|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Länk mvh.benny | |
| Ahh, j*vlar! Nu skulle man ha haft en påse pengar över... | |
|
Dräggel...... rodge dodge BmwCS #5251 Länk |
|
| Hade inte varit fel :) | |
|
Var står det att det är den sista? Eller det är något som ni vet? Tycker egentligen inte det är så farligt dyrt och den lär ju hålla sitt värde. Hade man bara haft plats och tid så varför inte...Snygg är det i alla fall. ___ BMWCS #5157 |
|
|
Undrar samma sak som Programmer. Det är dock ingen B7S. B7S har endast tillverkats som E12 och E24. Men den ser fin ut hur som helst:) Det enda jag har att klaga på är de svartmålade njurarna. |
|
|
Finns en sak till jag saknar på bilen. Sitter ingen stripes sats på den? och varför inte skriva hur långt den gått? Tror inte den gått 0 mil. men ett bra pris är det iaf. |
|
|
Fin, men varför har den äckelfula svarta njurar? /Johan Tryggvesson -Raka sexor låta bäst- |
|
V12 LeMans |
Håller med om njurarna , men det kan man ju återställa till original . Verkar vara helrätt pris på en kultbil . |
|
B7Turbo med katalysator tillverkades endast i 42 ex, och det står ju i annonsen att det är nr 42. Mvh.Morgan Alpina Gemeinschaft BMW CS |
|
|
Min skoltyska är lite risig men jag tolkar det som "en av endast 42". Kan ej hitta var det står att detta skulle vara nr 42. ___ BMWCS #5157 |
|
|
Fel av mig, det stod visst 1 av 42. Mvh.Morgan Alpina Gemeinschaft BMW CS |
|
|
Vill ha! :) Mvh Tobias |
|
|
Som Janne 2 tidigare nämnt så tillverkades ingen B7S i E28 karossen , men det tillverkades 236 bilar utan kat och 42 med kat varav den länkade bilen är en av dessa 42. Den sist tillverkade B7 Turbo E28 (nr 278) finns i Tyskland och ägs av Alpina-Gemeinschafts träffsamordnare Ralf .F. Tyvvär har någon klåpare lyckats med bedriften att lacka om bilen i ANNAN kulör än originalkulören !! Den var ursprungligen Delphin(silver) , men är numera GlanzSchwarz med guld dekor. Hälsningar Ando Gunnarsson |
|
|
Aha! fick för mej att det va en S eftersom på e24 e det ju S när det sitter den lite vassare motorn i och den som beskrivs här på ovanliga bmw beskrivs som S-utförande benny |
|
|
Enligt Länk så tillverkades den fram till 12/87 och denna i annonsen har EZ 05/87 så det är garanterat inte den sista. 320hk / 509Nm...:-) ___ BMWCS #5157 |
|
|
Benny: B7 E28 levererades standard med 264 graders kam och fast laddtryck på 0,65 bar , detta gav 300 hk / 501 Nm (vid 2200 varv !). Coupen i sin tur levererades med 280 graders kam och ställbart laddtryck (max 0,8 bar) vilket resulterade i 330 hk / 512 Nm(vid 2400 varv). Att bilarna levererades med olika effekter berodde enbart på att Alpina inte ville att den ca 30 000 DM billigare( 1986 års priser) sedanen skulle vara snabbare ! Men som med allt annat så kunde man få det man ville , dvs samma "godis" i sedanen som i Coupen , men givetvis mot en liten extra "avgift" ! Jag hade nöjet att ha en B7 E28 i mycket bra skick utrustad med detta "godis" plus lite till och jag ångrar att jag sålde den , helt underbar bil ! Hade inga som helst problem att hänga med M3 E46 ute på vägen! C:\WINDOWS\Desktop\Ando\B7 Turbo\B7 Bilmässan 1.jpg Hälsningar Ando Gunnarsson |
|
|
Rätt bild ! Länk |
|
|
Nej! den sista E28 B7turbo har Alpina i sin ägo! men sista tiden byggdes bara den med kat och jag har sett 88or se här>>>> Länk mvh.benny |
|
|
A.G>>>>>OJ Den va fin! Men jag har sett E28or med ställbart? hadde inte dom här 42st ställbart? eller va det bara dom som beställde sina bilar med ställbart som fick ställbart? mvh.benny |
|
|
Benny: 1. Bil nr 278 ( den sist byggda B7 Turbon) ägs av Ralf Folnytek träffsamordnare i Alpina Gemeinschaft och inte av Alpina. Jag hade möjligheten att åka med en sväng med denna under Alpina-Gemeinschafts Jubileumsträff i Berlin Juni- 04. 2. Den bil du länkar till har ERSTZULASSUNG 3/88 , vilket betyder första registreringsdatum och inte tillverkningsdatum. Versionen utan kat tillverkades 4/84-7/87 och kostade mellan 79.900 DEM - 93.500 DEM. Kat versionen tillverkades 8/86-12/87 och kostade mellan 94.000 DEM - 98.900 DEM Priserna var för standardutrustade bilar ! Hälsningar Ando Gunnarsson |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.