|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Är nu i begrepp att köpa en 330 i sedan i Tyskland. Jag kan få den antingen med 17 eller 18 tums hjul. Jag är en gubbe på 62, kör sportigt, men ska inte rejsa. Vad ska jag välja? 18 tum blir ju hårdare och det är väl även dyrare med nya däck. Sen tycker jag att 18-tums-fälgen verkar jobbigare att rengöra. Det har 14 ekrar. Vad säger ni? Hälsningar Anders | |
| Ta den du tycker är snyggast! 17 eller 18 spelar inte så stor roll varken pris eller komfortmässigt | |
| Ta den du tycker är snyggast! 17 eller 18 spelar inte så stor roll varken pris eller komfortmässigt | |
|
Ok! Tack för ditt svar. Jag skulle helst vilja ha den som heter stjäneker 44, den har bara 7 "ekrar". Den som är på 18 har t.o.m 15 ekrar. Jag tycker den borde vara besvärlig att göra ren. Snygg är den ju, men vid min ålder ;-), tänker man på att det ska vara praktiskt också. Hälsningar Anders |
|
|
Kolla bilden nedan, eller under min profil. / Joakim Länk |
|
|
Oooops...hade för mig att jag hade bilden med Stjärneker 44 under min profil... ...men här är den, i min annons... ;) Länk / Joakim Länk |
|
|
Jag har visst hjärnsläpp eller nå't...NU kommer den rätta länken: Länk / Joakim Länk |
|
|
Ja, inte vet jag. Tittar jag på BMWs sida, där man bygger bil så är 44 7 breda "bommar". Och så ser inte dina bilder ut. Din fälg verkar ju också vara svår att rengöra. Hälsningar Anders |
|
|
Om du kollar min sista länk, bil-annonsen, och väljer den lilla bilden som är andra från höger, så är det en bild på bilen med vinterhjul på, och det är Stjärneker 44, 17 tum. / Joakim Länk |
|
DanneE |
Detta är Stjärneker 44: Länk Vilka 18" resp 17" fälgar är det du väljer imellan? /Daniel 320dT M ´05 Mer info: Länk |
|
Nu är jag med, och det stämmer med min uppfattning. Det var ju inte lätt att förstå att det var olika fälgar på olika bilder ;-) Jag såg att du skrev att du hade vinterdäck på dessa. Hur funkar det med 205-däck på vintern? Borde man inte ha smalare? Hälsningar Anders |
|
|
Jag har, som du kanske såg, friktionsdäck 205/50-17 på vinterhjulen. Jag tycker det fungerar klart över förväntan. Men man kan kanske ha 195/55 (?) istället, om det fungerar på den fälgen. Vilket jag tyvärr inte vet. / Joakim Länk |
|
|
205/50-17 är en dimension som fungerar bra för vinterdäck till 330. Jag kör på Nokia Hakka 4 (dubbat) och är nöjd med vinteregenskaperna. |
|
|
Den dimension Nockenwelle anger är minimum dimension på 330i. Jag kör själv på 225/45/17 vinterdäck och är nöjd med både komfort och grepp faktiskt. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Danne! Jag vet inte vad 18 tum heter, de ser ut så här och är 15 ekrar: Länk 17-tummare vet jag ej hur den ser ut, men tror den har 10 ekrar, frågan är om det är så sto skillnad. Hälsningar Anders |
|
|
skillnaden mellan 18" och 17" rent komfortmässigt är mindre än man tror. Jag kör 17" på vintern och 18" på sommaren. Här finns för övrigt en sida med alla Bmws fälgar: Länk Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
| Radialeker "nåt nummer" heter de tror jag. Snygga är dom iallafall, men det är klart för att hålla dom snygga krävs det nog lite "tandborstning" | |
|
Ja det stämmer, de heter Radialeker 32 (radialspeicehe 32). Jag kan se att bilen från fabrik utrustats med Stjärneker 96, som består av sju armar och är snygg. Men dem har BMW-firman tagit till en annan bil. Skit också! Här är en sida där jag kunde identifiera fälgarna. Wendtans länk verkar inte visa beteckningarna på fälgarna så bra. Man kan klicka på frågetecknet ovanför fälgen, men beteckningarna ser ut att vara annorlunda. Hälsningar Anders |
|
DanneE |
Jag hade valt 17" fälgen och kört vinterdäck på den. Sen hade jag köpt dessa 18" fälgarna: Länk Lycka till hur som helst! Hejs! /Daniel 320dT M ´05 Mer info: Länk |
|
De var ju snygga. Men vad de kostar! Vad kostar dessa i Tyskland? Hur förhindrar man att de stjäls, är det inte bara att skruva av? Hälsningar Anders |
|
DanneE |
Smakar det så kostar det :) Vet inte vad de fälgarna kostar i Tyskland är kanske lite billigare. Men 19000:- är ett helt ok pris. Sitter fälglåg på bilen. Vill man vara riktigt säker kan man ha 2st fälglås på varje hjul, det kommer jag ha på mina OZ till sommaren. Hejs! /Daniel 320dT M ´05 Mer info: Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.