|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
|
Jaha... Blev av med 400 spänn i morse! Min första bot någonsin... :) Poliskvinnan trodde inte riktigt på min historia att "den måste blivit stulen" när hon såg att jag hade tullkepa i bak... ;) Inga problem med den iaf! *Puh* "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
| 1 oktober träder de nya bötesbeloppen i kraft (skulle ha trätt i kraft nu i sommar, vet ej varför de lyft fram det till oktober). Fortkörningsböter ligger nu på mellan 800-2000 kr beroende på hur fort man kört, efter 1 oktober är det mellan 2000-4000 kr. Detta datum gäller även för det nya högre beloppet för att inte ha skylt på bilen. | |
|
Källa? "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
|
DETTA ÄR BARA ETT FÖRSLAG EN SÅ LÄNGE!! DETTA HAR INTE GÅTT IGENOM! Fortkörning: Idag: 800-2000 kr, Nytt: 2000-4000 kr i böter Körning mot rött ljus: Idag: 1200 kr. Nytt: 3000 kr Omkörning skymd sikt: Idag: 800 kr: Nytt: 3000 kr Felaktiga registreringsskyltar: Idag: 400 kr. Nytt: 2000 kr Bilbälte: Idag: 600 kr. Nytt: 1500 kr Skulle detta gå igenom börjar det att gälla den 1 oktober... KÄLLA: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.