AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.148

drar min kompis ifån min B3 a?

Sida 1 av 2
Hej det är så att en kompis har köppt sig en Volvo S60 T5 med 250 hästar o vi satt o snacka litte i går o han trode att hans Volvo skulle ta min Bmw även om det nu vore så, så även om nu han skulle dra i från min bil så är ja stålt som fan o köra Bmw :)
Men ja undrar i fan han verkligen drar i från min bil?? vi har ju lika många hästar!!!

Toni
Testa så vet ni.. så ere slutsnackat sen om den saken..=))

jaja...de fattar ja men ja undrade enligt sifror

Toni
bu
294
buffy11
525:92 touring brokatrot
Nu börjas det 50 sidors snack igen,ett tips prova o skriv sen hur det gick så slipper det dras ut.
är ju omöjligt att säga! beror på hur bra förare ni är, missar ngn av er en växling eller lite i starten så kvittar det ju...samma om underlaget inte är det rätta, om jupiter inte står rätt i förhållande till solen osv :)

prova helt enkelt, för många faktorer som spelar in för att vi skall kunna avgöra det över internet :)

MVH
Johan K
Det är nog ganska jämt men bakhjulsdrift tar starten, testa nu och återkom med resultatet!

M/Alpina-träff i Stockholm 1 maj Länk
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Kan inte dessa dagisämnen få ett eget forum....
Bra ide! Ett Vs forum ;)

M/Alpina-träff i Stockholm 1 maj Länk
Ärligt talat låter det som en hemskt dålig idé.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Drar min granne mig med sin V70....tror ni det? för jag har 170 hästar i min 323, han har 175 hästar..jag TROR jag kan dra han..men jag vet inte, vad tror ni, kan jag dra han...det vore fräckt!
Ek
496
Ekan
323i Coupe -00
Okej att dessa trådar brukar spåra ut och vanligvis vara till oändlighet. Men det vetoni frågade var väl egentligen bara vilken som är snabbast på pappret. Sedan hur det verkligen blir när de sitter bakom ratten det kan de ju få jobba på själva.
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
I så fall skulle jag tyvärr lägga mina pengar på Volvon...
En liten tanke.

Dessa trådar brukar spåra ur till stor del på grund av alla som säger att den skall spåra ur och som börjar gnälla på jämnförelsen. Och som alltid drar in och gnäller om att det kommer att bero på förare etc. etc.

Är det inte bara att svara med de siffror som fåtts i olika tidningstest? eller fabriksuppgift?

Det ger en skaplig fingervisning.
Hehe....inte konstigt att det spårar ut ju....ni gnäller som j*vla kärringar ju, ja ville bara veta sifrorna på papper....och alla skriver samma grejer minst 10 gånger!!!

Toni
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Men vilka här har siffror på Volvo tror du?
Hade jag vetat det så hade ja bara skrivit ett mejl till just den personen och inte frågat alla här!!! Jag ville inte börja tjafsa här nu men ja ville bara ha ett par sifror om man inte vet svaret så behöver man inte skriva massa annat sk*t....

Toni
hampe m3
just den volvo modelen står ej med i listan här-Länk -finns ej så många svenska vagnar representerade här, därimot finns 850turbo o r m kan ju inte skilja sig så jätte mkt.
okej tack___hampe m3 och ni resten som förskte hjälpa till...men nu tycker jag att vi borde avsluta dena tråden för att vissa har litte synpunkter mot det

jaja men tack ändå

Toni
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Problemet med alla VS trådar här är att ingen verkar kunna acceptera att inte BMW/Alpina är snabbast jämt, åsså börjar pajkastningen.
Här är prestandauppgifter för volvon:

Förbrukning (blandad körning): 9,3 l/100 km
0 - 100 km/h: 6,8 s
Max. effekt: 184 kW (250 hk) vid 5200 varv
Max. vridmoment: 330 Nm vid 2400-5200 varv Nm

0-100 är sällan den bästa grenen för en framhjulsdriven turbobil så räkna med bättre knuff i 100-200. Har tyvärr ingen siffra 100-200.

/Christofer
jaja...tack så mycket_____Hubbe325 de va exakt de ja ville ha reda på :)

Toni
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Vad har B3 för prestanda?

/Christofer
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.