AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
7.797

Luktar oseriöst?

Sida 1 av 3
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Länk

Läs texten... Kul att åka 35 mil enkel på vinst och förlust?
Allvarligt talat, även om det är en billig bil, så kanske man ska börja fundera på sin sysselsättning. Ser väldigt oseriöst ut.
jo
898
jonaz_6
M3 cab-08
hehe...ja den ska man nog inte ha så stora förväntningar på!:)
Jag tolkar det som att de inte vill sälja den.

/Simon
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
tror på simon´s teori.
För mig helt ofattbart att man som bilförsäljare kan skirva så i en annons...

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
BM
199
BMW-Magnus
530D Touring -99
Som jag förstått det så handlar Ucars mest med dyra exklusiva bilar...

Antagligen så vill de slippa sitta i telefonen eller framför datorn och svara på frågor, därför har de satt ett slå-till-på-en-gång-pris som de tycker är lågt och därför blir av med bilen fort...

10 papp är väl annars inget att höja på ögonbrynen för, det är ju
trots allt en -87 (gmla karossen).

/M

bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Hade de varit sunda i kepsparkeringen (tack Japsåkare) så hade de istället ställt en väldigt målande objektsbeskrivning, så kanske de sluppit samtal från "onödiga" (finns det sådana?) spekulanter istället för att skrämma bort alla inklusive seriösa med en sån text.
KÖP, KÖP du kommer aldrig att hitta en -87 som gått under 500 mil igen ;.))
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
:D
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Min alldeles egna tolkning:

Tja...En annons på en bil från en bilhandlare som är under 10' är skrot...I dem allra flesta fall.

0-499mil...Tja,dem orkade väl inte gå ut och kontrollera det riktiga miltalet heller.
Otroligt att dem bemödade sig att sätta ut den öht.

Men ska sanningen fram så lyckades de ju med att få "fokus" på säljannonsen ändå,lockar säkert fram "en och annan" spekulant detta..
F-n blir lite sugen själv ;)

Mvh Janne.

Annonsen har funnits på bytbil ett bra tag, nog ett halvår minst, dock utan bilder. Från början kostade den 15000:- för att sedan sjunka till 12500:- och nu 9999:-. Prisraset har skett på 3-4 veckor så jag tror säljaren är trött på den. Går nog att få den betydligt billigare än så. Den har gått 27000 mil, körförbud m.m.

Det är inte långt ifrån där jag bor, ca 35 minuter. Man kanske skulle ta sig en titt även om jag precis som er andra också tror att det är skrot!
Visa användare
412
ppeellee
BMW M6 -86
Alternativet för handlaren är att köra den till tippen och då tycker jag att detta är ett bättre alternativ. Det är ju upp till var och en om de vill åka och kolla på den. Om de satt ut en stil privat annons på Blocket så skulle detta också beteknats som oseriöst.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

ppeellee>>>Ok visst!,men lite mer info om bilen i annonsen hade ju inte försämrat läget.
Ser bara så slappt/ ointresserat/oengagerat/ ut nu.

De vill ju uppenbarligen inte åka till tippen med den,iom att annonsen finns,då kunde man bemöda sig om lite mer "text" i annonsen tycker jag..

Sedan så skrotar man inte en 535:a E28,den skall bevaras ;)

Mvh Janne.
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Mycket seriös firma. Fick just detta mail med avsändare ucar:

Jag skrotar hellre bilen än säljer till dig.

Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Hade du skickat mail till dom eller läste dom på forumet?

___
BMWCS #5157
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Nej, de läste här på forumet. Och det var det enda som stod i mailet. Är det inte bättre att gå in i diskussionen på forumet och förklara sig istället för att komma med sådana ovidkommande påhopp?
Visa användare
233
CoSmoZ
BMW 750iL
VW typ1 400hk
Porsche 356 Speedster
VW Buss-69 "Slammed"
Suzuki GSXR 1000
Inte tror jag att en Seriös firma skulle skicka ett sådant mail..
var det en hotmail. adress el.?

bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
näe, det var inte det!
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Och då kan man ju glömma att få köpa den då :(
Såg ju skaplig ut på bilerna annars. iofs hade jag aldrig åkt så långt utan nån mer info. Vet ju inte ens om den hade gått att köra hem ju! Inte konstigt att man undrar, och eftersom man inte vill ha frågor, får man ju ställa sig här. Och så blir de sura?
St
1.089
Stente
För tillfället ute ur BMW-träsket.
"Info: Inga frågor besvaras gällande denna bil..............kom och se."

Haha, det var nog det bästa sättet att svartmåla sig själv som säljare. Varför gå ut med sitt riktiga företagsnamn när de kan använda signatur "bmw" eller dylikt...
Själv har jag haft lite fluktar på deras bilar och tänkte kontakta dem för eventuell scouting på en äldre BMW, men de kan de ju glömma direkt med dessa oseriösa inlägg. Tur att man blev varnad i och med detta inlägg, men frågan kvarstår, vad f-n tänker folk med egentligen???
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Känsligt var det iallafall...
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Är det nån mer som fått mail kanske?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.