AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
7.800

Luktar oseriöst?

Sida 3 av 3
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Ok, hehe. Man ligger lite efter alltså...
Visa användare
233
CoSmoZ
BMW 750iL
VW typ1 400hk
Porsche 356 Speedster
VW Buss-69 "Slammed"
Suzuki GSXR 1000
man lär så länge man lever..
klart att det går att skicka ändrade mail!.. det var skit kul för 100 år sen! var man inte duktig på att hacka fanns det nuttiga proggz som fixade betan.. även om jag inte tror att detta var fallet!...

bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Nja, jag tror ju att det är firman.
modano
Har varit på Ucars vid två tillfällen, senast idag och kollat på en Z3 med en kollega.
Ett mycket oseriöst intryck gavs... Enligt Fahrzeugbriefet hade bilen enbart haft en tysk ägare. När vi granskar bilen och konstaterar att den har varit smälld i fronten säger säljaren att andra tyska ägaren lackerat om huven. Eh va? Andra ägaren frågar ja. Lite pinsam tystnad men ja det hade funnits en till..
Alltså var det ett gammalt fahrzeugbrief!
Sedan börjas säljssnacket om att om man ska köpa en Z3 så måste man vara mycket noga med att chassinummerlappen är inklistrad i serviceboken... Jo visst var den det men det så ut som en utskrift från vilken gammal skrivare som helst.
SEN kollade vi lite närmare; framrutan var bytt OCH den var Finsktillverkad! VA? Varför en finsk ruta? Om den varit bytt i Tyskland eller Sverige så är det ju högst sannolikt att det antingen är en BMW ruta eller en ruta från Pilkington?? eller?
Bilen hade gått 13000 mil på mätaren men i serviceboken var den bara servad fram till 8600. Njae säger säljaren, de flesta låter "kompisar" göra servicen på sina bilar i Tyskland varpå serviceboken inte blir ifylld...
Bien har enligt säljaren gått 13000 mil, huven varit omlackad av andra tyska ägaren (trots detta var den fruktansvärt blästrad), fahrzeugbriefet visar bara en tysk ägare.... jaja..
Inget seriöst intryck för fem öre...

Senare åkte vi till Jarls Bilservice i Helsingborg, skillnadenvar som natt och dag!! Har nog aldrig fått ett bättre bemötande, vi var lte sena så vi ringde och kollade hur länge de hade öppet. Vi stänger två sa dom men vi stannar tills ni kommer! Inga problem! Vi provkörde bilar, diskuterade en hel del, dom tog sig tid för oss, svarade på frågor och framförallt: alla deras bilar är fruktansvärt fräscha! Papper och solklar historik fanns på bilarna ! Inga frågetecken över huvud taget.

Det var egentligen inte jag som skulle köpa bil utan min kollega MEN just nu är jag mycket nära att återigen köpa mig en M-roadster (saknar den jag hade för några år sedan) och jag skulle aldrig någonsin handla den av Ucars, nästa bil handlas av Jarls Bilservice!
Visa användare
229
Leif L
X3/F25 30d -11
X3 20d -08
528iA T -00
528i -97
K 1200 RS -98
F 650 -95
Modano>
Finsk vindruta, det är väl just det som är Pilkington. Pilkington har för länge sedan köpt en fabrik i Finland.

Det skulle behöva göras ett "officiellt" register på tveksamma bilar. Rent allmänt får inte bilarna vara för billiga. Är de dessutom billigare än på mobile.de så är det skäl att vara skeptisk, verkligen.

Leif L
modano: Varför inte av Levins bil?

/Udo Dirkelsniff

Länk
modano
Udo, vi har inte så många M-roadsters att välja på!
modano
Leif L, om de har en finsk fabrik har vi ju svaret där. Kan bara inte påminna mig om att ha sett det nån gång.
Finns det ingen duktik hacker här på forumet?!?!?! Om jag själv hade kunnat så hade jag för länge sedan varit inne på deras hemsida och skapat en länk till detta forumet..
Hade varit såååååå jääääävla rätt!!!
En firma med sådant kundbemötande förtjänar inte kunderna!

Ses i backspegeln på min Volvo!!!
Lo
79
Lockheed
525i Touring -94
Pilkington har fyra fabriker i Finland varav 3 tillverkar för bilindustrin och för båtar. (Infon finns på deras hemsida)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.