AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.306

Svårt att sälja på Powerbörsen?

Sida 1 av 2
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Jag la ut min 518 till försäljning på Powerbörsen i måndags Länk men inte någon har ringt, idag sattes den ut på blocket, och det har ringt hela kvällen, någon annan som har samma erfarenhet.

BMW CS #5206
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Satte ut min gamla 323i på annons på Powerbörsen, den blev såld på 30 minuter, typ.
ge
11
gerkon
BMW 325 cab-01
Jovisst blocket ringer dem på MEN måste vara Sveriges största sajt med konstiga människor som bara prutar och snackar.
Har bara dålig erfarenhet att sälja bil på blocket.se av dyrare bil ialle fall.
ge
11
gerkon
BMW 325 cab-01
Jovisst blocket ringer dem på MEN måste vara Sveriges största sajt med konstiga människor som bara prutar och snackar.
Har bara dålig erfarenhet att sälja bil på blocket.se av dyrare bil ialle fall.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Powerbörsen har ju ändå ett ganska begränsat antal besökare av folk som ska köpa bil. Visst det är många som tittar på annonserna men dom flesta är bara BMW-intresserade som tycker det är kul att kolla på annonser utan någon tanke att köpa bil.

På Autopower så visar du din bil för bilintresserade och har du tur så är det någon som fastnar för din bil men på Blocket så visar du din bil för alla som letar bil. Merparten av bilägare är ju inte direkt entusiaster utan ser bara bilen som en sak man behöver.

___
BMWCS #5157
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Kan nog stämma, det var bara en som talade svenska utan brytning, och ungefär hälften prutade på telefon. Men om ingen vill köpa den, får jag väl behålla den som reservbil.

BMW CS #5206
Carl Adam Andersén
Sätter du ut den för ett oanständigt lågt pris kan det nog gå vägen. Här tror jag nog de köpare som finns är "visst den bilen kan ja tänka mig i min bmwsamling till rätt pris"

Ra
385
Rammstein
523 e39 '99 Biarritzblå met
Marknaden är ju en aning mättad också, kan ju vara en orsak till svårt att få sålt.
Jo
1.073
Johan M3
Variant Highline -06
307 XT -03
Sålde min M3:a på 1 dag!? på powerbörsen.

/Johan
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Ja, men jag trodde att en nybesiktigad bil som ser bra ut för 10-12:- skulle vara lättsåld. Nu har jag faktiskt 2 spekulanter i eftermiddag som skall kika på bilen. Min 520 köpte jag på börsen och den blev såld på 1 dag, så det är väl ofta tillfälligheter som gör det.

BMW CS #5206
Min förra bil la jag först ut på PowerBörsen och ingen ringde. Någon vecka senare annonserade jag på Blocket. Då började telefonen ringa men många kom aldrig och tittade och de som kom köpte inte bilen. Efter en tid så kom det för första gången en spekulant som hade sett annonsen på PowerBörsen. Han köpte bilen direkt efter en provkörning.

Jag gissar att seriositeten hos Power-spekulanter är betydligt högre och därmed också chansen att få bilen såld.

Mvh Johan
christer silven: Jag har precis samma erfarenheter ang. Powerbörsen. Många som tittar på annonsen men få som ringer, tror jag hade närmare 700 besökare på annonsen och ETT telefonsamtal när jag skulle sälja min 318 för två år sedan.

Blocket har en betydligt större andel köpare, fick napp direkt på en seriös spekulant redan första annonseringsdagen som sedan köpte bilen efter ca en vecka.
Jag tycker egentligen inte storprut(t)arna är de jobbigaste individerna på Blocket, man kan alltid välja vem man vill sälja bilen till.
De jobbigaste tycker jag är gruppen "jag-söker-jourhavande-kompis-att-snacka-med" som inte är särskilt intresserade av bilen utan mer av att snacka sällskapsliv :-)
Skulle tippa på att miltalet är en stort bidragande faktor i ditt fall. I Powerbörsen har du angett 40000mil medans det bara står >20000 mil på blocket. En gissning från min sida är att flertalet av de spekulanter som ringer på blocketannonsen inte längre är intresserade när de fått reda på hur långt den gått.
Visa användare
162
Perra L
E36 318IS coupe -93
E30 320 Cab -90
Skulle tro att de som kollar annonser här är (om dom nu tänkt köpa ngt) mer säkra på vad de vill ha = BMW. De som kollar på blandsidor kanske mer har satt en prisnivå/kan tänkas köpa lite vadsomhelst/ja ni förstår vad jag menar. Detta torde göra att kundgruppen här blir smalare. Vad vet jag, men det kan kanske vara en förklaring.

Mvh Per
be
96
bembara
325coupe-93
525d F11 2011
Inte alla kan prata svenska utan brytning,christer...
Blocket.se är däcksparkarnas och snackarnas Mecka. Jag har också ofta fått mail som inte innehåller något seriöst utan bara svammel om att jag är en idiot som begär vad jag gör för min bil. Hur orkar folk? Tycker de min bil är för dyr så det väl bara att sänka kraven och köpa liken som kostar tjugo procent mindre.
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
En kille mailade mig och tyckte den gått för långt, så han ville ge 5000:-, jag mailade tillbaks och frågade hur han kunde ge ett bud när han inte sett bilen, den var kanske inte ens värd 5000:- Hur som helst så köpte min dotters granne bilen idag, så jag hade inte ens behövt annonsera den.
När jag lade annonsen på blocket uppgav jag 35-40000 mil, men i annonsen stod det över 20000 mil, så det blir ju lite missvisande.
Jag vet att alla inte pratar svenska utan brytning, men det lustiga var att 95% av dom som ringde inte gjorde det, och hälften av dom prutade på telefon, jag tycker inte det är seriöst.

BMW CS #5206
Många som ger skambud hoppas att någon desperat stackare går på det, sen säljer han bilen själv med nån tusings förtjänst...
be
96
bembara
325coupe-93
525d F11 2011
Pruta kan man,men inte ge skambud, så klart...
Själv har jag känsla att här respekteras vi mkt mer en mäniskor som kontaktas via blocket.vi har samma intresse här och därför e de så...Jag ser att folk hjälper mkt varandra här,som e härligt,och klart att aferrer blir mer seriösa här då...
Hittade min M5 på Powerbörsen!

M/Alpina-träff i Stockholm 1 maj Länk
mr
482
mr.christian
318i-89 x 2st
Det beror nog mycket av vad det är som säljs på Autopower. Är det typ M3-prylar och styling till 325or så springer det nog i väg i ilfart, men att sälja en fin 518 är det kanske inte rätta forumet för. Jag har även ragerat när man svarar på köpesannonser på detta forum att folk tror att prylarna är gratis. För en tid sen svarade jag på en köpesannons om en kupéfläkt till E30 och jag begärde 400kr. Inget oskäligt pris, tycker jag. Det är ju ändå en bra stunds jobb att ta bort den och paketera och skicka. Men köparen svarade bara att "de tar ju bara 350kr på skroten". Ja, det är mycket möjligt, jag har inte kollat. Men då undrar jag bara, hur mycket hade köparen tänkt sig betala? Jag menar, att bemöda sig att sätta in annons och svara på samtal och mail så har man väl ända tänkt sig ett pris...? Men gratis är gott, eller?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.