AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
2.428

Vilken vrider huvudet mest?

Sida 1 av 2
Pa
213
Parham
BMW 528 -98
tänkte ställa en liten spontan fråga...
vilken bil skulle ni mest kolla på av dessa bilar ifall dom körde förbi, stog still eller vad som helst.
En riktigt fin och diskret stylad bmw, nypolerad...
eller en Evo...även den nypolerad :D

själv tror jag att evon drar mest uppmärksamhet då bmw är ett så pass vanligt märke, evo finns det inte mkt av i detta avlånga land. Förutom dom som min bror säljer då...
Annars om man inte tittar på evon så hör man ju den garanterat?
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Evon skulle synas mer och omedelbart dra till sig blickarna, men man kanske tröttnar först på den också.
Personligen tycker jag inte vingar hör hemma på någon typ av bil med fyra dörrar.
Jag hade tittat på bmw:n ur alla perspektiv, då plastraketer inte är min akilleshäl.
Ek
496
Ekan
323i Coupe -00
För mig hade det nog haft betydelse vad för sorts BWM vi pratar om.
Fin och diskret stylad 5 serie eller 7 serie hade jag troligtvis inte kollat nämnvärt på. Antalgigen inte heller en E36:a.

Dock hade jag lätt mer kollat på en fin e 46 coupe än en Evo.
För mig hänger det nmog mest ihop med vad man själv kör då är det kul att se hur andras bilar ser ut.
gu
3.191
gunnare
X3 35d -15
i3 120Ah -20 (hustruns)
1500 -63
Z3M Roadster -97
F750GS -19
R1200GS -16
R90S -74
701 Enduro -18
CRF250L -14
HVA M24 -46
K1 -90
Ursäkta en fåkunnig,
men exakt vad för slags bil är en "Evo"?

/// Gunnar E.
Mitsubishi Evo 5, 6, 7 eller 8 förmodligen.
1, 2, 3 och 4 finns säkert också men inget jag kan någonting om.

Länk

gu
3.191
gunnare
X3 35d -15
i3 120Ah -20 (hustruns)
1500 -63
Z3M Roadster -97
F750GS -19
R1200GS -16
R90S -74
701 Enduro -18
CRF250L -14
HVA M24 -46
K1 -90
OK,
i så fall tror jag de flesta tittar mer på Mitsubishin. Kanske inte alltid uppskattande, dock.... själv tycker jag sådant lull-lull hör hemma på rena tävlingsbilar och inte på en bil som körs på gatan - en original M3 CSL, M5 E60, Alpina B5 E60 eller liknande är nog det jag personligen uppskattar mest, och tittar mest på.

/// Gunnar E.
Pa
213
Parham
BMW 528 -98
joo men det e inte ofta man ser E60 och CSL glida omkring. Dock så vet jag att körglädjen i en Evo bräcker en bmw´s...tyvärr. BMW e väldigt kul att köra...men evo har en helt annan känsla. Fyrhjulsdrift med 270 hästar original, väghållningen e otrolig.
Jag e absolut inte förtjust i evon´s interiör kan jag iaf klaga på...bmw gör riktigt vackra interiörer, riktig komfort.

slutsats bmw komfort evo körglädje?

När jag körde en kundbil häromdagen...en silverfärgad Evo 3, då vred nästan varenda person huvudet när jag körde förbi.

Gunnare: Evon är faktiskt en gatubil, den har haft mycket stora framgångar i rally men annars så är den en gatubil. I england såg jag faktiskt flera som körde sina barn i baksätet till antagligen skolan i dessa bilar. Det råkar bara vara så att den är väldigt snabb ifall man får lust o trycka på lite.

hmmm.....
Pa
213
Parham
BMW 528 -98
kolla tiden när jag skrev första inlägget...hmmm insomnia?
Klart att man sneglar åtråvärt efter en ny BMW när den kommer glidande på gatan... På samma sätt som när det kommer en ny/nyare MB, Lexus, Landrover...

En E36 eller E34 passerar dock ganska obemärkt förbi, känns inte så värst spännande längre. Dom bilarna funkar ju numer nästan uteslutande som pinsamma raggarbilar tyvärr...

Och kommer det en Evo så blundar jag helst så slipper se. Ingen skönhet precis...

//Chrille
Pa
213
Parham
BMW 528 -98
bmw chrille: Du verkar vara väldigt fixerad av tyskts stuk. Själv gillar jag dom flesta bilar som är gjorda för hög prestanda och av god kvalité. Men att evon är ful det kan du inte påstå, du kanske tycker formula 1 bilar e skit fula dom med?
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Har man ingen Evo men dock en diskret stylat o BMW med fint puts och vill att folk ska kolla så gör man som jag...... Länk :)

---
/Chrille
Pa
213
Parham
BMW 528 -98
du får ursäkta men jag tycker den såg mer ut som en volvo än en bmw...du kan gärna få se på kort på min bil så ska du få se hur en diskret stylad bmw ska se ut
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Parham: Smaken är som baken = Delad Länk Länk Länk Länk

---
/Chrille
Pa
213
Parham
BMW 528 -98
E30 e riktigt grymma bilar. Men orange är inte riktigt min färg.

Instämmer fullt, deejaywasp.

"Racing...it´s in my blood"
"Second place is first loser"
Ayrton Senna
Pa
213
Parham
BMW 528 -98
förresten hur gör man om man vill lägga upp lite bilder och skriva om sin bil. Så när nån vill se min bil så kan dom klicka på bmw 325 under mitt namn och få läsa och titta lite? nån som vet?

Ayrton Senna
gu
3.191
gunnare
X3 35d -15
i3 120Ah -20 (hustruns)
1500 -63
Z3M Roadster -97
F750GS -19
R1200GS -16
R90S -74
701 Enduro -18
CRF250L -14
HVA M24 -46
K1 -90
Parham,
må vara hur det vill med Mitsubishin - visst är det en gatbil, visst är den snabb, och visst är den kul att köra.... däremot tycker jag den är 'för mycket' för att vara gatbil, och den är ärligt talat varken särskilt komfortabel eller ekonomisk (det är visserligen inte en M3 eller M5 heller, men lite mer användbara är dom till vardags). Men som sagt, alla tycker vi olika, och har olika bilbehov - tur är väl det, vore trist om alla hade likadana bilar!

/// Gunnar E.
gu
3.191
gunnare
X3 35d -15
i3 120Ah -20 (hustruns)
1500 -63
Z3M Roadster -97
F750GS -19
R1200GS -16
R90S -74
701 Enduro -18
CRF250L -14
HVA M24 -46
K1 -90
deejaywasp,

din E30 är riktigt läcker, fast ögonlock är inte riktigt i min smak. Inka orange är kultigt som fan, jag har haft ett par 02:or i Inka. Inte snygg direkt, men tuff. Och man hittar bilen på stormarknadsparkeringen!

/// Gunnar E.
Pa
213
Parham
BMW 528 -98
komfortabel där håller jag inte med riktigt, man sitter ju helt nerskålad i recaro stolarna. Det vore faktiskt riktigt trist om vi alla hade samma bilar, som tur är finns det folk som oss som har olika smak. Evon skulle ju se rätt kul ut att köra till affären o handla med, men att köra upp på statoil skulle se mycket bättre ut. Kan inte ens räkna hur många gånger folk har kommit fram till mig och frågat om bilen dom gånger jag har kört till statoil me evo. Men bmwn är iaf mer alldaglig, som tur är.

Ayrton Senna
bu
294
buffy11
525:92 touring brokatrot
evon syns mer BMW e mer folkbil idag.
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Att en Evo skulle vara roligare att köra än en M-BMW kan jag verkligen inte hålla med om. Jag har kört Evo8 i ungefär 50 mil + banträff på Kinnekulle + Bilsport Superstage, och jag blir mest frustrerad över turbolagget. Chasset är jättetrevligt, bromsarna strålande och balansen enastående, men motorn blir jag inte kompis med.
En riktig BMW är roligare att köra, om än långsammare på dåligt underlag.
Evon är inte komfortabel på något sätt och drar soppa gör den som om den vore gratis.
En BMW är bra mycket mer sofistikerad, men om man ska åka fort på dåligt underlag är ju utgången given till Evons fördel.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.