AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
7.558

Ovanligt många utan regskylt fram

Sida 1 av 4
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Dom senaste dagarna har jag sett Minst 4-5 bilar per dag som åker runt utan reg.skylt fram...Äre nån ny lag som trätt i kraft eller nåt sånt :)?
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Antingen har de smakat snödriva eller annars är de förbaskat trötta på Görans automatiska pengamaskiner som står brevid våra vägar.
Det är synd att man måste ha regskylt fram, mycket snyggare utan.

MVH / Jacob

Am
569
Ambush
540i/6-94
jo man plockar ju av skylten för att det är snyggare utan - hade vägverket varit lite mindre restriktiva med små skyltar så tror jag många som inte har skylt idag hade haft en sådan då det ofta är av estetiska skäl man plockar av skylten. Men visst, antalet bortplockade framskyltar är nog direkt proportionellt mot antalet kameror vid våra vägar.
Men vad säger farbror blå? Efter en varning eller påminnelse att skylten är borta här på "andra sidan" plockar nog polisen bort bakskylten också om han fortfarande ser dig i trafik...
hampe m3
en fin 600kr försviner vid ertappning..
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Om man har reg-plåten i framrutan då? Vad händer?
Jag hade det när jag lagade rost framtill förut...
Hade min plåt i framrutan och det blev böter direkt + inskriven i polisens dator om att om dem tar mig en gång till så blir det besiktning och böter. Jag kör me skylten på stötisen numera, man kör mycket lugnare jag lovar er :)

Mvh Dragolito

Svart som synden Länk
Man kan ju alltid fundera på varför MC får köra utan regplåt fram. Dessutom får dom ha tonat visir, men på bil får man inte ens tona sidorutorna.

Någon som har en bra förklaring?

MVH / Jacob
PW
191
PWM3
M3 -94
///Magic by Holset and DTA P8PRO
är det inte lite snevridet att motorcyklar slipper men bilar måste?

i´m not driving too fast...
...i´m just flying too low!
Stavros: Om man har en bra förklaring så slipper du böter. Det viktigaste är trots allt att den syns.

MVH / Jacob
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Det skulle medföra avsevärda problem om man krävde registreringsskylt fram även på mc, var skulle man sätta den?

Tonat visir på hjälmen när man kör motorcykel får man ha förutsatt att ljusförhållandena ändå medger god sikt. Att jämföra med tonade rutor på en bil funkar inte riktigt, ögonkontakten med mc-föraren är ändå stort sett obefintlig, man får lita till huvudets vinkel i båda fallen...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Jesperado: Hade det funnits ett krav på regskylt fram på MC, hade förmodligen MC-tillverkarna tagit fram en bra placering.

MVH / Jacob
jag kör av estetiska skäl utan. Det kostar 400 spänn.

Men det går att snacka sig ur om man är tillräckligt otrevlig och står på sig. För övrigt har jag bara blivit stannad på landet för detta regelbrott (ännu).

Sist blev min "den lossnade nyss"-lögn lite pinsam dock, för mycket riktigt syns det via någon form av IT att man tidigare blivit underkänd för detta.
ma
301
madmax05
320i E90 M-sport
Skaffat små reg-skylt förra veckan, att ta av den o ha den på rutan känns lite bondigt..jag kör ju en bmw inte en volvo 240..
(ps att få böter är inte kul för en sån grej)

behind every great man there is a great BMW
Man kanske har större chans att klara sig undan trakasserier om man sätter på en såndär liten klistermärks-skylt.. någon?
starkid; Om det gäller XKR:en så är den godkänd med liten skylt fram på Sv-sålda bilar och att det finns många bilar av en modell med liten skylt räcker för att få den på exemplar som av någon anledningen inte fick det på regbesiktningen.

Nästan alla privatimporterade, Jaguar XK8/XKR, Alfa Romeo 156, Chevy Trans Sport, får stora skyltar fram, trots att alla, nästan alla i Trans Sports fall har liten skylt på Sv-sålda, det behöver ägarna till dom exemplaren acceptera.

Mvh Stephan

starkid: Tveksamt, men det är bättre än att köra utan.

MVH / Jacob
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Äh, jag tänker beställa små regskytar från en reklamfirma. Med chassinr och datum och allt. Inte lagligt, jag vet, men de är jäkligt lika de riktiga.Har haft såna i flera år på olika bilar. Aldrig ett problem.
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Jacob_M3: Det skulle kräva att registreringsskylt fram krävdes på betydligt större marknader än den svenska, jag tror inte att någon tillverkare är beredd att göra så stora förändringar som skulle krävas för att få ett lämpligt ställe att montera en registreringsskylt fram enbart för den svenska marknaden.

Ska registreringsskylten fram på en motorcykel vara så stor att den fyller någon egentlig funktion skulle den bli direkt förödande för aerodynamiken och därmed körbarheten och säkerheten.

Jag måste ju även säga att jag inte förstår resonemanget heller, många vill slippa registreringsskylten fram på sin bil för att den "är ful och stör", men vill samtidigt kräva det på en motorcykel där den är ett betydligt större hinder, både praktiskt och estetiskt...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Jesperado: Jag har aldrig sagt att jag kräver nummerskylt fram på MC, men däremot kan man fråga sig varför det är skillnad rent lagligt på bil och MC i det fallet.

MVH / Jacob
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.