|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
Liste: Hmm okej, Men du har en go poäng med att det kostandsmässigt blir billigare att skicka med 16tum. Hur som haver hade jag gärna haft en sådan bil, men kanske inte läge just nu när man inte ens har garageplats. Är väl att häda att låta den stå ute =) |
|
|
Liste.ska köpa en Peugeot med röda belten hehe BMW e lag |
|
|
Ekan - Japp, en sån vagn ska man nästan ha parkerad i vardagsrummet! ;D cstjawa - Grattis! :D |
|
|
Varför M3 Evo när det finns Lada Samara? Varför B&W Nautilus när det finns Överskottsbolagets minisystem? Varför Bitburger när det finns Pripps blå? ;) /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
Jag kan hålla med båda sidor, för mindre pengar får man en M5-95 som är bättre på nästan allt som exempel, men så är det tyvärr i BMWvärlden, ytterst få modeller är eftersökta, priserna på M5, 850, 750, är skämtsamt låga även när bilarna är i det närmaste nyskick, det är en dålig förutsättning för att enskilda exemplar bevaras, den risken finns inte på M3 SE, den enda M-modell som det betalas mer för är M1, jag tror att priset kommer kännas lågt om 10-15år, se på MB 300 SL måsvinge den hade ett lågt pris när den var 10-15 år, sedan steg den brant, nu är den utom räckhåll för nästan alla. Det som stör mig med just detta exemplar av M3 SE, är placeringen av sidoblinkersen som är mer en lovligt ful, jag skulle kräva lagning + omlackering av framskärmarna innan köp. Mvh Stephan |
|
|
Verkar som sidoblinkersen bara är med på vissa av bilderna. Mest logiskt är väl att dom monterades i samband med importen till Sverige och jag håller med om att placeringen är mindre lyckad. ___ BMWCS #5157 |
|
|
Angående fälgarna och hjulhusen. Var det inte så att det var hårt reglerat vad som fick ändras i karossen, hårdare än för hjulnaven. Alltså för att kunna åka med 18tummare av önskad dimention var de tvungen att homologisera den karossändringen, alltså ha det så i SE gatbilarna. Likaså motorvolymen etc. Däremot så körde de väl med centrumbult i DTM, men behövde inte homologisera den grejjen så gatbilarna såldes med 5 bult och 16tummare. Hjulupphängningarna skiljer ju sig på race bilarna och gat SE varianten. |
|
|
Vet inte så mycket om denna bil men 250000kr är en massa cash..det var nån som jämförde denna bil med en gammal mercedes csl en samlar bil..men denna känns inte som en samlarbil... behind a great man there is a great BMW |
|
|
Olof Ovenholm: Varför Bitburger när det finns Pripps Blå? Därför att Bitbuger smakar sur disktrasa... Har dock dyngat till på den efter hårda körpass på Ringen och det funkade den till. cstjawa: Sanna entusiaster ser storheten i M3 SE. Har själv varit intresserad av det aktuella exemplaret. Tyvärr har jag inte de rätta möjligheterna att härbergera en sådan bil just nu. Annars hade jag nog köpt den. M3 SE växer inte på träd. Förmodligen kommer modellen bli en av BMW:s viktigaste samlarmodeller. Således en god investering enligt mig. De som ifrågasätter prislappen på en M3 SE skall inte heller ha någon. |
|
|
madmax05: På vilket sätt skulle denna bil inte vara en samlarbil? /Masten "En Z-träff utan Masten är som en fest utan OLW" |
|
|
Masten..skrev att för mig personlingen så känndes den inte så..när jag tänker på en samlar bil så dyker alltid upp gamla o sällsynta bilar upp..men det är kanske dags att tänka om.. själv så skulle inte jag kunna hålla mig borta från racing banan med den bilen..(kanske inte skulle va så värdefull efter ett tag) mvh madmax behind a great man there is a great BMW |
|
V12 LeMans |
madmax05 : Om du menar mig , angående jämförelse med CSL , så får du läsa på lite bättre , ingen SLC-merca utan BMW 3.0 CSL från början av 70talet , viss skillnad för oss BMWentusiaster , ;-) . Men här är en annan samlarbil för oss entusiaster : Länk |
|
Hade jag pengarna så skulle jag inte tveka en sekund, då hade den stått redan i mitt garage! Lite mer grejer som skiljer sig från vanliga M3 E30 är, bärarmarna fram i aluminium och framstolarna. Bilen är med all säkerhet ett investering som kommer att öka i värde. Se bara hur pris utvecklingen förr vanliga M3 E30:n är senaste åren, de bilarna som är i fint skick för man betala över 100k för. Om man tycker att M3 SE inte är samlar bil, då är man inte tillräckligt bra BMW entusiast, eller så kan man inte så mycket om BMW:s historia. Som sagt är min våtaste dröm i bil väg just en M3 SE! Mvh Abbe Dagboken: Länk |
|
|
BjörnB skrev: Man får en väldigt dålig bil för mycket pengar. -Den är obekväm -Inte särkillt bra prestada (rakt fram) -Finns endast som sedan med två dörrar. -Dyr i drift (Försäkring, service och bränsle) -Dåligt med standardutrusning -mm mm -Vem bryr sig om att bilen är obekväm? Det är ju ingen limousine detta! Den är ju byggd för att köras på bana! -Man ska inte köra på strippen utan på bana och där svänger det faktiskt för det mesta! För strippen kan man köpa en Supra eller nåt... -Vem behöver fyra dörrar? Samma anledning som på första... -Service och bränsle kostar förstås mycket men bränslet är lika dyrt om du kör en 325i -05. Försäkringen är troligen billigare för denna bil eftersom den kan entusiastförsäkras. -Utrustningsnivån är kanske inte som i en 7-serie men som sagt, den är byggd för banan! Drömbil helt enkelt! :D Bilen: Länk |
|
|
Thorssa, du missförstod mig totalt... Först skrev jag "Detta är drömbilen för många BMW entusiater, inklusive mig själv." Men att den har de nackdelar jag nämnde står jag fast vid. Det är en extrem bil, dålig på många punkter samt dyr i inköp och drift. Vad jag ville säga var att detta är ingen bra bil för de flesta. Förstår man inte vad den är till för ska man inte köpa en sådan. Men en underbar vagn om man använder den som det är tänkt och en säker investering. |
|
|
Snacka om att jag fick VILL HA begär nu vilken bil. En verklig klassiker säkert värd dom pengarna. Till Olof O o Bjoerck Prova kalla Länk nästa gång. eller deras pils: Länk |
|
|
Ååh! Varför har man inte 250 tkr över, den svarta pärlan hade gärna fått stå parkerad i mitt garage. Fredrik M |
|
|
Märkligt att så många inte har fattat vad man betalar för igentligen. Man verkar tro att man betalar för prestanda, komfort, hållbarhet osv. LURADE... Det man betalar för är ju EXCLUSIVITET som redan nämts här. Finns många sådana exempel, man vill köpa någon form av något som är UNIKT. T.ex varför köpa en Rolex eller Bretlingklocka när en Claes Olsson klocka håller lika länge och går lika exakt med kvarts för 49 kr.... Jag är själv lika lurad som alla andra och gillar sådana här prylar... |
|
| Det är en av mina absoluta "vill-ha-bmw", (finns ju många) Hade jag haft lite sålar över och bilen är Ok hade det varit en snabb affär det kan jag lova! En M3SE är ju en riktig klassiker, samlarbil, drömobjekt, investering, hobbybil - you name it | |
hampe m3 |
när ja såg första inlägget tänkte ja, detta måste va ett skämt.. en av dom fettaste vagnarna som finns, tror ja läst annonsen ett 20 tal gånger nu. Skulle ja ha haft hus m garage o hyffsat m slantar över till en rolig bruks bil också, då skulle ni inte ens hunnit läsa annonsen innan ja varit där o handlat... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.