|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder.. MVH | |
|
Nej! För det första är de för breda för E36:ans hjulhus (både fram och bak), dessutom har de för stor rullningsomkrets. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Hmm okey! Tack så mycket! Hade ingen aning | |
| 235/40-18 är väl bland det största man kan få in i hjulhusen på en E36... och det ger oxå för mkt rullomkrets ändå iaf... | |
|
255 breda med rätt profil är inte för brett, eller stort. Däremot är det helt fel dimension som herrarna ovan säger med 255/45-18. 255/35-18 funkar bak med rätt inpressning på fälgen. Länk |
|
|
Anders S: Alltså så är det bara dimensionen som är för stor? Det är inte för brett? btw tack så mkt för hjälpen! |
|
|
Om du skall köra 255/35/18 på en E36 så kräver detta ca ET50 på bakfälgarna. Annars kommer det inte fungera. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Är mycket tveksam till om så breda däck får plats utan att modifiera hjulhusen! Tidiga E36:or behöver modifiera både skärmkanter och avgassystem om de skall ha bredare bakdäck än 215mm... Fram får du inte plats med 255:or, oavsett hur du gör! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Johan: På Coupe/Cab vet jag att det går. Menar du att hjulhusen växt på senare årsmodeller? Att 255 är uteslutet fram säger lite sig själv tycker jag :) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Wendtan, enligt BMW själva finns det en brytpunkt 92-08 (har jag för mig - har inte exakt uppgift i huvudet och har inte min gamla fälgkatalog greppbar just nu) där de anger att modifieringar av både skärmen och ljuddämparen behöver göras om man skall ha 225:or eller bredare. Så, ja det har gjorts vissa modifieringar relativt tidigt i E36:ans produktion. Kan vara så att modifieringarna av bakre hjulhusen är införda direkt från produktionsstart på coupé och cab. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
PÅ min e36 står det på sidan på B-stolpen vilka 17" dimesioner man får plats där bak och då var det 245/40 17" bak och 225/45 17" fram! Tar man dessa 17" däck bak och jämför med 255/45 18" Så blir det 8,5% skillnad på rullomkrets och det går ej! Skickar med en länk där du ni kan räkna omkretsen med olika dimesioner! Länk MvH Bmw 4-ever |
|
|
Här är bevis på att det fungerar Länk Hoppas de är ok Anders :) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
225/40 18" fungerar umtmärkt men vill du ha lite breddare så fungerar det även med 255 el 245/35 18" Men risken finns väl att med 255 bredda kan det ta emot någonstans! Då får du valsa skärmkanterna. MvH Bmw 4-ever |
|
|
Ursäkta om jag lånar tråden lite.. MEn vad rekomenderar ni för sulor till mina 18" med ET40 då? BIlen är en 325 sedan 93:a.. Mvh Uffe |
|
|
wuffe 225/40 18" blir bra om du nu inte vill ha breddare för då går det bra med 245/35 18". MvH Bmw 4-ever |
|
|
Tack peter! de va de jag hoppades på! har nämligen tittat på 225/40 däck! Får bli sådana då! Mvh uffe |
|
|
Okey, TACK så mkt för all hjälp! Var lite smått osäker på om 255/45-18 verkligen skulle få plats där bak.. En kille som hade en uppsättning 225/40-18 fram och 255/45-18 bak till salu, sa nämligen att de skulle passa, men okunnig som jag är så fick jag lov att höra mig för först! TACK :] Mvh |
|
|
Han sa inte fel då?? En udda uppsättning han har annars då bakhjulen är mycket större än framhjulen i hans uppsättning... Hur som helst. Lycka till i letandet.. Länk |
|
| Skiljer det i hjulhusen på "vanliga" e36:or och på M3:or? | |
|
Enligt mina uppgifter så är det ingen skillnad på E36 karossen oavsett motor. Länk |
|
| Jo det kan hända att han gav mig fel uppgifter.. Eller så kanske han är lika okunnig som mig :P | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.