- |
|
|
Vad är denna bil värd om 5 år, 300' kanske. Vad är en ny 320 värd om 5 år, 100' kanske. M3 Sport Evo är en av få bilar där man inte kan tala om att det är köparens marknad. Detta är drömbilen för många BMW entusiater, inklusive mig själv. |
|
|
så vad e så speciellt med denna bil da?som man ska betala 250000:- för? ,röda säkerhetsbälten? BMW e lag |
|
V12 LeMans |
Det är definitivt en samlarbil , precis som t ex 3.0 CSL , och en sån originalbil är inte billig idag (om man hittar nån till salu ) en klar investering för en BMW-entusiast . |
|
Lite av det man betalar för: -Endast 600 bilar byggda (hur många finns kvar?) -238 hk istället för 215 -2,5-liters motor istället för 2,3 -Baklucka, bakrutor och sidorutor i lättviktsmaterial -Specialhjulhus anpassade för 18-tumshjul -Speciellt framtagna 16-tumshjul -Modifierad grill och njurar -Specialratt med mockainslag |
|
|
Varför skall man betala X antal miljoner för en pappersduk med lite målarfärg på? Tavla som tavla... /Johan Tryggvesson -Raka sexor låta bäst- |
|
|
Visst en väldigt speciell bil, det kan man inte säga ngt om. Bilen har endå gått 10.000 mil, är ingen sträcka men för en samlarbil..är det i överkant...Till dessa pengar. Tycker det låter på tok för mkt... |
|
|
oj Liste,tänka sig att man då ska behöva slänga upp 250000:- för att man ska köpa en bil med specialratt,speciella njurar,något starkare motor.Nja jag köper nog någe som jag verkligen får mycket för pengarna. BMW e lag |
|
|
Liste: kanske korkad fråga men varför har den specialbygda hjulhus anpassde för 18 tums, men ändå speciellt framtagna 16 tums hjul? |
|
|
Därför att man i DTM körde 18" hjul /Johan Tryggvesson -Raka sexor låta bäst- |
|
|
Antingen gillar man det man ser eller så gör man det inte,enkelt. En del har råd med en samlarbil som denna(eller tar sig råd genom att prioritera) en del kommer aldrig att förstå varför en del bilar betingar ett högre värde än andra bilar, av t.ex 90-års modell ;) Mvh Janne. |
|
|
cstjawa - Det är uppenbart att du inte ens VILL förstå bilens unika egenskaper. Trist, för det är verkligen ett äkta samlarobjekt. Med din inställning förstår jag nästan inte varför du inte kör Hyundai eller Kia eller nåt annat. Ekan - Vet faktiskt inte, men antar att det är för att grundtanken med bilen var att köra DTM och där var det standard med 18" på den tiden. Och om jag har några fel i min beskrivning så får någon mer insatt rätta mig - E30 är inte mitt område. :) |
|
|
Du betalar framför allt mycket för exklusiviteten. Skulle vilja påstå att det är en så säker investering som en bil kan bli, här snackar vi inte värdeminskning öht. Resonerar man som du ska man absolut inte satsa på en sport evo. Precis som man inte ska köpa en flaska whisky för 1200:- om man tycker päronsoda är godare. ;) Man får en väldigt dålig bil för mycket pengar. -Den är obekväm -Inte särkillt bra prestada (rakt fram) -Finns endast som sedan med två dörrar. -Dyr i drift (Försäkring, service och bränsle) -Dåligt med standardutrusning -mm mm Om den ska kosta 250 eller 220 låter jag vara osagt. |
|
| Okej, men varför speciallbyggda 16' hjul då. Var det till dem som inte tävlade eller? eller hänger 18' hjulhus och 16' ihjul ihop? | |
| Förresten cstjawa - du kan få röda bälten om du köper en av Peugeots Roland Garros-modeller. Finns nog från runt 10.000 kr. :P | |
| Ekan - jag vet som sagt inte, men troligen såldes bilen med 16-tummarna för att de som köpte bilen för att "finåka" skulle kunna åka LITE bekvämt iaf. Dessutom hade nog de som åkte DTM kastat bort ev medföljande 18-tummare ändå och självklart kostade det mindre för BMW att skicka med 16-tummarna. Som sagt - EGENTLIGEN kan jag ingenting om E30, så jag ska inte snöa in alltför mycket på detta. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.